סעיף שופכה - משהו מוזר

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

13/12/2020 | 19:29 | מאת: שילה

שלום ד"ר פיינר ותודה על המענה המהיר והסבלני. אני שנה אחרי לידה שלישית, אובחנתי לאחר הלידה עם סעיף שופכה ובמעקב האחרון לפני פחות מחודש האורו-גניקולוג אישש שהוא גדל משמעותית בחצי שנה האחרונה ואמר שחייבים לנתח (גם אני הרגשתי שזה ממש גדל ופגע לי באיכות חיים) ולכן מיהרתי לקבוע תור. יומיים אחרי הביקור אצל הרופא קיבלתי מחזור ראשון אחרי לידה (כאמור כמעט שנה) ובסוף המחזור ואולי זה ישמע מוזר והזוי אני חושבת שהסעיף קטן יותר.. אם אני לא טועה לפני כן הוא ממש היה גדול ואפילו מעט בולט והורגש אפילו בניגוב בשירותים עכשיו הוא מרגיש כאילו הוא טיפה הצטמצם וקטן גם במגע . מצד שני יכול להיות שזו אשליה או שזה פסיכולוגי..אני כבר מבולבלת.. מהניסיון שלך, יכול להיות איזשהו מצב כזה שהוא אולי התרוקן או שזה קשור למשהו הורמונלי או איזשהו סנריו אחר?

לקריאה נוספת והעמקה

שילה שלום, בהחלט יתכן שינוי בנפח הסעיף במצבים שונים. במידה שקטן וכעת לא מציק ניתן להמתין ולעקוב. אם לעומת זאת גדל שוב או שמודלק וגורם לאי נוחות בהחלט מומלץ לנתח ולהסירו. בברכה, ד"ר בני פיינר, מנהל יחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

15/12/2020 | 07:09 | מאת: שילה

תודה רבה על המענה! ממה בעצם הוא מושפע? והאם זה שהוא משתנה אומר בהכרח שהוא לא "סגור"? הרופא המנתח הסביר לי שאם הוא סגור גם בצד שמחובר לשופכה זה הופך את הניתוח וההחלמה ליותר קלים ואם הוא פתוח אז ככל הנראה אצטרך קטטר למספר שבועות.. מקווה שהסברתי נכון.. ושנית, בהתחשב בעובדה שאין לי כל תסמינים ורציתי לנתח רק בגלל סיבות אסתטיות, הידיעה עכשיו שהוא יכול גם לגדול משמעותית אך גם ההיפך די משנה את כל התמונה והצורך בניתוח לא? מה דעתך?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן