שאלה קצת מביכה. בעניין האגן

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

07/07/2019 | 15:09 | מאת: אני

אני בת 30 וסובלת כבר לפחות 4 או 5 שנים מבעיה ...שאני אף פעם לא מצליחה לתת צואה באופן ספונטני. תמיד אני צריכה לתת לחץ ידני מהנרתיק. אחרת ...זה לא יקרה . אני צעירה...וזה מביך אותי ... בילדותי סבלתי הרבה מעצירות. וזה הפתרון בשבילי . השאלה -אם זה בסדר לחיות בצורה כזו ? והאם לא עלול להיגרם נזק בשל הלחץ שאני מפעילה מהנרתיק . אודה מאד למענה ! (ברקע -אנדומטריוזיס .הידבקויות באגן .ורקע גניקולוגי עשיר לצערי ).

לקריאה נוספת והעמקה
08/07/2019 | 00:06 | מאת: אני

ארחיב טיפה יותר.... מאז שאני ילדה בערך סביב גיל ה 11 ..12 סבלתי מעצירויות קשות מאד. הגעתי למצב של למעלה משבוע לא התרוקנתי..ובמיון עשו לי חוקנים..כמה פעמים .התופעה חזרה על עצמה. עד שנמאס לי. ומגיל 13 הייתי מתרוקנת באופן ידני . וכיום ...שאני בת 30 .עברתי 2 לידות .(והרבה מאד מאד הפלות).אני ממשיכה להתרוקן ע"י הפעלת לחץ מהנרתיק .בזמן שאני צריכה להתרוקן אני מרגישה בדופן הנרתיק...ורק ככה מתרוקנת . לאחרונה תהיתי. אם זה מצב תקין ??אף פעם לא העלתי את השאלה לרופא .אני נבוכה. (ברקע אנדומטריוזיס ניתוחים לפרסקופיה. ורקע גניקולוגי). אודה לך מאד למענה ! אני חוששת ונבוכה מאד .התופעה לא נעימה לי. תחושה ממש של נכות .... מה הטיפול במצב הזה ? בהתחשב בכך ...שאני רוצה עוד ילדים .(ההריונות אצלי קשים מאד ומסובכים )

שלום לך, מבוכתך מובנת מאד ואני מברך אותך על שהצלחת להתגבר עליה בכדי להציף את השאלה ואת הנושא החשוב הזה. הצורך להפעיל לחץ מהנרתיק על מנת להשלים פעולת מעיים מוכר בנשים עם צניחה במדור האחורי (בעבר נקראה 'רקטוצלה'). זו תופעה שמתרחשת לרוב לאחר לידות ונובעת מהחלשות הרקמה שבין דופן הנרתיק לרקטום. קרוב לוודאי שאין לכך קשר עם בעיות ההתרוקנות אשר חווית עוד מהילדות. לכך אני מניח שקיימת סיבה אחרת. הייתי ממליץ לבצע בדיקת פרוקטו-דפקוגרפיה - בדיקת דימות דינאמית אשר בודקת האם קיימת סיבה אנטומית - מכאנית להפרעה. וכן מומלצת הערכה קלינית ע"י מומחה ברפואת רצפת האגן. בברכה, ד"ר בני פיינר, מנהל יחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

09/07/2019 | 13:49 | מאת: אני

תודה על המענה ! זה בסדר אם אמשיך לחיות בצורה הזו ? התופעה הזו צריכה טיפול ? אי שזה רק עניין של שיפור איכות חיים? ומה בעניין עוד לידות ? עברתי רק לידה אחת נרתיקית השניה קיסרי . (ושמונה גרידות. תודה !

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן