ערמונית ודרכי שתן

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

06/11/2012 | 21:33 | מאת: דניאל

שלום, מתעורר 1-2 פעמים בלילה לתת שתן, במשך היום קורה מספר פעמים שיש תחושה רצופה לא חזקה לתת שתן למרות שאין כמות של ממש לתת, גם משולבת לעיתים בהרגשה כאילו רטיבות בקצה פין למרות שאין, במתן שתן זרימה סבירה עם טפטוף בסיום, באולטרסאונד כליות שלפוחית שתן וערמונית תקינה (20 גרם) ושארית שתן קטנה (5 CC) מפני שממתין לסיום כולל טפטוף בכל מתן שתן, מדי פעם כאבים בבטן תחתונה. משפרי מתן השתנה כמו אומניק / קסטרל 5, 10 / קדקס גרמו תופעות לוואי משמעותיות. פרמיקסון אולי מועיל במידה מסוימת. תרופה אנטי דלקתית משככת כאבים אך לא מסייעת מעבר לכך. איזה כיוון יכול להיות רלוונטי לאבחון ואיזה לשיפור המצב ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דניאל, לא ציינת את גילך. התסמינים שלך אינם ספציפיים ויכולים לנבוע מדלקת בשתן, בשופכה או בערמונית, כולל גם דלקת שאינה זיהום אמיתי עם חיידק, או מהפרעות בשל הגדלת הערמונית או היצרות בשופכה. כדאי לשלוח בדיקות שתן לשלול זיהום, וגם שתן PCR למחלות מין כמו כלמידיה מיקופלזמה,אוריאופלזמה גונוריאה. הכי חשוב- למצוא מה מתאים לך מבחינת הקלה על התסמינים: שתית מים מרובה, המנעות מקפאין אלכוהול ועישון, נטילת נוגדי דלקת או טיפול צמחי- פרמיקסון לאורך זמן אמור לתת הקלה. יש הפונים גם לעזרת טיפולים משלימים כמו דיקור סיני.

08/11/2012 | 20:49 | מאת: דניאל

גיל 50. האם לאור הנתונים קיימת סבירות כלשהי שבכ"ז יש חיידק בתוך הערמונית, על אף שלא התגלה חיידק בבדיקות שתן ותרבית שתן ? האם יכול להיות שהבעיה נובעת ממשהו ויראלי / אחר ?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת