שאלה על המשך טיפול

דיון מתוך פורום  דיכאון וכאב

18/05/2013 | 05:18 | מאת: שלום

שלום, ברשותך, אני במעקב פסיכיאטרי בקופ"ח ומבקש חוות דעת נוספת. ציפרלקס 20, אדרונקס 8 ווולבוטרין 300 לא עוזרים. אין כל שינוי... מפחד לקחת SSRI אחרי שלציפרלקס היו תופעות לווי לא פשוטות ולוסטראל גרם להתקפי רעב לא נשלטים ואיומים! שניהם הובילו גם לבעיות שינה ומיניות! למעט הטיפול בדיכאון אני חייב גם לרדת במשקל (בולמוסים) וחייב שהתרופה לטיפול בדיכאון לא תוביל לעלייה במשקל או להתקפי רעב (רזיתי עשרות ק"ג ועדיין בעודף משקל ובמאבק). העניין הוא שהטיפול בוולבוטרין מאוד עוזר לדיכוי התיאבון. פשוט מדכא תיאבון וזה מאפשר שליטה יותר טובה. ברשותך, 3 שאלות: 1. לאור מה שתיארתי מה היית ממליץ לנסות עכשיו? איזו תרופה היית מנסה (זו תהיה החמישית כבר)? 2. לא ניסיתי את קבוצת התרופות שמשלבות השפעה על סרוטונין ואדרנלין יחד, מה דעתך על טיפול בסימבלטה (עד 120 מ"ג) לדיכאון? 3. האם ניתן לשלבה עם הוולבוטרין 300 (+סירקדין) שממש עוזר להרזייה? אני מודה לך מאוד!

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי לא אוכל לענות על מכלול שאלותיך מכיוון שאין הפורום בא להחליף התייעצות מלאה על חלוות אלא לענות על שאלות עקרוניות בלבד.ההחלטה על שילוב תרופתי צריכה להיבחן סביב הצרכים הספציפיים, דהיינו הסימפטומים מהם אתה סובל ובהתחשב בהשפעה ההדדית של הטיפול התרופתי. באם אתה נוטך שילוב כה נירחב של תרופות שלמעשה מכסה את כל המתווכים העיצביים הייתי ממליץ ראשית להיות במעקב מסודר ושנית להמתין.

25/05/2013 | 18:16 | מאת: שלום

שלום ותודה על התייחסותך. נראה לי שלא הובנתי. אינני משתמש בתרופות אלו אלא ניסיתי אותן בעבר וקשה לי מבחינה כלכלית לקבל חוות דעת שניה... ברשותך, ד"ר קודש, אנסח את שאלתי באופן עקרוני יותר - איזו תרופה לטיפול בדיכאון היית ממליץ אחרי שציפרלקס, אדרונקס, לוסטראל ווולבוטרין לא הועילו? וזאת תחת ההנחה שלמטופל רגישות גבוהה לתופעות הלוואי של ssri (רעב, מיניות וכו'). תודה רבה רבה!

מנהל פורום דיכאון וכאב