כאבים במפרקים.

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

04/11/2018 | 10:47 | מאת: שלום.

שלום רב, מצטער מראש על אורך הפנייה. אך סובל ועובד עצות. בן 40. מזה כמה שנים כאבים באזור המותניים וצידי הישבן, בדרך כלל ישר בעת קימה (במיטה) בבוקר משני הצדדים, מתהפך מצד לצד. תופעה זאת פוקדת אותי בעונות מעבר והחורף. כמו כן כאבים ונוקשות בכתפיים, היחלשות משמעותית בכפות הידים, ולאחרונה כאב באזור הערקום בכף הרגל, בעיקר לאחר הליכות. פניתי לפני שנה שנתיים לראומטלוג שבדק את התופעות על ידי MRI, אך לא מצא דלקות, וסיים איתי . פניתי בעצתו לאורטופד, שאמר (אולי לא בדיוק במילים אלו) מה אתה רוצה ממני אני זריקות, כדורים וניתוחים. בקשתי לפחות לגשת לפיזוטרפיה, שבה הכרתי בחור נפלא שניסה לעזור אך ללא הצלחה, (תירגול בסיסי שאותו מיישם עד היום מדי פעם). שבור והרוס מהתופעה החדשה שמזכירה לי כל פעם מחדש, בעת תחילת החורף סבל מהו, (שלא נדבר על שינה בחוץ כגון מילואים וכולי).. פשוט מפריע ומתסקל שלא יכול לעשות כלום בנידון. נ.ב. לא מעוניין לשמוע לעצתו של האורטופד מלקחת משכחי כאבים למניהם (ניתן עד 4 ליום, לפי מילותיו).. אך מצד שני, לא רואה את הסוף, רק מחמיר.. מהי עצתך? ממה יכול להגרם? ולמי כדי לי לפנות ומה לנסות? תודה מראש וסליחה על הפנייה הארוכה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום יש כמה שאלות שיכולות לכוון. האם היתה נפיחות במפרקים הכואבים? האם יש הקלה משמעותית עם נטילת נוגדי דלקת? האם יש שיפור בפעילות? שאלות אלו מכוונות לדלקת מפרקים. הבדיקה כמובן חשובה.לכך יש להוסיף בדיקות מעבדה כגון מדדי דלקת וכמובן בדיקות דימות כגון MRI. שילוב התשאול הבדיקה המעבדה והדימות ( MRI /צילומים) יעזרו להבין האם מדובר בתהליך דלקתי שניתן להועיל בו או שמדובר בכאב מכני /שחיקתי שהתועלת העיקרית תהיה מפעילות מתונה ונוגדי כאב.

08/11/2018 | 20:47 | מאת: שלום.

תודה על זמנך ותגובתך, חשוב לציין שבשנים האחרונות מזוהה עם מחלת הקרוהן-קוליטיס. לא בהתלקחות כרגע, אבל מרגיש גרוע מיום ליום וכמו שסיפרתי בתקופות המעבר והחורף בעיקר. אפילו שהייתי בהתלקחות לא הרגשתי כך. בממצא (MRIׂׂ) של כל האזורים הבעייתים לא נמצאה דלקת לפי ראומטולוג. כמעט כל בוקר מקדיש כ-10 - 15ד', פעילויות של הנעה, חימום, עיסוי (תפיחות), ומתיחות לאזורים ובעיקר לצידי השוקיים והאגן. אך לא מצליח להביא לשיפור משמעותי, הקלה או ריפוי כלשהו. כאבים עזים מאוד לקראת בוקר, בעת השקמה, לא יכול להתעקב ולשכב על הצד במיטה בעת התעוררות, כאבים חזקים בצדדים (מתהפך מצד לצד). כמו כן ניסיתי את כל המשחות לחימום למיניהם כגון סוויצ-ראליף, באנ-גיי, וולטרן וכדומה, לא משפרים אפילו במקצת עניין זה.

שלום קרוהן וקוליטיס עלולים לגרום לנוקשות ולכאב מפרקים גם ללא התלקחות מחלת המעי. ממליץ לפנות לראומטולוג ולבחון אם ניתן להועיל תרופתית.

מנהל פורום דלקות מפרקים