כאבי תופת בפרקים ...

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

30/12/2017 | 20:04 | מאת: אורלי

חטפתי דלקת פרקים קשה מאוד , זה קרה לאחר חיסון שפעת , רציתי לשאול האם ידועים מקרים נוספים שאחרי חיסון מתפרצת המחלה ? למען האמת שבועיים אחרי החיסון לקיתי בשפעת הכי קשה שהייתה לי בחיים , תוך כדי השפעת הרגשתי את ההתחלה של מחלת הפרקים , הייתי כבר אצל ראומטולוג וגם עשיתי בדיקת crp + ana מכל הסוגים ורואים בפירוש שיש בעיה . רציתי לדעת האם יש מצב שהמחלה נעלמת כמו שבאה או שזה לכל החיים ? אני יודעת שזו מחלה אוטואמונית שהגוף תוקף את עצמו . חוץ מזה אפשר לטפל במחלה רק עם דברים טבעיים או שאהיה חייבת לקבל תרופות ביולוגיות כמו שקראתי ? כרגע אני עם כאבי תופת ותחושה שכל הגוף ובעיקר הכתפיים ופרקי כף היד ממש שבורות ועומדות על כרעי תרנגולות... אשמח אם תעזרו לי כי אני שבורה נפשית לחלוטין

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אבחנות של דלקת מפרקים כרונית נעשות רק לאחר כ 6 שבועות של סימפטומים מתמשכים משום שחלק גדול מהאפיזודות של כאבי מפרקים לאחר זיהומים וירליים חולפים מאליהם. ממליץ להיועץ עם ראומטולוג אבל לשמור על אופטימיות שכן יש טיפול יעיל לרוב המצבים.

31/12/2017 | 23:36 | מאת: אורלי

פרט כאן את שאלתך למומחה שבוע טוב ותודה על התשובה , הרבה יותר משלושה שבועות אני עם הכאבים שרק הולכים ומתגברים . איך אפשר לעבור בירור האם הכאבים הם תוצאה של מחלה ויראלית שהייתה לי ? האם אתה ממליץ על איזו הדמייה בשביל לראות בצורה ברורה האם מדובר בדלקת פרקים ? אני סוג של פרסונל אז אני משיגה ללא בעיה mri או כל הדמייה אחרת שתעזור לאבחן את מצבי . אולי זה שקבלתי חיסון שפעת שבועיים קודם גרם לדלקת הזו ? אשמח אם תענה לי על שאלותיי... אתה מלאך , אני מעריכה מאוד רופאים כמוך שביום עובדים בבתי חולים ובערב יושבים לענות על שאלות שקשורות בתחום שלהם . זה ממש לא ברור מאליו ... שיהיה שבוע טוב מלא שמחה ובריאות

שלום חיסון שפעת יכול לגרום לכאבי מפרקים חולפים. הדמיות מוקדמות עלולות דווקא להפריע. העיקר הוא מעקב קליני על פני השבועות הקרובים ומתן הקלה בטווחה הזמן הזה בין על ידי תרופות נוגדות דלקת ובין על ידי נוגדי כאבים אחרים. אם ישנו מפרק נפוח US היא הדמיית הבחירה מכיון שהיא זמינה/ללא קרינה ועשויה לסייע בהכוונת הרופא .

02/01/2018 | 23:07 | מאת: אורלי

פרט כאן את שאלתך למומחה, המפרקים לא נפוחים אך כואבים כל הזמן ואם חלילה קבלתי מכה במפרק היד למשל זה מרגיש לי סוף העולם מבחינת הכאב ... ואני אישה חזקה כך אומרים... הייתי במשך 20 שנה נהגת/חובשת מד"א ומשם קבלתי כוחות על גם פיזיים וגם נפשיים . בקיצור - אני לא מפונקת .

מנהל פורום דלקות מפרקים