האם יש צורך באבחון

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

24/01/2010 | 21:35 | מאת: לימור

בני בכיתה ג' תלמיד טוב אבל לדעתי יש לו בעיה בהבנת הוראות והבנת הנקרא.כאשר יש צורך בכתיבת סיפור הוא נכנס ללחץ מתחיל לבכות ואומר שהוא טיפש ולא מסוגל להביא את עצמו לכתוב אלא אם אני יושבת איתו ומתחילה איתו לזרוק רעיונות ולנסח לו.המורות טוענות שזה חוסר חשק והכל בסדר איתו אבל אני לא חושבת כך.כשהיה בגן חובה עבר טיפולי ריפוי בעיסוק ריפוי בתנועה וקלינאית תקשורת וכל הטיםולים נגמרו בזה שהכל בסדר גמור איתו. בנוסף כאשר הוא לא מצליח במשהו אפילו במשחק מחשב הוא נכנס להתקפת זעם שכוללת קללות כלפי עצמו העולם זריקת חפצים ובכי קשה.האם מצב כזה צריך אבחון ואם כן האם אוכל לקבל המלצות על מאבחנים מאזור הרצליה והסביבה הקרובה? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

לימור שלום, מדברייך עולה כי בנך עבר מספר טיפולים. לא ציינת מדוע עבר את הטיפולים בגן, אך סביר להניח שעבר אבחונים מקצועיים ומקיפים לפני תחילת כל טיפול. אני מבינה כי את עדיין מעוניינת בחוות דעת נוספת, מה שתמיד אפשר לעשות, אך לפני כן, אני ממליצה ליצור קשר עם המטפלים שהכירו אותו ולהתייעץ עימם לגבי אבחון דידקטי, לאור התנהגותו בשנים האחרונות (אבחון דידקטי ייתן לך תשובות לגבי הבנת הוראות והבנת הנקרא). מעבר לכך, מתגובותיו נראה כי יש לבנך קושי רגשי מול תסכולים וכישלונות, ויתכן שתגובותיו הרגשיות של בנך מעידות על הפרעת קשב וריכוז שכדאי לבדוק את הסבירות לקיומה. אני ממליצה לפנות להדרכת הורים אצל פסיכולוג/ית, אפשר דרך קופ"ח הקרובה לביתך. ואם תזדקקי לייעוץ על מטפל/ת פרטי/ת, כתבי לי מייל. בהצלחה.

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי