מוטרד עד מאוד מהבעיות.

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

27/11/2016 | 12:25 | מאת: שי.

שלום רב דוקטור ליכטנשטיין, בן 38, סובל ממחלת הקרוהן/קולוטיס כשנה וחצי, לאחר זמן רב של סבל (יציאות ושילשולים+דמיים) לעיטים דחופות מאוד ובמשך זמן לא מבוטל, מצבי התייצב והשתפר עכב נטילת תרופות כגון אסקול, רפסאל ופנטזה, והאחרונה ככל הנראה משפיעה עליי בצורה חיובית ולטובה, (מכיוון שבמידה ומפסיק ליטול אותה העניין עת עת חוזר לימים הנוראים (לפעמים לאחר מספר ימים ולפעמים לאחר כשבוע), אבל תמיד חוזר). אך עדיין סובל משתי תופעות קשורות (מכיוון שהחלו יחד עם פריצתה של המחלה). 1. יציאות לא מסודרות, בעיקר בבוקר. לאחר ישיבה סבירה (לא מהירה) והמתנה, מרגיש לאחר מכן תווך של בין 10 דקות לשעה קלה, שצריך להתפנות שוב לשירותים. שוב, חשוב לציין שתופעה זו באה יחד עם המחלה כי שנים על גבי שנים, יציאותיי היו די מתוזמנות (לאחר קימה בבוקר) וכדומה, ואלו עכשיו לא., הרבה בנידון אין לי מה לעשות, ומנסה לקום כשעה שעתיים לפני יצאתי לעבודה ובכך לעתים גם השינה נפגעת לי. 2. מצטער על תוכנה מראש, אבל אין מצב שאשוחח עם רופאיי על כך פנים מול פנים. גזים ויציאות מאוד מאוד חריפים. לא משנה מתי כמה ולמה, תמיד מאוד חריפים. גם עניין שנוצר אצלי לאחר התפרצות המחלה כשנה וחצי. האם מכורות ומזהות עם חולי קרוהן וקולוטיס, האם ישנו מקום לנסות ולהתנסות במשהו כדי להפחית או למגר לפחות בעיה אחת משתיים ע"י: בדיקות שהם, שתייה או מאכל שהוא, נטילת כמוסה שהיא, שינוי עורך חיים. במידה והנך מכיר כל דבר שיכול לעזור ולסייע, אודה לך ועל תשובתך מקרב לב. שבוע טוב, בריא ומוצלח. שי.

לקריאה נוספת והעמקה
06/12/2016 | 21:16 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

שלום שי סובל ממחלת הקרוהן/קולוטיס... מצבי התייצב והשתפר עכב נטילת תרופות כגון אסקול, רפסאל ופנטזה -- מעניין... אלה תרופות שעובדות מצויין בחולי קוליטיס אך משום מה פחות בחולי קרוהן האם מכורות ומזהות עם חולי קרוהן וקולוטיס -- יותר עם תסמונת מעי רגיז שלעתים מתלווה לקרוהן -- בדיקות אנדוסקופיות, בדיקות דם ובדיקות צואה תקינות? הדלקת באמת ברגיעה? האם ישנו מקום לנסות ולהתנסות במשהו -- פרוביוטיקה? ביופידסק במסגרת מרפאת מעי רגיז?

07/12/2016 | 20:45 | מאת: שי.

היי ותודה רבה על תשובותך! בקשר לשאלותיך: בדיקות אנדוסקופיות, בדיקות דם ובדיקות צואה תקינות? הדלקת באמת ברגיעה? אז כן, הכל יצא תקין וברגיעה! פרוביוטיקה נכון לעכשיו ניזון דרך מעדני יוגורט למיניהם בלבד, ומודע לכך שהנם במינון נמוך שם. עדיין סובל משתי התופעות שהזכרתי: יציאות לא מסודרות בבוקר +גזים וקיבה מאוד חריפים באופן תמידי כמעט.

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס