אנטיביוטיקה מומלצת לחולי קוליטיס
דיון מתוך פורום קרוהן וקוליטיס
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני חולה קוליטיס, אחרי עקירת שן ושתל מטופל באנטיביוטיקה מוקסיפן פורטה ופלאג׳יל, שלוש פעמים ביום. למחרת נטילת האנטביוטיקות, החלו שילשולים קשים ודימום, עדיין לא הצלחתי לצור קשר עם הרופא המטפל. מה לעשות? האם ישנה אנטיביוטיקה שיותר מתאימה לחולי קוליטיס?
שלום רב אין מניעה מנטילת אנטיביוטיקות אלו, אך לעיתים טיפול אנטיביוטי יכול לגרום להופעת שלשול- כתופעת לוואי או על רקע יציאה מאיזון של מחלת המעי או על רק זיהום אחר במעי. כדאי להתייעץ עם רופא השיניים לגבי אפשרות אחרת לטיפול או קיצור משל הטיפול, ובמידה והמצב ממשיך להמשיך בירור כולל תרביות צואה לחיידקים ולקלוסטרידיום ולטפל בהתאם. תרגיש טוב ד״ר שניר