יציאה רכה(שלשול) רירי

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

01/10/2020 | 23:11 | מאת: חנה

שלום רב, לפני שבוע, יום חמישי בערב, חוויתי אירוע לא נעים שבו בערב התחלתי לשלשל ,יציאה נוזלית בהירה . שמתי לב שהשלשול עם ריר ופעם אחת גם קצת ריר דמי בהיר. למחרת , בעת הניגוב היה דם טרי שכנראה תוצאה של פצע בפי הטבעת כי לא חזר על עצמו .השלשול ערך כשלושה וחצי ימים שכללו שישי שבת וערב יום כיפור ללא כאבי בטן בכלל. ביום הרביעי השתפר ליציאה רכה וסבירה אבל החלטתי לגשת לרופא שנתן בדיקת צואה. עד שהגיעה התשובה עבר הכל .אבל בתוצאה נמצא חיידק הקמפילובקטר. האם נחוץ טיפול אנטיביוטי למרות שהכל כבר עבר? או שכדאי לחזור על בדיקת צואה לפני מתן אנטיביוטיקה כדי לא לקחת סתם. הבנתי שגם לתרופה יש תופעות לואי. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2020 | 20:36 | מאת: חנה

בהמשך לשאלתי שעדיין לא נענתה רציתי לציין שוב שהיה שלשול כפי שתארתי אבל ללא כאב בטן וללא חום שעבר אחרי 3.5 ימים. בבדיקת התרבית שנעשתה ביום השישי היה חיידק קמבילובקטר. פניתי למרפאה דרך הטלפון אחות פנתה לרופא שאמר לקחת אנטיביוטיקה ציפרודקס שלושה ימים. קראתי על התרופה וקצת נבהלתי.(אני עומדת לעבור ניתוח עם הרדמה עוד כמה ימים ופחדתי לבוא חלשה לניתוח) ולמחרת ניגשתי אישית למרפאה לפגוש רופא. הבאתי לו את תוצאות התרבית וציינתי שהתופעות עברו וכבר שלושה ימים ללא שלשול כלל. הרופא אמר שאם כך אין צורך באנטיביוטיקה. המחלה כנראה עברה. רק אם יחזור לבוא להיבדק שוב. מה נכון? אני חוזרת לשאלתי הקודמת, האם הכרחי לקחת אנטיביוטיקה או שאפשר לוותר אם השלשול עבר?

שלום רב זיהום במעי משנית לחיידק בשם קמפילובקטר לרוב חולף לבד ולא מצריך טיפול. האינדיקציות לטיפול הן במקרה של מחלה קשה, חום גבוה וכמובן בנוכחות סימפטומים פעילים. במידה והתסמינים חלפו אין צורך בנטילת טיפול אנטיביוטי. בברכה ד״ר שניר

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס