אחרי קולונוסקופיה מבקש הסבר אם אפשר למצבי

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

26/01/2019 | 10:51 | מאת: מוטי

שלום דוקטור היום עברתי את הבדיקה עכב דימום בצואה ובניגוב שנמשך 3 שבועות .. בבדיקה הרופא רשם ככה דלקת קשה מרקטום עד לצקום .דלקת קשה אף יותר עד כפף הטחול .אליאום סופי עם מספר אפטות .נלקחו דגימות מהאיליואם סופי ומהקולון ... הבחנה : m/p ulcerative colitis (556) אני מבין שהמצב לא מי יודע מה אבל כמה אני במצב מסוכן לדעתך דוקטור הוא אמר שעוד שבועיים יהיה תשובות כדי לדעת אם זה קוליטיס בטוח .. השאלה שלי כמה אני במצב מסוכן ? האם יכול להיות שסרטן גם חלק מהבדיקה ששלחו בעצם.. אני כרגע את כל היום כמעט מבלה בשרותים מיריבוי יצאיות (בין 10 ל 14 פעם ) האם שיתחיל טילון תרופותי אחרי שאקבל תשובות מהמעבדה זה משהו שיעלם עם הזמן ..?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הממצאים המתוארים מעידים על תהליך דלקתי שמערב את כל המעי הגס, ואולי חלק קטן מהמעי הדק הסופי, אך על מנת לקבל אבחנה סופית יש להמתין לתשובת הביופסיה. תשובת הביופסיה אמורה לשלול סרטן, ועל פי התיאור של הקולונוסקופיה לא נראה שזה הכיוון. אם כפי שתארת הסמפטומים החלו לפני 3 שבועות, ממליצה להשלים גם תרביות צואה לאנטרופתוגנים, פרזיטים וCDT ולטפל במידה ומתקבלת תוצאה חיובית לאחר שיתקבלו תשובות הביופסיה, תדון עם רופא הגסטרו שלך בטיפול המומלץ ומאמינה שתהיה הטבה עם הטיפול. תרגיש טוב, ד"ר שניר

28/01/2019 | 09:31 | מאת: מוטי

תודה דוקטור על התגובה .. אבל במקרה כמו שלי זה בעצם חייב להיות קוליטיס או קרוהן נכון .. ? לא יכול להיות דלקת חמורה נגיד ללא שתי המחלות הכרוניות האלה ... נכון דוקטור ?

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס