הרגשה לא טובה

דיון מתוך פורום  קרוהן וקוליטיס

27/06/2017 | 21:05 | מאת: איל

שלום ד"ר ליכטנשטיין, בן 40. קרוהן התגלה אצלי ב-2015 לאחרונה הרגשה מלוחה ומרירות בפה, שמתי לב לזה דווקא שהתקלחתי עם מים פושרים בדוש, חשבתי תחילה שהוסיפו משהו למים, אחרי זה התחלתי להרגיש את זה בשתייה ומאכלים (גם בהתחלה חשבתי נשפך המלח וכדומה), אבל הבנתי שזה אצלי אפילו בלחה שעולה וכדומה. האם ישנו קשר ישיר או בעקיפין למחלה שברשותי, והאם יתכן שזו מתוספת חדשה שלוקח מזה כשבועיים מתחום הפרוביוטיקה שנקראת VIOMIXX (שקית ליום -בבוקר). מה מומלץ לברר ולבדוק לעניין זה?, כבר כמה ימים -,"מתחיל להתרגל לזה", אבל זה בהחלט קיים, [בגלישה באינטרנט נתקלתי פה ושם בעניין האלטרנטיבי והסיני שקרוי התחממות ו/או לחות בלב או בכבד]... מאיפה מתחילים? תודה מראש על זמנך.

לקריאה נוספת והעמקה
27/06/2017 | 21:12 | מאת: איל

חשוב לציין גם שמרגיש התחממות שהיא, ומתחילת הקיץ החום והלחות מזיע בצורה קיצונית. וגם לא מעט זמן, מרגיש שהאוכל במיוחד בערב ובמיוחד למשל טונה בשמן, עולה ושורפת כעבור זמן מסוים, ואף דיווחתי לרופאת המשפחה ורופא הגסטרו שלי, שלא כל כך התייחסו לעניין. תודה מראש על תגובותייך! איל

30/06/2017 | 10:13 | מאת: ד"ר לב ליכטנשטיין

מדובר בתופעה שמרמזת על רפלוקס אין לזה קשר למחלת קרוהןֿֿ קשר לטיפול בפרוביוטיקה אפשרי - וקל לבדיקה: תפסיק פרוביוטיקה, לשבוע, ותרפאה מה קורה אני חייב לציין שבמחקר הרשמי שנעשה בעניין vivomixx ןמחלת קרוהן הפרוביוטיקה לא רק לא עזרה אלא גם החמירה את התלונות (לא בהכרך דלקת), לאומת פלצבו. עם זאת, ההבדל (לחומרה) לא היה מאוד משמעותי. חפש Willert, R.P., et al., T1235 Randomised, double-blinded, placebo-controlled study of VSL#3 versus placebo in the maintenance of remission in Crohns disease. Gastroenterology, 2010. 138(5 Supplement 1): p. S-517–S-518.

מנהל פורום קרוהן וקוליטיס