השתלת קרנית

דיון מתוך פורום  קרטוקונוס

13/06/2013 | 15:10 | מאת: אלון

שלום רב אני בן 39 לאחר ניתוח LASIK שגרם לקרטוקונוס מתקדם מאוד נכון להיום. מרכיב עדשות מיני סקלרליות. בעין ימין אני מצליח להחזיק בממוצע 8 שעות ביום עם העדשה והיא כואבת לי בעין כל הזמן. הראיה בעין היא עם העדשה 6/20. (בסה"כ רואה 6/9) ברור שזהו תפקוד חלקי עם כאבים וראיה גרועה. האם כדאי לי להשתיל קרנית? האם יהיה אפשר להשתיל לי רק את החלק הקדמי של הקרנית? או בלייזר? שמעתי שלמנותחי LASIK צריך לעשות השתלה מלאה עם הרבה תפרים. זה נכון?

לקריאה נוספת והעמקה
14/06/2013 | 12:41 | מאת: א

אין קשר בין לאסיק להשתלה מלאה. הלאסיק פוגע בסטרומה ולא באנדותל לכן ניתן ורצוי לבצע השתלה חלקית (DALK). עצתי לך - עבור השתלת קרנית אחרת תמשיך לחיות סביב העיניים שלך יום יום דקה דקה. ישנה אופציה נוספת להשתלת קרנית והיא "פרוטוקול אתונה", קרי: קרוס לינקינג בשילוב PRK מונחה טופוגרפיה. ידוע לי על פרופ' אור קייזרמן שמבצע פרוצדורה זו (סימולטנית). אני מתאר לעצמי שגם הרופאים הנכבדים בפורום זה מבצעים פרוצדורה זו. בקיצור: אם יש אפשרות כירורגית לשפר את מצבך (גם אם כרוכה בסיכונים), היא עדיפה על "תפקוד חלקי עם כאבים וראיה גרועה".

אלון שלום רב, יתכן וכדאי לנסות השתלת טבעות בקרנית, אשר אני מבצע בעזרת לייזר מתוחכם מסוג אינטראלייזר, כצעד לפני השתלת קרנית, אשר חייבת להיות שלמה במקרה כזה, עם תפרים רבים יחסיתוהחלמה ראייתית איטית. בברכה, פרופ' קרמר ישראל

מנהלי פורום קרטוקונוס