גידול ממהיר השד ומיומה גדולה הרחם

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

13/05/2019 | 15:47 | מאת: דניאלה

פרופסור שלום רב, בת 51 בריאה למעט המחלות הרשומות מטה : חליתי בפעם השניה בסרטן השד לאחר כ20 . אותו סוג ,הורמונלי ,תלוי אסטרוגן ,מקומי ובאותו שד (למרות שעברתי כימוטרפיה,הקרנות ,טמוקסיפן רק ל- 3 שנים..). ב-1999עברתי למפקטומי. הפעם עברתי ניתוח מסטקטומי ועקב תוצאת אונקוטייפ 30 הוחלט על כימוטרפיה רק 4 טיפולים ובהמשך טמוקסיפן 10 שנים. בנוסף יש לי מיומה גדולה ברחם שהוחלט לנתח כולל הרחם לאחר סיום הטיפולים הכימוטרפים בעוד כשלושה חודשים. אפשרי גם כריתת שחלות . היתי צריכה לעבור ניתוח מזמן ,זו טעות שלי שדחיתי אבל חבל עכשיו לבכות על משהו שלא ניתן לשנות . ועכשיו לשאלה שלי: למרות גילי ולמרות שקיבלתי טיפול כימוטרפי ,לאחר הטיפול קיבלתי ווסת ,עקב כך האונקולוג המליץ על התרופה בזריקה בשם zoladex 3.6 mg פעם בחודש . הפעילות של השחלות מסוכן לגידול תלוי אסתרוגן שיש לי ולא מומלץ להמתין עד הניתוח. האם התרופה יכולה לשבש משהו שקשור לניתוח העתידי של כריתת הרחם כולל המיומה? תודה רבה על המענה !!!

לקריאה נוספת והעמקה

תרופה זו יכולה לשבש את סדירות מחזור הווסת ע״י הקטנת רמות האסטרוגן, אבל לא אמורה לפגוה בטיפול הכללי למחלתך.

13/05/2019 | 23:07 | מאת: דניאלה

תודה רבה על התייחסות המהירה , אבל לא בטוחה שהסברתי את עצמי.. אני שאלתי לגבי השפעת התרופה על תהליך הניתוח של המיומה/כריתת הרחם שאני אמורה לעבור לאחר סיום הטיפולים נגד סרטן השד. האם לא קיימת סכנה שהתרופה תשפיע לרעה על תהליך הכריתה של המיומה/הרחם ע"י הדבקויות או תופעות אחרות שיכולות להפריע לתהליך תקין של הניתוח הגינקולוגי? לא יודעת למה נוצר אצלי רושם כזה ..אולי ממה שקראתי בעבר בנושא מיומות ..אבל ככל הנראה אני טועה . תודה וסליחה אם היתי קצת נודניקית !

תופעות אלה זניחות. יש הטוענים שלעיתים , בעקבות טיפול זה, יש קושי בהפרדת השרירן מהרחם, אך במקרה שלך בו מתוכננת כריתת הרחם זה לא בא לידי ביטוי כלל. בהצלחה.

14/05/2019 | 13:39 | מאת: דניאלה

תודה על המענה המהיר

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות