מדוע ממשיכים לחסן עם חיסון שעלת לא יעיל?

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

24/10/2014 | 00:04 | מאת: חיסון נגד שעלת

שגם גורם לתחלואה אצל הלא מחוסנים? משרד הבריאות לא מכיר את הבעיה? כך כתב מנהל עמותת 'חסון' מור סגמון באתר פורום תפוז לחיסונים. " החיסון נגד שעלת, איך לומר בעדינות, לא סיפק את הסחורה, רמת הנוגדנים אחרי כל מנת חיסון דעכה במהירות והתפרצויות שעלת המשיכו באוכלוסיות מחוסנות היטב, נאלצו להוסיף עוד ועוד מנות לתכנית (להודות שהחיסון פשוט לא עובד לא אופציה כנראה). מאחר והחיסון משולב עם DT, יצא שמקבלים עוד מנות רבות ומיותרות גם ל דיפתריה וטטנוס. בישראל, לדוגמא, עם העליה התלולה בתחלואה בשעלת בשנות התשעים, הוסיפו מנה חמישית לתכנית המומלצת בסוף 2005. התחלואה המשיכה לעלות. הוסיפו מנה שישית בסוף 2008. התחלואה המשיכה לעלות. וזה במדינה מחוסנת היטב בשיעור גבוה מאד. התופעה דומה לקורה בעולם המחסן נגד שעלת. ומה הסיבה? מחקרים אשר יצאו בשנים 2008 ו- 2010 מצביעים על הסתגלות חיידק השעלת לחיסון וזאת באופן יצירת מוטציות ספיציפיות בחיידק השעלת אשר כנגדו מכוון החיסון. החוקרים מצביעים על קשר ישיר בין החיסון הניתן לבין יצירת אותן מוטציות, דבר הגורם לעלייה חדה במקרי השעלת באוכלוסיה המחוסנת והבלתי מחוסנת כאחד."

לקריאה נוספת והעמקה
24/10/2014 | 00:12 | מאת: עוד שאלה על החיסון

נניח שילד מתחסן נגד שעלת ויוצר נוגדנים נגד החיידק. אז הילד נחשף לחיידק. האם הנוגדנים נגד החיידק יגרמו עכשיו למוטציות ב DNA של החיידק?

שלום חיסון נגד שעלת, 1. בטבע אין ואקום: ברגע שזן מסוים של חיידק מתחיל להיעלם (למשל בגלל חיסון יעיל שפותח נגדו), עשוי זן אחר של אותו חיידק, שחסר את המרכיב שכנגדו פועל החיסון, להתרבות במקום הזן שהולך ונעלם. הזן החדש עשוי להיות דומה לזה שהולך ונעלם ברמת אלימותו (דהיינו, לגרום לתחלואה דומה), אך יכול גם להיות אלים יותר או אלים פחות. 2. אם וכאשר התופעה הופכת להיות נרחבת, והזן החדש גורם לתחלואה זהה או חמורה יותר מהזן שהולך ונעלם, יש צורך להחליף את החיסון (או להפסיק את השימוש בו). בנוגע למחלת השעלת, אין בידי מידע על כך שהחיסון הקיים ב א ר ץ איננו יעיל (כמו שטוענת הכותרת של שאלתך). הרבה בריאות אפי

25/10/2014 | 00:40 | מאת: הבנתי

מנהל פורום מחלות זיהומיות