סדנה אך ללא התרופות

דיון מתוך פורום  הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

08/09/2011 | 02:52 | מאת: אורה

שלום, התחלתי להשתתף בסדנה להפסקת עישון של קו"ח. בשבוע הבא נידרש להחליט לגבי לקיחת אחת התרופות. אמרו שאפשר גם לא לקחת תרופה אם ממש לא רוצים. לפני תשע שנים הפסקתי לעשן לבד והחזקתי מעמד חודש. הקושי הגדול ביותר היו כאבי ראש איומים עד כדי זמזום בראש וחוסר יכולת להירדם, כמו כן היו לי חלומות קשים מאוד של מצוקה. מבין שתי התרופות, שקלתי לקחת את הצ'מפיקס, אבל מקריאה פה בפורום הבנתי שדווקא כאבי ראש, חוסר יכולת להירדם וחלומות רעים, הם מתופעות הלוואי שלה, והרי בדיוק אלה הדברים שקיוויתי להימנע מהם! (הזייבן לא יתאים לי לדעתי). שאלתי היא: 1. האם יש סבסוד כלשהו של קו"ח לסיגריה אלקטרונית שמכילה ניקוטין, עבור שלב הגמילה? (קראתי קצת ברשת והבנתי שיש כאלה בשוק היום), או אפילו לסיגריה אלקטרונית ללא ניקוטין? 2. אלו תרופות אפשר לקחת שיקלו על כאבי הראש (כדורים רגילים לא עזרו לי בזמנו) ואלו כדורים מומלצים כדי שיעזרו להירדם (מה מומלץ מבין הסוגים השונים של כדורי השינה?) אני רוצה להגיע לרופאת המשפחה עם בקשות מוכנות למרשמים אלה. אני לא בטוחה שהיא תדע מה להמליץ לי בתחום הזה. אני מעשנת מזה 35 שנים. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

סיגריות אלקטרוניות אסורות עי משרד הבריאות והחברה למניעת עישון ונמצאו מסרטנות אם אינך מועניין בתרופות, שקול בחיוב גמילה עם מדבקות ניקוטין ומסטיק/לוכסניית ניקוטין שייתן לך מענה הולם ויפחית את תופעות הלוואי כדורי שינה - אמביאן נוקטורנו סטילנוקס בונדורמין כדורים נגד כאבי ראש - אופטלגין רוקסט פלוס רוקסט אקמול פוקוס ד"ר מיכאל ויינפאס , רופא מומחה, גמילה מעישון, ירידה במשקל, רפואת משפחה, דיקור אוזן לירידה במשקל וגמילה מניקוטין www.refoua.co.il

10/09/2011 | 02:31 | מאת: אורה

1. לגבי הסיגריה האלקטרונית, איך זה שבפרסומים שונים (ורבים) מופיע שיש לזה אישור של משרד הבריאות? האם תוכל להפנות אותי לחומר קריאה בנושא? (באינטרנט). 2. לגבי המדבקות והמסטיקים. ניסיתי בעבר מסטיקים ולא סבלתי את הטעם. המדבקה מעוררת בי חשש כיוון שיש היסטוריה של סרטן עור במשפחה והחדרת חומרים דרך העור נראית לי מסוכנת. שאלתי היא: אם הניקוטין נעלם מהגוף תוך 48 שעות, מדוע זה אמור להועיל לי להמשיך ולתת לגוף ניקוטין בצורה אחרת? 3. לגבי כדורי השינה, לפני תשע שנים השתמשתי בכדור שינה בשם היפנודורם כשהפסקתי לעשן. לאלו מהכדורים שהמלצת עליהם הוא דומה מבחינת הרכב? 4. ושאלה אחרונה: אחרי כמה זמן ללא עישון אמורות להיפסק התופעות של כאב ראש וחוסר יכולת להירדם? תודה מראש.

מנהל פורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?