בדיקות לשלילת דלקת מפרקים ומחלות מפרקים אחרות

דיון מתוך פורום  ראומטולוגיה

15/08/2019 | 10:14 | מאת: שיר

שלום דוקטור, בת 53 סובלת מכאבים בכפות הידיים ובכפות הרגליים ובקרסולים. בכפות הידיים הכאב הכי חזק. בנוסף לכאבים יש גם עקצוץ בכפות ידיים ורגליים, נימול בשוקים בעת עמידה וחולשה בכפות הידיים. בדיקת אי.אמ.ג'י לכפות ידיים יצאה תקינה. כמו כן יש לי יובש בפה ובעיניים וכאבים מפושטים בפה בעת אכילה (לא נובע משן ספציפית אלא בכל צד שאני אוכלת, אבל אין דימום ואין דלקת חניכיים לפי רופא השיניים). בדיקות דם של המדדים שלהלן גם יצאו תקינים. RF / ANA MULTIPLEX / C-REACTIVE PROTEIN / בדיקות דם כלליות, הכל תקין פרט לכולסטרול גבוה. אני שמה סד בשתי הידיים בלילה מזה כחודשיים ואין שפור של ממש. קורטיזון ניתן ליד אחת והיה שפור מסוים למשך כשבוע ואז שוב חזרו הכאבים החזקים. מאחר והראומטולוגים של הקופה לא זמינים בחודשים הקרובים, רציתי לפנות לרופא המשפחה בבקשה לבצוע בדיקות נוספות. אילו בדיקות נוספות היית ממליץ לבצע לצורך שלילה ודאית של דלקת מפרקים ומחלות מפרקים אחרות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום משערת שהכוונה היא לתסמונת יובש. דלקת מפרקים וכל אבחנה היא על ידי קליניקה. הבדיקות העיקריות לביסוס האבחנה נשלחו. ממליצה לך להשלים בדיקת עיניים בשאלת יובש.

15/08/2019 | 15:14 | מאת: שיר

דוקטור גינסברג, תודה רבה על תשובתך. ברשותך, שאלת המשך: קראתי ברשת שיש בדיקות anti ccp ובדיקת esr שקשורות גם כן לדלקת מפרקים ושבדיקת anti ccp יכולה להראות הימצאות דלקת מפרקים גם כשיתר המדדים לא מראים זאת. האם זה נכון? והאם כדאי לבצע בדיקות אלה במקרה שלי? אני פשוט סובלת מאוד ורציתי להגיע לראומטולוג עם כמה שיותר תוצאות בדיקה רלבנטיות..

שלום כפי שציינתי, בדיקות מעבדה הן כלי עזר לביסוס אבחנה. אנטי CCP היא בדיקה ספציפית לביסוס אבחנת דלקת מפרקים שגרונית. בכדי לדעת אם הסימפטומים שאת מתארת מתאימים ספציפית לדלקת מפרקים שגרונית או לדלקת מפרקים אחרת, יש לעבור הערכה ובדיקה גופנית.

מנהלי פורום ראומטולוגיה