שום תרופה לא עוזרת

דיון מתוך פורום  דיכאון - אבחון וטיפול

05/11/2016 | 15:45 | מאת: דדי

היי לפני 3 שנים נטלתי פריזמה 20מג בבוקר ואלטרולט 20 מג לפני שינה עקב דיכאון והתקפי חרדה וזה שינה את חיי לטובה ,ואז הפסקתי לאחר חודשיים עקב הרגשה טובה שזאת טעות איומה. לפני שנה ניסיתי ציפרלקס וזה לא עזר לי בכלל לא היו תופעות לוואי בכלל חוץ מעיכוב שפיכה וחוסר זקפה ,הפסקתי במכה וגם שום תופעות גמילה לפני חצי שנה התחלתי רסיטל 20מג שבועיים וגם לא עזר ואז עליתי ל30מג והתחלתי להרגיש שינוי ,לאחר שבוע וחצי התרופה הפסיקה להשפיע והרופא אמר לעלות ל40מג , 40מג עשו לי כאבי ראש נוראיים והפסקתי את התרופה לגמרי במכה חשוב לציין שלא היו לי תופעות לוואי חוץ מבעיות בליבידו , כנל תופעות גמילה התבטאו בסחרחורת קלה בלבד. לפני שבוע התחלתי סרוקסט 20מג שגם גמר לי על החשק המיני והשפיכה, וחוץ מיזה שום תופעות לוואי אני לא יודע אם להמשיך אותה או להפסיק כי פוגע קשות באיכות החיים החוסר חשק מיני. אני רוצה לומר שפריזמה,רסיטל,ציפרלקס, סרוקסט לא גורמים לי לתופעות לוואי חוץ מחשק מיני וגם אני סיימתי את כל התרופות האלה בבת אחת וגם שום תופעות גמילה , יש סיבה לזה? אולי אני צריך תרופות חזקות יותר או מה? הבעיה העיקרית שלי זה חרדה כללית ודאגות מתמשכות .

לקריאה נוספת והעמקה
06/11/2016 | 16:56 | מאת: ד"ר אירנה ספקטור

שלום רב, לפני שקובעים שהתרופה לא יעילה, חשוב לודא שנטלת אותה במשך לפחות 4-6 שבועות ובמינון הטיפולי המינימאלי. במקרה של חוסר יעילות, מומלץ להמשיך להתנסות בתרופות אחרות מאותה קבוצה או מקבוצה אחרת כגון SNRI (אפקסור/ויפאקס) וכן בתרופות מהדור הישן יורת כגון אלטרול ומרוניל. בנוסף, מומלץ להעזר בטיפול פסיכולוגי, עם עדיפות לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, CBT.

11/11/2016 | 11:20 | מאת: כרמית

אירנה שלום אני בת 48 בדרך כלל בחורה שמחה בריאה רק יש לי בעיה שלפעמים אני מרגישה מועקה בלב כאילו הרגשה לא נעימה באמצע היום כנ"ל לפעמים בערב ופתאום אחרי חצי שעה עשר דקות אני חוזרת שוב לשמחה שלי.האם תוכלי לייעץ לי מה לעשות שזה קורה? אני מודה לך.

מנהל פורום דיכאון - אבחון וטיפול