התקפי זעם לאחר ניתוח מניגיומה

דיון מתוך פורום  גידולי מוח

27/01/2020 | 17:55 | מאת: יעל

הבן זוג שלי עבר ניתוח מוח באוגוסט 2018 - זהו ניתוח שלישי שהוא עובר. בגיל 15 עבר ניתוח ראשון ניתוח להסרת גידול שפיר, ולאחר 5 שנים שקטות חווה התקף אפילפטי שהוביל לניתוח נוסף מכיוון שהגידול גדל, ומאז סבל מהתקפי אפילפסיה שהוביל לניתוח נוסף בשנת 2018 כאמור. מאוגוסט ההתקפים פחות בכמעט 99%- קיבל רק 2 התקפים במשך שנה וחצי. אך בנוסף לשיפור בהתקפים, ההתנהגות שלו השתנתה לגמרי, הוא ניהיה חסר סבלנות, עצבני, צועק סובל מהתקפי זעם שמוביל לאלימות מילולית ואלימות כלפי רכוש. וזה משהו שלא היה בעבר. הוא במעקב במרפאה נוירולוגית וכמו כן מבצע בדיקות MRI כל שלושה חודשים למעקב שהגידול לא גודל. השאלה שלי האם התקפי זעם כאלה אופיינים לניתוחים מהסוג הזה? האם יש איזשהו דרך לקבל טיפול. מכיוון שנראה לי שהעניין הזה התפספס המקרה הזה. אומנם האפליפסיה ברוך השם נעלמה אך נראה לי שבפן הנפשי משהו כאן התפספס. אשמח לשמוע דרכים יעילות לטפל בבעיה הנ"ל. אפילו הכוונה. וכמן כן האם יכול להיות שזה באמת תופעת לוואי מהניתוחים? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

צריך לראות היכן בדיוק היתה המנינגיומה, והאם ייתכן שנגרם נזק מבני במוח שגורם לתופעה שאת מתארת. כמו כן חשוב לראות איזה תרופות הוא מקבל והאם ייתכן שזו תופעת לוואי. במקביל ברור שצריך לבדוק את הפן הנפשי/ריגשי, הן מבחינת קבלת הסבר להתקפי הזעם והן כדי להתאים טיפול.

28/01/2020 | 10:02 | מאת: יעל

מול מי אנחנו בודקים את זה? עם הנוירולוג שלו? עם המנתח? מחלקת שיקום? אנחנו לא יודעים למי לפנות... ומפחדים שזה יסלים. הוא מטופל ברמב"ם.

מנהל פורום גידולי מוח