דם בצואה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 24. לפני כ-3 שבועות נתקלתי ב-3 מקרים שונים של דם בצואה ועל כן מיד פניתי לרופא משפחה שהפנה אותי לפרוקטולוג. דחיתי את התור מפאת חוסר זמן ומאז לא נתקלתי שוב בתופעה הזאת. האם אני יכולה להניח שהיה בסך הכל טחורים? ולוותר על הפרוקטולוג? אין לי שום תסמינים או חולשות, אני בריאה ומרגישה מצויין.
שלום נועה, אני משתדל לא להניח הנחות ולא לעסוק בספקולציות לגבי האבחנה האפשרית שיכולה להיות הסיבה לדימום בצואה. למרות האמור, הסיבות השכיחות ביותר לדימום רקטלי אצל אנשים בגילך הן טחורים או פיסורה. אם הדימום יחזור על עצמו, לא הייתי ממתין והולך להיבדק, וזאת מהסיבה שיש מחלות (לא כל כך נדירות) שיכולות לגרום לדימום בצואה גם אצל אנשים צעירים - קוליטיס, מחלת קרוהן וכד', ולכן אני נמנע מלתת המלצות חד משמעיות דרך האינטרנט. הכי בטוח זה לגשת ולהיבדק.