דימומים רקטליים בעקבות הקרנות לטיפול בסרטן פרוסטטה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, חמי (בן 78) עבר סדרת הקרנות לטיפול בסרטן הערמונית. לאחר ההקרנות הוא עבר בדיקת קולונוסקופיה שלאחריה התחילו לו דימומים חזקים המופרשים מפי הטבעת. הומלץ שיבצע טיפולי APC ואכן ביצע אותם כ- 3פעמים עד כה. למרות טיפולים אלה, הדימומים ממשיכים והם מלווים בשילשולים וב"התראות שווא" מרובות בהם הוא נאלץ ללכת לשרותים למרות שבדיעבד מסתבר לו כי הלך לשווא (לעיתים מסתכם בגזים בלבד). אודה לעצתך באשר לסוגי טיפולים אחרים בהם ניתן לטפל בעצירת הדימומים ובהקטנת כמות התראות השווא ובאשר ליעילותם ביחס ל- APC. בתודה, יוסי
שלום יוסי, אתה מתאר בעיה מוכרת מאוד בחולים שעברו הקרנות לערמונית. הטיפול הוצא צריבה של האזורים המדממים ע"י גז ארגון - APC. זה הטיפול היעיל ביותר, אך הוא לא נותן 100% שיפור. צריך להתייעץ עם גסטרואנטרולוג.