בעיות בפי הטבעת

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

18/03/2014 | 17:52 | מאת: מישהי

שלום ד"ר פרסון, אני עברתי הקרנות גיניקולוגיות לפני הרבה שנים. בשמונה שנים אחרונות סבלתי מפרוקטיטיס. בביופסיה מסיגמוסקופיה שעברתי לפני 3 חודשים, נרשם שהמעי תקין רק ברקטום יש אדמה, כלומר בצקת. א. מדוע אני ממשיכה לשלשל, בדיקות צואה תקינות, ובנוסף חוסר אפשרות להתאפק, נשלחתי לריצפת אגן, האם יש תוצאות לבעיה כמו שלי ? ב. מדוע הצריבה לא עוברת לי ברקטום ? אני מורחת דרמקומבין ובייבי פסטה, אם עוזר אז ליום אחר, ושוב חוזר.... האם אני צריכה לבקש שוב ביופסיה לרקטום .< ג בחודשים האחרונים אני מרגישה צריבה וגרוד אחרי יציאה שאני חוזרת לנגב, מסתבר שנשארה צואה ברקטום שלא יצאה. האם זה יכול להיות משימוש באימודיום ? תודה מראש על הסבר. אני חסרת אונים עקב ההחמרה במצבי. לא קיבלתי תרופות, הפסיקו לי חוקנים ונירות פנטסה, למעט משחה דרמקומבין. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
21/03/2014 | 12:53 | מאת: ד"ר בנימין פרסון

שלום רב, הנזק שנשאר לאחר הקרנות הוא תמידי ואינו חולף, ולכן כל הסימפטומים שלך הם כפי שתיארת. האדמומיות והבצקת שראו ברקטום שלך בדיקה האחרונה שעברת הם הסימנים של הקרינה והם הסיבה לתופעות שאת מציינת. הטיפול במצב הזה שנקרא RADIATION PROCTITIS מבוצע ע"י גסטרואנטרולוגים וכולל את מה שציינת - נרות ותרופות שונות. האם הלכת כבר למרפאת ריצפת האגן? הטיפול שם יכול לעזור לך.

21/03/2014 | 16:35 | מאת: מישהי

קודם כל שוב המון תודה על ההסבר המפורט. ישר כח. יש לי תור לריצפת האגן, התור עוד כשבועיים בערך, בינתיים גם הגסטרו וגם הפרוקטולוג, אמרו שאין צורך לחזור אליהם שנית. גם אמרו להפסיק את הנרות, שאין צורך בגלל שלא רואים פרוקטיטיס. אני שמה את המשחות, ובינתיים לדוגמא היום מאוד סובלת, יש לי כאבי תופת ברקטום החיצוני. התקשרתי לקבוע תור לפרוקטולוג שלי, אז התור בעוד חודשיים. גם ביומיים האחרונים יש לי המון שלשולים, אמנם לא חזקים שמגיע להתייבשות, אבל כל יציאה כמובן משפיעה על הצריבה. יש לך מה להציע לי נגד הכאבים, עד שיגיע התור לריצפת האגן ? תודה.

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות