TEM-המלצה על רופא מנתח
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בדיקת קולונוסקופיה וביצוע ביופסיה נמצא גידול שפיר גדול ושטוח מסוג וילוס אדנומה עם מוקדים HGD . המיקום:8 ס"מ מפי הטבעת. הגסטרואנרולוג המליץ על ניתוח בשיטת TEM. מבקש לקבל המלצה על מנתח, תודה, בורמן
בוקר טוב, בד"כ אני לא נוהג להמליץ על קולגות בפורום הזה - זו לא מטרתו, אבל בגלל שמדובר בניתוח יחסית נדיר, חשוב לבחור את הכירורג המתאים - על כך בהמשך. עוד יותר חשוב זה להיות בטוח שאכן מדובר בגידול שפיר. האם עברת בדיקת אולטראסאונד רקטלי (TRUS) או בדיקת MRI? לא היה רצוי לעבור ניתוח TEM ולגלות בדיעבד שהאבחנה היתה שגויה. תבין שביופסיות שנלקחות במהלך קולונוסקופיה לא בהכרח מייצגות את הפתולוגיה המדוייקת של כל הגידול. יכול להיות מצב שבאזורים מהם נלקחה הביופסיה אכן יש תאים שפירים, אבל בעומק יש כבר תאים ממאירים. בגלל זה צריך לבצע TRUS או MRI. אחרי זה אוכל להמליץ לך על מנתח. בהצלחה.
שלום ד"ר , אכן עברתי בדיקת TRUS שאימתה את מיקום הפוליפ וגם שלא חדר לדופן המעי.גודלו כ-3.5 ס"מ. גם ניבדקתי בדיקת ידנית. בורמן