אבחנת IBD בקולונסקופיה
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, עברתי קולונסקופיה בעקבות כאבי בטן ועצירויות. בביופסיה אובחנה פרוקטיטיס שמקורה ב-IBD לא פורט אם מדובר בקרוהן או קוליטיס. האם ישנם מצבים שהביופסיה לא מאפשרת להבדיל בין המחלות? מהן אפשרויותי אם אני רוצה לדעת בכל זאת ? תודה
בוקר טוב אורי, לפעמים כשיש דלקת חריפה, קשה להבחין בין שתי המחלות על פי המראה בלבד. האפשרות הטובה ביותר היא לעשות בירור של המעי הדק. קוליטיס כיבית מערבת רק את המעי הגס, ואם יתברר שיש מחלה גם במעי הדק - הרי שמדובר בקרוהן. אם לא תתגלה שום מחלה במעי הדק - עדיין יכול להיות שיש קרוהן רק ברקטום. בשלב ראשון אני ממליץ למצוא גסטרואנטרולוג שיוביל את הטיפול בך, והמלצתי היא לברר את המעי הדק - CT בטן או בדיקת קפסולה. בהצלחה.
תודה על ההתייחסות אבל דגימות מהדלקת ברקטום עברו בדיקה היסטולוגית ושאלתי היא האם בסוג בדיקה כזה לא ניתן לפי מאפייני התאים לדעת אם מדובר בקרוהן או קוליטיס ? ברור לי שמראה עיניים בבדיקת הקולונו עצמה עשוי לא לאפשר להבדיל בין המחלות תודה