גידול בסקרום אגן

דיון מתוך פורום  פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות

14/12/2017 | 00:42 | מאת: עדי

שלום דר, ברקע יש לי nf התבטא בגידולי nf ושוואנומות ע"ש וסקרום, מבצעת mti אחת לשנה, mri אגן סקרום אחרון בוצע עקב כאבים עזים באגן ימין המקרינים לירך, ההדמיה הראתה אכן שוואנומה חדשה שגדלה פי 3 מלפני עשרה חודשים וגודלה 3 סמ'. בפענוח מספר גידולים ללא שינוי משמעותי, אתייחס רק להנ"ל, בסקרום בגובה S4- תהליך תוך אגני אך עם קשר לנקב העצבי ימני , קוטרו כשלוש סמ'. רופא כירוג המליץ לנתח עקב שהממצא גורם לכאבים ושגדל פי שלושה בעשרה חודשים. הייתי בשני חוות דעת שהרופאים ציינו שאין ניסיון בכריתת גידול באיזור שיש לי וכן כך בכל הארץ, זהו גידול שגדל באיזור נדיר. 1. האם אכן זהו איזור נדיר לגידול שוואנומה? 2. הרופא רוצה לנתח מגישה בטנית בשיטת שלושה חתכים וצלמה, מה דעתך על שיטה זו? ומדוע לנתח מהבטן שהממצא באגן זה לא אחורה? 3, מה הסיכונים שיש בכריתה באיזור הנל? אשמח להסבר דעתך בנושא למרות שאלו שאלות למנתח חשוב לי לדעת ממשהו אחר

לקריאה נוספת והעמקה

שוואנומה הינו גידול ממקור רקמת עצב ויכול להתפתח בכל מקום. המיקום שציינת הוא אכן נדיר יחסית. הסיבה לניתוח היא גדילה מהירה של הממצא והכאבים החזקים הנגרמים מהלחץ שלו על העצב. הממצא , לפי פנייתך, נמצא בחלק הפנימי של האגן ולכן לא ניתן להגיע אליו מאחור והגישה צריכה להיות כפי שהוסבר לך. הסיכונים יכולים להיות במקום ראשון פגיעה בעצב עליו לוחץ הגידול וכמו כן סיבוכים רגילים של ניתוח לפרוסקופי שיוסברו על ידי המנתח.

12/10/2022 | 12:22 | מאת: מטי

ב 2019 נותחתי להסרת גידול באגן, בבדיקה פאתלוגית גילו שזאת שוואנומה. כריתת השוואנומה שהיתה בגודל 2 ס"מ לערך נעשתה דרך הבטן. ניתחו אותי באסותא, ישנתי שם לילה ולמחרת כשקמתי וניסיתי ללכת, לא יכולתי, הרגליים רעדו והיתה חולשה גדולה. מאז סבלתי כאבים כמה חודשים, נפלתי המון פעמים, והתחילה לי תחושת נימול ושריפה בירך כשעמדתי מעל לשעה על הרגליים, וגם בהליכה קשה לי, עד למצב כיום שקשה לי ללכת, אני מרגישה כמו שיתוק באותה רגל, מתקשה להרים אותה במדרגות, וחושבת שזה קשור לניתוח שעברתי. מה עלי לעשות? האם יש טיפול לזה? לאחרונה גם נדמה לי שהשוואנומה חזרה כי יש לי שוב כאבים באגן... תודה.

המקרה שלך אינו שגרתי. יש צורך בניתיח בשל הגדילה המהירה והלחץ על העצב. את הגישה קובע הרופא המנתח על סמך הכרת החולה, בדיקות הדימות ונסיונו. גישה לפרוסקופית בהחלט מקובלת לניתוח זה

התיאור מתאים לאיזושהי פגיעה עצבית, ייתכן בעקבות הניתוח. פני לרופא המנתח. יש צורך בבדיקת NCT של עצבי הרגלים כדי להדגים/להוכיח פגיעה כזו.

מנהל פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות