האם אפשר לשלול IBD בלי ביופסיה?
דיון מתוך פורום פרוקטולוגיה, כירורגיה קולורקטלית ומחלות מעי דלקתיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי. הייתי עם חשד לIBD, בשל התקפים של כאבי בטן ושלשולים וכן ASCA גבוה ואנמיה. עשיתי אתמול קולונוסקופיה, בה נכתב שהמעי נראה תקין לכל אורכו, עד הצרום. מה שכן - לתדהמתי הרופא לא לקח ביופסיה.. הוא אמר שזה מעי רגיז. האם באמת אפשר לשלול קוליטיס/קרוהן בלי ביופסיה? תודה
כשיש ממצאים במעי הגס יש לקחת מהן דגימה לאבחון. במקרה שלך הרופא הבודק לא ראה שום ממצא ולכן החליט שלא לקחת ביופסיות. יש מקרים בהם גם בהעדר ממצאים לוקחים ביופסיות אקראיות מחלקי המעי השונים בניסיון להגיע לאבחנה.
האם זה אומר שאין לי IBD? האם לא היה מתבקש לקחת ביופסיה גם אם הכל נראה תקין? הרי יכול להיות שהמעי נראה תקין אבל עדין מודלק, לא? אני פשוט מתבאסת שעברתי בדיקה לא פשוטה בלי לסגור את העניין עד הסוף.. המון תודה.