לד"ר ניר נתנזון,תודה על הפורום.שאלתי: NHL.CTCL.MF
דיון מתוך פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ד"ר. אני בן 39 סובל NHL CTCL MYCOSIS FUNGOIDES . בשבוע שעבר סיימתי סדרה של 40 טיפולים במכון הטיפולי במכשיר uvb . אני מבקש הסבר קצרצר: ממה שכבר הצטבר-וידוע לרופאים. מה קורה בעור (בגוף בכלל) מרגע סיום הטיפול, מה מתרחש, מה "מתבשל בעור, איזה תהליך פנימי עובר העור - בכל הקשור למחולל ההחרפה במחלה, שאחרי סדרת טיפולים ארוכה, והסגת הטבה- בסופו של דבר אחרי הפסקה - של חצי שנה, שנה. שוב יבחינו בביופסיה בממצא mf אני מבקש להבין : איזה תהליך עובר העור, מדוע המחלה היא מחזורית כרונית ?. הרוטינה הזאת הבלתי גמורה של מעקבים, ביופסיה, טיפולים וחזרה למכון puva מסקרנת - (ומעצבנת) בתודה מראש בברכה.
MF הינו לימפומה של העור, כלומר: מדובר בתא (מסוג T - תא דם לבן) בודד שמתחלק ללא הגבלה (אם כי ברוב המקרים,לשמחתנו, באיטיות) ו"מתיישב" בעור. מאחר שהטיפול (UVB, משחות סטרואידליות) אינו מחסל לחלוטין את כל התאים, הרי מספיק שתא T בודד יחמוק מהטיפול ויתחיל את התהליך מהתחלה. לכן בהרבה מקרים מדובר על מחלה כרונית. בריאות שלמה, ד"ר ניר נתנזון
ד"ר נתנזון, האם יש ריפוי לקלואידים? תודה