לאחר ביופסיה חייב את עזרתך

דיון מתוך פורום  סרטן העור ונקודות חן (שומות)

04/07/2017 | 00:13 | מאת: עופר

שלום ד"ר אני בן 72, לפני כמה חודשים בקרקפת מעל העורף בחצי התחתון של הראש נתגלה לינגע מורם בקוטר 0.6 ס"מ אסמטרי לא מכוייב אדמדם חום בהיר רשת 0 כלי דם -טלנגיאקטזיות גבול ברור ולא סדיר צלקת בריפוי תקים ללא סמני הישנות /זיהום, חודש לאחר שנתפר האיזור התרפה כמעט ולא רואים אותו - בממצאי הביופסיה לאחר כריתת נגע עורי או ביופסיה עם תפירה התוצאה :basal cell carcinoma margins afr free שאלתי : הרופא אמר להגיע לביקורת כל חצי שנה. מה זה אומר? מה הממצאים האלו? אני בלחץ נוראי. מה הטיפול? צריך לטפל? זה כאן יש את הנוסחה של 5 שנים אם זה לא חוזר אז זה עבר? אנא עזרתך

לקריאה נוספת והעמקה

מדובר בגידול השכיח ביותר בבני האדם, ולמרות שהוגא גידול סרטני סיכויי ההחלמה ממנו הינם 100% לאחר שהוסר. במקרים מאוד נדירים הגידול יכול לשלוח גרורות. רוב הגידולים מסוג זה קשורים לחשיפה לשמש. הסיבה לביקורות היא שיש לך סיכוי לפתח גידולים נוספים מאותו סוג. לכן אין כל סיבה ללחץ- אם בעתיד יופיעו גידולים נוספים מסוג זה פשוט יש להסיר אותם וההחלמה מובטחת.

05/07/2017 | 01:02 | מאת: עופר

שאלה נוספת, האם זה שהנגע התפתח במרץ ועד שהיה תור לרופא לקח שלושה חודשים עד לביופסיה, האם פרק הזמן הזה הוא קריטי ? והאם זה שהוקרתי בעבר בהקרנות בגלל הגזזת היא הסיבה לגידול? (נולדתי בעירק)

מנהל פורום סרטן העור ונקודות חן (שומות)