טיפול זיהום בברך ובדם

דיון מתוך פורום  פגיעות ספורט ומפרקים

21/10/2019 | 17:58 | מאת: משה

שלום רב, לפני כחודשיים החלו לאבי כאבים ונפיחות בשתי בברכיים ללא שום מקור מסויים (ללא חום). כאבי הברכיים הגבילו את אבי מללכת. לאחר כשבועיים הוא עבר ניקור בברך ימים וזריקת סטרואידים שעזרה לו. לפני כחודש אבי הגיע לבית חולים עקב חום וכאבים עזים בברך השמאלית. נלקחו תרביות דם והתגלה זיהום בדם (אנטרקוקוס), בנוסף שללו אנדוקרדיטיס על יד אקו לב דרך הושט. מזה כארבעה שבועות מטופל באנטיביוטיקה לוריד - רוספין ופניברין. ונותרו לו עוד שבועיים וחצי טיפול אנטיביוטיקה דרך (סה״כ 6 שבועות). יומיים לאחר תחילת האנטיביוטיקה החום ירד וגם הכאבים הקשים בברך החלו לרדת. היום, כשלושה וחצי שבועות מאז תחילת האנטיביוטיקה אין חום כלל, אבל יש מגבלה בתנועת הברך, חום קל באזור הברך. אך הכאבים העזים במנוחה שהיו עברו וכעת יש כאבים בנסיון לישר את הברך ובנסיון לעמוד עלייה. כרגע אבי נמצא במסגרת רפואית שיקומית שמטפלת בו באנטיביוטיקה הורידית וגם החלו לו טיפולי פיזיותרפיה. יש לי מספר שאלות: 1. הברך של אבי השמאלית לא עברה ניקור ושום נוזל סינובאלי לא נבדק לצורך אבחון הזיהום המפרקי - איפיון החיידק היה על ידי תרביות הדם בלבד. האם זה תקין שעד כה לא נלקחה אף דגימה סינוביאלית? 2. האם ייתכן מצב של זיהום מפרקי והטיפול הוא רק אנטיביוטיקה לוריד (6 שבועות) ולא עשו שטיפה/ניקוז לברך? האם זה לא מסוכן שלא נוקז הנוזל המודלק/מזוהם? ייתכן ויש פה פיספוס של הצוות הרפואי? 3. מה משך הזמן שלוקח בדרך כלל לטיפול בזיהום על ידי אנטיביוטיקה. חשוב לי לציין שמהופעת כאבי הברכיים לפניי כחודשיים אבי לא הולך על הרגליים ושרירי הרגליים ממש נחלשו, לכן אנחנו גם לא יודעים מה מקור המגבלה התפקודית כרגע, הזיהום בברך, הדלדול שריריים או גם וגם.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום משה, 1.לפי מצבו של המטופל ניתן להחליט על טיפול אנטיביוטי בלבד לזיהום תוך פרקי או על ידי שטיפה ניתוחית/ניקורים חוזרים. 3. בדרך כלל טיפול אנטיביוטי תוך ורידי אורך 6 שבועות שמדובר בזיהום בדם או במפרק. לאחר זיהום מהסוג הזה הברך לוקח לה זמן להתאושש. השרירים נחלשים בעקבות המגבלה בהנעה. הגוף בכללי חלש עקב המצב הזיהומי. ההתאוששות לוקחת לעיתים מספר חודשים. בברכה,

21/10/2019 | 21:52 | מאת: משה

החשש שלנו שלא ניקרו/ניקזו לו כלל והתפספס לצוות הרפואי. מה האינדיקציה למיקור/ניקוז? האם זה בסדר לבצע פיזיותרפיה בשלב הזה - כארבעה שבועות מתחילת האנטיביוטיקה ?

מנהל פורום פגיעות ספורט ומפרקים