psa גבוה ובדיקה ידנית חשודה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בן 67 וסובל לעתים קרובות מתכיפות מתן שתן ללא שום תופעות אחרות,עוסק בספורט יום יומי עובד ומרגיש מצויין ,בבדיקת psa לראשונה בחיי הערכים היו 7.8 ביקרתי אצל אורולוג מומחה בתחום ולאחר בדיקה ידנית שהוגדרה כחשודה הומלץ לי לבצע ביופסיה כמו כן נאמר לי ע"י הרופא שהסיכויים הם 40-60 (באחוזים) בהנחה שהבדיקה חס ושלום תהיה חיובית ולאחר שאני קורא בפורומים על כל מיני שיטות טיפולים כאלה ואחרות .מתגבשת במוחי ההחלטה אם וכאשר להיפטר מהבלוטה ולהסירה במלואה,שאלתי היא מה האפשרויות שניתנות במצב כזה ולאו דווקא במסגרת הקופ"ח אפילו באופן פרטי,,,תודה מראש
צביקה שלום רב, התשובה לשאלתך תהיה רלבנטית יותר לאחר ביצוע הביופסיה. בגדול ישנם מספר אופציות טיפוליות הכוללות: 1. ניתוח (באמצעות רובוט) 2. הקרנות חיצוניות עם או בלי טיפול הורמונאלי מסרס 3. הקרנות פנימיות (ברכיתרפיה) 4. מעקב בלבד התשובה הפתולוגית יחד עם נתונים נוספים שיתקבלו מהביופסיה יכולים לכוון טוב יותר איזה מהגישות מתאימות עבורך. במידה והאופציה הניתוחית תהיה רלבנטית יהיה כדאי לבצע MRI לערמונית עם סליל אנדורקטלי טרם הניתוח. בברכה וחג שמח דר ברגר