עליה ב-PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אבי בן 87, בשנת 94-אובחן סרטן בערמונית, טופל בקסודקס וזולדקס, עם שיפור בערכי PSA, בשנים האחרונות טיפול משמר בלבד (3 כדורים ליום, שכחתי את שמם) בחצי שנה האחרונה - PSA עלה מ17.700 בהדרגה עד ל55.500, לאחרונה גם דליפת שתן,למרות חזרה לטיפול בזולדקס וקסודקס, ללא תלונות נוספות. מה אפשרויות הטיפול הנוספות בהתחשב בגילו ובמצבו הבריאותי? (עבר אירוע לב פעמיים)
שלום רב, למרות גילו של אביך ובהנחה שסך הכול מצבו הכללי סביר והוא מתפקד ברמה היומיומית יש לדעתי מקום לעבור בירור שכולל הדמיה כלשהי, הייתי מעדיף MRI אגן או PET choline (מתבצע באיכילוב) או מינימום CT בטן אגן וחזה, בדיקה אורולוגית והערכת מצב. לפי התוצאות בהחלט יש לשקול טיפול התערבותי כולל כירורגיה או הקרנות. בנוסף יש לשקול טיפול אונקולוגי תרופתי וישנם מספר אופציות. בברכה דר ברגר