שאלה לגבי צריכה קלורית יומית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מרגישה שאני מוצפת מידע קלוקל בנושא צריכה קלורית יומית, והייתי רוצה ליישב זאת; אני בת 21, 1.70 ושוקלת 60 ק"ג (בשנה האחרונה ירדתי כ-8 ק"ג). 5-7 פעמים בשבוע אני מתאמנת אימון הכולל 40-50 דקות של סטפר 20 ס"מ (מדרגה) אירובי (30-40 דקות מתוכן ריצה על הסטפר, אלא אם מדובר בסטפר בגובה 30 ס"מ), וכ4 פעמים בשבוע מתווסף לכך אימון כוח(משקולות 3 ק"ג, כפיפות בטן, סקוואטים...) של כעשרים דקות. אני מקפידה על תזונה בהתאם לאימון, פחמימות בשילוב עם חלבונים לאחריו וכו'. הייתי רוצה לשאול מהי צריכת הקלוריות המומלצת ליום בו אני פעילה, וליום בו אני נחה ואיני פעילה. תודה רבה מראש על הסיוע :)
שלום מיטל לפי המידע שפירטת בשאלה, הינך מתאמנת בצורה אינטנסיבית במרבית ימי השבוע.לפי הערכתי,בממוצע ,את שורפת כ-300 קלוריות מדי יום בפעילות גופנית. לפי הנתונים האנטרופומטריים שלך, כדי להישאר במשקל יציב, בהתחשב ברמת הפעילות שלך ביומיום, את צריכה לצרוך כ-1900-2000 קלוריות יומיות. מכיוון שאת מבצעת פעילות גופנית באופן קבוע ברוב ימי השבוע, גם בימים שאינך פעילה, את יכולה לצרוך את אותה כמות קלוריות. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה www.drlevy.co.il 036764880
תודה רבה :) רציתי לדעת כמה קלוריות עליי לצרוך במצב שאיני פעילה גופנית משום שאני מתכוונת לטייל בקיץ ואפשר שתבצר ממני פעילות גופנית (כפי שאני מורגלת אליה) לאורך כ40 יום...מדובר בטיול בערים, ללא טרקים, במצב שרובו מנוחה מבחינה פיזית :) ולא הייתי רוצה להשמין במהלך זמן זה. שוב, תודה מראש! האינפורמציה מאוד מסייעת!