סטפר: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם ועונת הגלישה יוצאת לדרך. בין אם מדובר בחופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים מנוסים שנוסעים מדי שנה לסקי – יש צורך להתכונן מראש לחופשה מסוג זה. הכנה טובה תשפר את חווית הגלישה ותפחית משמעותית את הסיכון לפציעות אחד מענפי הספורט האתגרי המרתקים והחווייתיים שיש הוא, ללא ספק, סקי. אך חשוב לזכור כי סקי או סנובורד, כמו כל ספורט אתגרי אחר, מצריך הכנה גופנית משמעותית רבה. בכל ענפי הספורט האתגרי יש חשיבות רבה במיוחד למיומנות הגופנית הנרכשת, בהפחתת הסיכון לפציעות ובעיות מסוגים שונים. בספורט אתגרי הפציעות עלולות להיות דרמטיות יותר מאשר בענפי ספורט אחרים, לכן הכנה לא מספיק טובה או ביצוע פעילות ברמה גבוהה מדי שאינה תואמת את רמת הגולש, עלולה להסתיים בכי רע. כדאי גם לזכור כי שיקום מפציעות ספורט שלג אינן פשוטות ועלולות להימשך חודשים ארוכים.   לביגוד מתאים יש השפעה רבה על חוויית הגלישה. צילום: שאטרסטוק   כך תעברו את חופשת הסקי בשלום! איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים? סקי וסוכרת: מתכוננים מראש...
ללמוד עוד על סטפר
ילדים בשלג: איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים?-תמונה

מתכננים חופשת סקי משפחתית? חשוב מאוד לדאוג מספיק זמן מראש...

מאת: ד"ר איתי זיו...
27/11/2018
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/11/2018
פעילות גופנית: נלחמים בצלוליט-תמונה

הפחתת הצלוליט אפשרית על ידי צמצום אחוזי השומן בגוף. אורי...

מאת: אורי...
25/02/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לסטפר?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

סטפר: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות
02/01/2005 | 10:48 | מאת: אופיר
מתוך פורום אורתופדיה

אני עוסק בפעילות גופנית כחצי שנה במהלכן אני הולך לחדר כושר ל 6 שעות בשבוע (3/4 שעה על סטפר ושעה אימון כוח) שבוע שעבר החלתי תרגיל חדש לעבודה על שריר התאומים בו אני עומד על רגל אחת הדורכת על משטח והרגל השניה מאחוריה ועם הרגל שעל המשטח אני עולה ויורד. שבוע שעבר ביצעתי את התרגיל בצורה לא נכונה, במקום לאחוז את היידים קדימה בכדי לייצב את הגוף השתמשתי רק ביד אחת ולכן עליתי וירדתי כאשר רגלי מעט עקומה. למחרת ועד היום (כחמישה ימים) אני מרגיש וגם רואה מן רעד / קפיצה של השריר או העצב ברגל ימין במתרחש לשניה אחת ונעלם בתדר של אחד לכ 10 דקות (לפעמים יותר לפעמים פחות), באיזור הפיקה (לא עליה) של הברך בצידה השמאלי שלה. רעד זה קורה מדי פעם, הוא אינו כואב כלל אך בגלל שאינו חולף הדבר נעשה למטרד. מה עלי לעשות בקשר לכך ? תודה מראש.

מדובר ככל הנראה במה שנקרא פסציקולציות של סיבי שריר. \ה יעבור לבד

04/01/2005 | 11:20 | מאת: אופיר
מתוך פורום אורתופדיה

מה עליי לעשות בכדי להאיץ את ה'החלמה'. אני הולך לחדר כושר 3 פעמים בשבוע ומשחק כדורסל בשישי, האם עלי להפסיק את הפעילות הגופנית עד שזה יעבור. תודה מראש, על התשובה.

שלום בימים האחרונים יש לי כאבי גב שמוקרנים לרגל ימין...דבר הנקרא סיאטיקה. רציתי לברר האם מכשיר אליפטיקל/סקי/סטפר.(אותו מכשיר) מומלץ בזמן כאבים אלו?

אינו ממלץ אבל גם אינו לא ממלץ. אם אתה יכול להשתמש במכשיר בלי לסבול לך על זה

בעקבות סוכר בצום 103וa1c תקין 5.5 התחלתי ליצר ביטחון לבצע פעילות אירובית.האם סטפר ומדרגה אירובית חצי שעה ביום פחות יתרמו מהליכות חצי שעה ביום? האם הליכה לא מהירה גם תורמת משהו? מה בעצם קובע הסוכר בצום(12 שעות) או הa1c?

ליה שלום הליכה חצי שעה חמש פעמים בשבוע זה טוב ואירובי עוד יותר טוב. מה שחשוב זה הכל - ה A1C ומדידות הסוכר בצום ובמהלך היום

מה הם התרגילים המומלצים ביותר לשריפת שומן בתוך הבית? קפיצה בחבל? סטפר? (מדובר בבית קטן, לכן עדיף לא מכשיר גדול מדי)

אלון שלום. הפעילות שאתה הכי אוהב, כי אז יש סיכוי שתתמיד איתה. חשוב להבין שבכדי "לשרוף" שומן יש צורך בגרעון קלורי כלומר תכנית תזונה . ללא תכנית תזונה שתיצור גרעון קלורי לא תהיה שרפת שומן ולא משנה איזו פעילות תעשה. בהצלחה אורי

מניין הביטחון שלך שדרוש לי "גרעון"? כבר כיום אני אוכל מסודר ודי בריא, ללא סוכר.

אלון שלום, אין שום בטחון . תשובתי התייחסה לכך שיש צורך בגרעון קלורי בכדי להפחית % שומן. מאחר וגם לך אין נתון זה אזי ההנחה היא ששם "הבעיה" ( מה שנכון במרבית המקרים), העובדה שאתה אוכל מסודר ובריא עדיין אינה אומרת דבר - ניתן לעלות במשקל גם מאכילה מסודרת ובריאה או /ו לרדת מאכילה לא בריאה ולא מסודרת. ממליץ שתנסה לבדוק את הצריכה היומית שלך ולהתאים את התכנית למטרתך. בהצלחה אורי