סטפר: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם ועונת הגלישה יוצאת לדרך. בין אם מדובר בחופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים מנוסים שנוסעים מדי שנה לסקי – יש צורך להתכונן מראש לחופשה מסוג זה. הכנה טובה תשפר את חווית הגלישה ותפחית משמעותית את הסיכון לפציעות אחד מענפי הספורט האתגרי המרתקים והחווייתיים שיש הוא, ללא ספק, סקי. אך חשוב לזכור כי סקי או סנובורד, כמו כל ספורט אתגרי אחר, מצריך הכנה גופנית משמעותית רבה. בכל ענפי הספורט האתגרי יש חשיבות רבה במיוחד למיומנות הגופנית הנרכשת, בהפחתת הסיכון לפציעות ובעיות מסוגים שונים. בספורט אתגרי הפציעות עלולות להיות דרמטיות יותר מאשר בענפי ספורט אחרים, לכן הכנה לא מספיק טובה או ביצוע פעילות ברמה גבוהה מדי שאינה תואמת את רמת הגולש, עלולה להסתיים בכי רע. כדאי גם לזכור כי שיקום מפציעות ספורט שלג אינן פשוטות ועלולות להימשך חודשים ארוכים.   לביגוד מתאים יש השפעה רבה על חוויית הגלישה. צילום: שאטרסטוק   כך תעברו את חופשת הסקי בשלום! איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים? סקי וסוכרת: מתכוננים מראש...
ללמוד עוד על סטפר
ילדים בשלג: איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים?-תמונה

מתכננים חופשת סקי משפחתית? חשוב מאוד לדאוג מספיק זמן מראש...

מאת: ד"ר איתי זיו...
27/11/2018
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/11/2018
פעילות גופנית מונעת סרטן שד?-תמונה

ספורט טוב לבריאות: 5 שעות שבועיות של פעילות אירובית בקרב...

מאת: מערכת zap...
08/10/2015
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לסטפר?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

סטפר: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות
02/01/2005 | 10:48 | מאת: אופיר
מתוך פורום אורתופדיה

אני עוסק בפעילות גופנית כחצי שנה במהלכן אני הולך לחדר כושר ל 6 שעות בשבוע (3/4 שעה על סטפר ושעה אימון כוח) שבוע שעבר החלתי תרגיל חדש לעבודה על שריר התאומים בו אני עומד על רגל אחת הדורכת על משטח והרגל השניה מאחוריה ועם הרגל שעל המשטח אני עולה ויורד. שבוע שעבר ביצעתי את התרגיל בצורה לא נכונה, במקום לאחוז את היידים קדימה בכדי לייצב את הגוף השתמשתי רק ביד אחת ולכן עליתי וירדתי כאשר רגלי מעט עקומה. למחרת ועד היום (כחמישה ימים) אני מרגיש וגם רואה מן רעד / קפיצה של השריר או העצב ברגל ימין במתרחש לשניה אחת ונעלם בתדר של אחד לכ 10 דקות (לפעמים יותר לפעמים פחות), באיזור הפיקה (לא עליה) של הברך בצידה השמאלי שלה. רעד זה קורה מדי פעם, הוא אינו כואב כלל אך בגלל שאינו חולף הדבר נעשה למטרד. מה עלי לעשות בקשר לכך ? תודה מראש.

מדובר ככל הנראה במה שנקרא פסציקולציות של סיבי שריר. \ה יעבור לבד

04/01/2005 | 11:20 | מאת: אופיר
מתוך פורום אורתופדיה

מה עליי לעשות בכדי להאיץ את ה'החלמה'. אני הולך לחדר כושר 3 פעמים בשבוע ומשחק כדורסל בשישי, האם עלי להפסיק את הפעילות הגופנית עד שזה יעבור. תודה מראש, על התשובה.

שלום בימים האחרונים יש לי כאבי גב שמוקרנים לרגל ימין...דבר הנקרא סיאטיקה. רציתי לברר האם מכשיר אליפטיקל/סקי/סטפר.(אותו מכשיר) מומלץ בזמן כאבים אלו?

אינו ממלץ אבל גם אינו לא ממלץ. אם אתה יכול להשתמש במכשיר בלי לסבול לך על זה

האם קיים מיני סטפפר לבעלי משקל 115 קג. הבנתי שמרביתם עד 90--100 קג?

דוד שלום, מה זה מיני סטפר? איני מכיר. שלך קישור ואשמח לחזור אליך. בכל מקרה יש לשים לב להוראות יצרן בהצל אורי

https://www.google.co.il/search?q=%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99+%D7%A1%D7%98%D7%A4%D7%A8&num=100&newwindow=1&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwinvo6ltNfXAhXDtBoKHfPJAXcQsAQITA&biw=1920&bih=959 העתק הדבק

דוד שלום, ראיתי המכשיר . אינני עובד עם סטפרים כאלו ולכן אינני יודע מה יכולת הנשיאה שלהם. אני מניח שברצונך לבצע פעילות גופנית לצורך הורדת משקל , בריאות ושיפור הכושר , חשוב להבין שמרבית אלו הרוכשים ציוד כושר ביתי מפסיקים להתאמן עליהם לאחר כ 3 חודשים ( מעל 95% מהרוכשים) . לכן ממליץ להצטרף לחדר כושר או למסגרת כלשהיא. כמובן שללא תכנית תזונה לא ניתן לרדת כלל במשקל בהצלחה אורי

שלום מתלבטת אם לרכוש- העדפתי הראשונית היתה אופני כושר (לא ספינינג) אך בהעדר מקום אחסון חשבתי על סטפר . אשמח לדעתך כמה אפקטיבי ובטיחותי המכשיר שיכול (או לא יכול) להחליף פעילות אירובית וא- אירובית. בינתים אני עורכת סטים של אימונים ביתים עם משקולות חצי שעה שלוש- ארבע פעמים בשבוע, אך לא ממש מבצעת פעילות אירובית אחרת. תודה

אני לא מכיר אותך ולא את הצרכים הגופניים שלך, אבל במידה ואת בריאה יכל להמליץ על טרמפולינה כמכשיר נהדר לפעילות אירובית, זול חסכוני במקום, מהנה ואפשר לבצע עליו המון תרגילים לא חייבים לקפוץ.