שאלות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/09/2008 | 01:09 | מאת: יעל
1)איך אני יודעת בערך כמה כל דבר זה גרם? יש איזו שיטה או משו שאם אני אראה צלחת קורנפלקס אני אדע בערך כמה גרם יש בה? 2)נכון שאומרים שאם עושים דיאטה ואז מפסיקים וחוזרים לאכול כמו לפני הדיאטה אז הגוף משמין עוד יותר? אז זה בגלל שהבנאדם אוכל יותר או בגלל שהוא בלבל את הגוף והגוף מעצמו השמין יותר? 3)אם אני לא אוכל הרבה ואעשה ספורט כל היום במשך נגיד 3 ימים זה ישפיע? או במילים אחרות-אפשר להרזות תוך ימים ספורים בשיטת ספורט ואכילה נכונה? 4)זו שאלה קצת מוזרה ויוצאת דופן-נגיד בנאדם רזה ואז הוא משמין והיקף הרגל שלו גדל- אז מתווספות לו שערות על הרגל או שנשאר לו אותה כמות? ואם הן מתווספות- כשמרזים שוב הן נשארות אותה כמות או שיש פחות? 5)אם אני מזיזה את הבוהן זה מוריד קלוריה? או במילים אחרות?מהי התנועה הכי קלה שמורידה קלוריה? 6)שאדם חושב זה מוריד לו אנרגיות(קלוריות)? 7)מה זה מ''ל ומה זה קק''ל? 8)אם כתוב על בקבוק מיץ סימון תזונתי ל- 44 מ''ל ? זאת כל הכמות בבקבוק או שרק מ''ל(מה שזה לא יהיה) מהבקבוק? זהו מצטערת שחפרתי. אשמח מאוד עם תעני לי על התשובות..
לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2008 | 17:45 | מאת: עדי מילר
שלום יעל 1. על מנת לדעת כמה גרם בדיוק יש עליך לקנות משקל מזון (ניתן לרכוש בחנויות לכלי בית), מספיק שתשקלי את המזון פעם אחת וכך תוכלי להעריך בפעם הבאה איך הכמות בגרמים נראת בעין (לדוגמא 30 גר' ברנפלקס שווה לכוס פלסטיק וכו'...). 2. השמנה לאחר דיאטה עלולה להתרחש עקב אכילה מוגברת כפיצוי בדר"כ לאחר דיאטות כסאח ו/או עקב התייעלות הגוף, הגוף מתרגל לתפקד עם מעט קלוריות ואז שחוזרים לאכול יותר קלוריות הגוף אוגר את הקלוריות העודפות. 3. בהחלט אפשר להרזות תוך ימים ספורים בעזרת אכילה מועטה למעשה את מתארת מצב של דיאטת כסאח שמובילה בעיקר לפירוק שריר ולכן קיימת ירידה במשקל אך לטווח הארוך איבוד מסת שריר מביא את הגוך לשרוף פחות קלוריות ולכן לא ממומלץ לעשות דיאטות כסאח. 4. כמות השערות לא משתנה עקב הרזייה או השמנה מה שמשתנה זה שטח הפנים שעליהם נמצאות השיערות. 5+6. כל תנועה רצונית ובלתי רצונית כגון נשימה, פעימות לב וכו' שורפת קלוריות. 7. מ"ל = מידת נפח, קלוריה = יחידת מידה לחום ואנרגיה. 8. צריך לבדוק מה נפח הבקבוק, לרוב רשום ל-100 ממ"ל בעוד שרוב הבקבוקים מכילים נפח גדול יותר. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי