שימוש לא נכון באלוקום! אשמח לעזרה

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

21/06/2018 | 16:16 | מאת: גיא

שלום רב ד״ר מיכל, יש לי שאלה / בעיה שדי מטרידה אותי ואני מקווה שאוכל למצוא אצלך ייעוץ ראשוני וקצת מרגיע. ככה, מזה שנה וחצי אני סובל מגירודים הולכים ובאים בשתי כפות הידיים. לא קיבלתי אף טיפול בשל העובדה שזה לא הפריע לי מאוד פרט לאסתטיקה. בשבועיים האחרונים החלטתי ללכת לרופא המשפחה והוא רשם לי ״אלוקום״. התחלתי להשתמש ובאמת כעבור יומיים חל שיפור משמעותי. (אציין שמרחתי ואז שמתי כפפות ברוב טיפשותי כדי למנוע מלכלוך של הסביבה) ורק כעבור שלושה ימים שהשתמשתי בסה״כ נתקלתי בכתבה שאלוקום היא משחת סטרואידים מסוכנת ולא מאוד מומלצת. החלטתי להפסיק (השתמשתי 3 ימים בסה״כ) ומאז כל יום חלה הדרדרות משמעותית, העור צורב, אדום, מגרד, ממש סיוט !! (בנתיים רק באיזור כפות הידיים) השאלה שלי היא כזאת: 1. זה עתיד להתפשט לאיזורים נוספים בגוף? 2. זה יכול לחלוף לבד עם הזמן (כי כן יש סוג של שיפור ביומיים הארונים בדמות העור שמתקלף אחרי שהתייבש ונסדק) 3. אני צריך לגשת לקהל טיפול? 4. אשמח שתשפכי לי טיפונת אור ותתני לי המלצות להימשך. תודה רבה רבה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
23/06/2018 | 14:39 | מאת: גיא

איך אתה שואל שאלות כאלה ? אתה נפלת קורבן לשימוש בסטרואידים זה אלוקום במקרה הזה אבל כל משחה שתקבל מרופא עור בשמות אחרים מכילה סטרואידים זה רופא עור ואת זה אתה היית אמור לדעת לפני שמשכת מבית מרקחת את האלוקום שזה היה ברור מראש שיכניס אותך לצרות שתגלה אותם רק לאחר השימוש. תחפש בגוגל הטיפול האלטרנטיבי במחלות עור

שלום רב, לפי התאור שלך אתה סובל מפריחה בכפות ידיים -אולי דלקת עור וקיבלת טיפול באלוקום שעזר מאד. אלוקום הינה משחה שמכילה סטרואידים.- אם משתמשים בה נכון היא לא מסוכנת, הספיגה לגוף היא מינימלית ולא קיימת בכפות ידיים כיוון שהעור העבה לא מאפשר חדירה. זו אינה תרופה מסוכנת כשמשתמשים בה בצורה מושכלת. אני מציעה לפנות לרופא עור לבדיקה ולקבלת הסבר- מה המחלה שיש לך, אולי צריך ברור נוסף.

13/06/2023 | 23:41 | מאת: מלי

מה השימוש המסוכן בה? איך משתמשים בה נכון כדי שלא תהווה סכנה?

המשחה לא מסוכנת מורחים פעם ביום אם אין שיפור לפנות לרופא עור שהמליץ עליה

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה