שחיקת שיניים ?

דיון מתוך פורום  חרדה דנטלית

21/12/2015 | 06:24 | מאת: אני

שלום , בת18 עושה טיפולי שורש בארבע השיניים הקדמיות למעלה במטרה לכתרים , יש לי הרגל ממש רע להפעיל לחץ עם השיניים התחתונות על השיניים למעלה אני מרגישה ממש מפגרת אני רוצה להפסיק אבל זה כאילו מסקרן וזה ממש מושך אותי לעשות את זה האם זה מה שנקרא שחיקת שיניים ? אה ולפני כמה ימים שעשיתי את זה נשברה לי ההשלמה באחת השיניים הרופא השלים לי שוב ואחרי שעשיתי את התנועה הזאת שמעתי כמו קנאק כאילו משהו נשבר בתוך השן האם אפשר לראות בצילום כלשהו שבר ? איך להפסיק עם ההרגל הזה ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, נסי לחשוב על דרך להמנע-למשל,בכל פעם שאת מרגישה שאת עומדת לעשות את זה,שימי אצבע בין השיניים הקדמיות העליונות לתחתונות,או את הלשון,כך שההרגל יימנע... אם זה בהרגשה שלך סוג של משחק,אפשר לקרוא לזה הרגל.אם את פשוט סוגרת בסגירה רגילה את כל השיניים,כולל האחוריות,אפשר להגדיר את התופעה "הידוק"(ללא תנועה),או "שחיקה" כשמתרחשת תנועה של השיניים התחתונות על גבי העליונות במצב סגור,ואז יתכן ואת עושה זאת גם בזמן השינה,ואז כמובן שאין לך שליטה על התופעה... במקרים בהם יש חשד להידוק שיניים בשינה,עם כאבים/סיכון לשיניים,הרופא ישקול אם להציע לך פתרון הקרוי "סד לילה",שאלי אותו אם זה רלוונטי.אם את לא מצליחה לשלוט בהרגל גם ביום,ניתן לשקול שימוש בסד לילה גם ביום-הכל כמובן לשיקולו של הרופא המטפל בך ומכיר אותך, דר. צביקה רוזנבלום

21/12/2015 | 17:07 | מאת: סגירת

תודה רבה על התגובה שאני סןגרת את הפה השיניים אחורה נוגעות אחת בשנייה בסדר מקדימה הם יוצאות בגלל זה בחרתי בכתרים במקום גשר אבל התנועה שאני עושה זה הרגל לא טוב אני עושה את זה בכוונה אבל אין לי מושג למה זה ממש מתסכל וזה תמיד מדובר בשיניים הקדמיות , אני ממש מתוסכלת מזה , תודה לך על התשובה !!!

מנהל פורום חרדה דנטלית