צואה שחורה (או ירוקה כהה)

דיון מתוך פורום  מעי רגיש

06/09/2006 | 14:06 | מאת: ד.

מיום שישי חליתי בוירוס השלשולים-חום-כאבי ראש הייתי מרותקת למיטה 3 ימים, ועכשיו אני יחסית מאוששת. קיבלתי מהרופאה ביום א "קלבטן", שבעיקרון מרגיע לי קצת את כאבי הבטן. היום, יום ד, התחלתי לאכול קצת (בכל 4 הימים הקודמים, אכלתי מעט מאוד, 2 כפות אורז ותפוח ליום בערך). השאלה שלי היא: 1. מהן הסיבות לצבע הצואה הזה שהתחיל מאתמול, במרקם פחות נוזלי משלשול(השלשולים שלפני היו בצבע רגיל) 2. האם האנטיביוטיקה אופליקסצין היא מסוכנת (לפי תופעות הלוואי הרשומות - היא אכן מסוכנת) משום שקיבלתי אותה היום מהרופאה, שאגב טענה שצבע הצואה הוא ירוק כהה ולא שחור. סליחה על התיאורים, ובתקווה לתשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

ד. שלום קלבטן הוא תרופה המכילה את המינרל ביסמוט אשר מקנה לצואה צבע שחור, לכן אם זה קרה אחרי שהתחלת לקחת אותו זה צפוי, באשר לאנטיביוטיקה - אין תרופה שאין לה תופעות לוואי, ככה זה, לכן במתן תרופה יש לשקול את הסיכון מול התועלת ולכן תרופות ניתנות ע"י אנשי מקצוע ולא נמכרות סתם בדוכנים בשוק, ולכן חשוב שיהיה לך אימון ברופאה שלך שהיא עשתה את השיקול הנכון, רפואה שלמה

12/08/2010 | 23:42 | מאת: איתן

שלום, האם יתכן שכ24ש' לאחר לקיחת קל בטן באופן חד פעמי (30מל) ,תהיה לי כבר יומיים צואה שחורה. מבקש תשובה דחוף,אני בלחץ מטורף.

מנהל פורום מעי רגיש