פלוטרס בראייה, עכירויות בראייה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

05/08/2020 | 20:45 | מאת: מאור

שלום. אני בן 22. יש לי קוצר ראייה קל מאוד. ברמת 1.75 אני סובל מזה למעלה מחצי שנה מעכירויות בראייה . נקודות/עכירויות צפות שבאור בהיר מאוד מטרידות. בחודשים האחרונים הצטרפו "סוג אחר" של נקודות, ואלה אלו בדיוק: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blue_field_entoptic_phenomenon כלומר יש לי גם "פלוטרס" וגם את הנקודות אור הללו שמתרוצצות מהר. הייתי אצל רופאת עיניים, היא בדקה את הרשתית עם טיפות הרחבת אישונים וכו וטענה שהכל תקין, שאין קרעים ברשתית ושאין מה לעשות עם זה. כמו כן היא טענה שגם אין לזה קשר לקוצר הראייה הקל שלי. אני לא שמתי משקפיים ביום יום לאורך השנים, אם כי עכשיו אני מתחיל לשים אותם באופן קבוע כי כשאני שם משקפיים העכירויות הרבה פחות מטרידות. השאלה שלי- מה עושים? איך זה הגיוני שזה תקף אותי בגיל כזה צעיר? אציין שמעולם לא קיבלתי חבלה או משהו כזה ואני שומר על עצמי. אז למה? האם זה חולף מתישהו? הבנתי שיש ניתוח אבל יש בו סיכונים. אני ממש אובד אצות. קבעתי תור לעוד רופא עיניים אחר בשביל לשמוע גם את חוות דעתו. שאלה נוספת- האם ייתכן שזה קרה לי בגלל שלא הרכבתי משקפיים במשך שנים רבות למרות שהיה לי מספר נורא קטן? או שאין לזה קשר? עד החודשים האחרונים לא הרגשתי צורך להרכיב באופן קבוע וכעת כן. אני לא מבין מדוע אני סובל מזה בגיל כזה צעיר. הבנתי שזו תופעה שנפוצה בעיקר מגיל 40?

לקריאה נוספת והעמקה
05/08/2020 | 21:12 | מאת: מאור

אה וחשוב לי לציין שהמספר לא תמיד היה 1.75 כמובן הוא קצת עלה עם השנים. בבדיקת ראייה האחרונה שעשיתי אמרו לי שהוא 1.75 בבדיקת ראייה הראשונה שעשיתי בערך בגיל 15 בערך הוא היה חצי (1.5)

שלום מאור! התלונות שאתה מתאר נפוצות ומתאימות לעכירויות בזגוגית על רקע היפרדות פני הזגוגית האחוריים. יכול בהחלט להופיע בגיל שלך ולא בהכרח קשור למספר שלך במשקפיים. אם אין חור, קרע או היפרדות (ומזל שאין) אין לכך טיפול. מנסיוני רוב החולים מפסיקים להתלונן כעבור מספר חודשים או שנה בגלל שהם מפסיקים לראות את הצורות האלה או בגלל שזה מפסיק להטריד אותם. בהצלחה ורפואה שלמה!

מנהלי פורום בריאות העין