פלוטרס בעין ימין - מזה כ10 חודשים

דיון מתוך פורום  בריאות העין

05/02/2019 | 11:00 | מאת: בר

שלום רב, הנני בחור בן 26, סטודנט ומרכיב משקפיים, הסובל מאוד מפלוטרס המרכז הראיה (עצמים צפים בעיניים) בעין ימין מזה כ 10 חודשים. הקושי של הפלוטרס בא לידי ביטוי בעיקר כאשר אני מתבונן ברקעים בהירים כמו יציאה החוצה ביום בהיר, קריאה מצג מחשב או דף נייר, דבר שמאוד מקשה עלי להתרכז, וכתוצאה מכך משפיע על השגי בלימודים. ניגשתי למספר רופאי עיניים שיאבחנו את הבעיה והם אמרו לי שהם לא רואים את הפלוטרס שאני חווה וכן הם לא רואים עדות לקרע ברשתית. הם אמרו לי שאין מה לעשות עם הפלוטרס ואאלץ להתרגל לנוכחות של הפלוטרס. לצערי כבר עבר הרבה מאוד זמן (10 חודשים כאמור) ועדיין אינני מצליח להתרגל לנוכחות של הפלוטרס, דבר הפוגע קשות באיכות חיי ובעיקר בלימודי וגורם לי להרגשת דיכאון וחוסר אונים. שאלותי: 1. למה אני חווה פלוטס? בעיקר מפאת גילי הצעיר. הרי לא זכור לי שעברתי שום טראומה בעין. האם יש משהו שעלי לעשות על מנת למנוע את החמרת הבעיה? 2. האם מנסיונכם יש טיפול רפואי/ תרופות/ טיפות עיניים שיכולים להקל על התסמינים שאני חווה? (ניתוח ויטרקטומיה? YAG?) 3. האם מנסיונכם יש טיפול שאתם מכירים שמטרתו להסב כמה שפחות תשומת לב לפלוטרס? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

אין היום טיפול שהוא בטוח ויעיל לבעיה זו. יש מקרים בהם רואים פלוטרס בגיל צעיר, יותר שכיח במי שסובל מקוצר ראיה. בכבוד רב

19/10/2019 | 09:50 | מאת: ליהי

היי בר, האם חלה הטבה בהרגשתך? אני בת 33 סובלת מאותה הבעיה 3 חודשיים ולא חל שיפור אלא להיפך מרגיש שמתגבר... ראיתי שיש טיפול בלייזר אך משום מה הרופאים כלל לא ממליצים עליו... אשמח לשמוע איך אתה כעת..

28/07/2023 | 17:31 | מאת: שלום

אני עם הבעיה הזאת 9 שנים וזה מה שאומרים הרופאים תחיה עם זה לא מקובל עלי הם לא מרגישים מה אני מרגיש יש אנשים שיש להם נקודה 1 או 2 וזה לא כל כך מפריע בראיה אבל אלה שעם חוטים סלילים קויים נקודות קשה לחיות עם זה

מנהלי פורום בריאות העין