שאלה לגבי טיפול עיניים לוטמקס

דיון מתוך פורום  בריאות העין

03/05/2017 | 14:24 | מאת: יסמין

היי, יש לי אדמימות בעין כבר כ3 שבועות. מלבד לאדמומיות בעיניים אין לי ממש תופעות נוספות, רק יובש כרוני, שלרוב לא מפריע לי. הרופא אמר שיש לי דלקת אפיסקלריטיס, אני כבר שבועיים משתמשת בלוטמקס- 4 פעמים ביום טיפה כל פעם. בשבוע הראשון הייתה הקלה מיידית באודם בעין ועכשיו העין עדיין אדומה אבל הרבה פחות, אבל השינוי כבר ממותן. היום (לאחר טיפול של שבועיים) הרופאה אמרה לי להמשיך בטיפול למשך שבועיים נוספים עם הפחתה בכמות ל3 ואז 2 טיפות ביום. השאלה שלי היא כזו- האם הטיפול מסוכן, מאחר וזה סטרואידים, או שבגלל שהם מינון נמוך זה פחות מזיק? והאם יש צורך להמשיך בטיפול בלוטמקס במידה ואין לי תופעות לוואי מלבד לאודם בעיניים? תודה רבה מראש!!

לקריאה נוספת והעמקה

יסמין שלום רב, טיפול מסוג לוטמקס מכילות סטרואידים חלשים יחסית אשר כמעט ואינם גורמים לתופעות הלוואי הרציניות של סטרואידים בעיניים. לכן כדאי לך להמשיך את הטיפול לעוד שבועיים עד 3שבועות עם ירידה הדרגתית ואיטית של המינון,ובתום התקופה לעקוב אחר הלחץ תוך עיני . בברכה פרופ' קרמר ישראל

08/05/2017 | 14:59 | מאת: יסמין

תודה רבה לך על תגובתך המהירה. אשמח רק לפירוט.. במידה והאודם בעין לא עובר בכל זאת להפסיק עם הטיפול של הלוטמקס? כי כרגע אין שינוי באדמומית של העין כבר כמעט שבוע, ההבדל היה רק בהתחלה.

מנהלי פורום בריאות העין