המשך שאלה-מניגיומה א טיפית
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור, בהמשך לשאלתי הקודמת, הוציאו לבעלי את כל המניגיומה והוא עשה לאחר הניתוח ct. התבקשנו לערוך בדיקת mri רק בעוד 5 חודשים. תוצאות הפתולוגיה: לצד מאפיינים טיפוסיים הרי שבאזורים רבים תבנית צמיחה דמוית יריעות, המלוכסנות מוגברת נראים מוקדי נמק והפעילות המיעוטים מוגברת (עד כ 10 מיטוזות ל10 שדות בהגדלה גבוהה. מוקשית נראים תאים דמוי רבדואידים. מדד השגשוג mib-1 הינו כ 5-15%. מה הסיכוי לחזרתה במידה ואכן הוסרה במלואה. קראתי באתרים כי תוחלת החיים היא 12 שנים. האם נכון? והאם סביר לעשות mri רק בעוד 5 חודשים? מה הסיכוי שחזרתה תהיה סרטנית? האם סביר לא לבצע טיפול כעת? אנחנו מודאגים מאוד, בעלי רק בן 45.
לורד, בהמשך לדיון קודם, 1.האם ה-CT לאחר הנתוח כלל הזרקת חומר ניגוד? 2.האם קיים פענוח רשמי של ה-CT ? 3.MRI כדאי לבצע עתה. 4.קצב התחלקות התאים גבוה למדי.הישנות סרטנית-אפשרית:מעבר מדרגה 2=מנינגיומה אטיפית,ל-3=מנינגיומה אנפלסטית,או סרקומה.