גליאובלסטומה

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

30/12/2010 | 12:45 | מאת: דניאלה

שלום ד"ר ולד, מה שלומך? אינ מתנצלת שאני שוב פונה, אבל אני לא מצליחה להביא את אשתו של החולה למצב של החלטה לפנות להתייעצות עדיין. היא מלאה בחששות. בוצע MRI חדש ביום שישי, כאמור, ומיד אחריו התקשרו אליהם מבית החולים וביקשו שיבואו לבדיקה. סיכום הבדיקה מפרט כך: לא מדבר, לא בולע, PEG, 5 שבועות אחרי סיום הקרנות. MRI מוח חדש - הידרצפלוס משמעותית, שלא היה ב10.2010, הגדלה של תהליך ביפרונטלי הידוע, לא ברור. ייתכן כתגובה לקרינה. יש אוטם חדש בפונס מימין , שינוי אות בחוט השדרה הצווארי- ייתכן מעורבות בתהליך. בדיקה גופנית - אין קשר עין, לא מבצע פקודות פשוטות, פציאליס מרכזי מימין, פלגיה רפה ב-4 גפיים, ללא בבינסקי. כנראה הידרוצפלוס תורם למצבו לא ברור עד כמה. לדיון TB. רושם כי לא הרבה ירוויח מ_BPS. שאלותיי: מה הוא האוטם שהם מדבירם עליו? איך נראה לך המצב כעת? האם זה נורמלי וצפוי שהקרנה גורמת דווקא להגדלה של הגידול? ובכלל, האם המהלך הזה נראה לך נורמלי לאבחנה הזו. מה צריך לעשות? אם בכלל? האם יש טעם לבוא להתייעצות עם רופא נוסף, או שזה מצב סופי? תודה גדולה מראש על כל תשובה. אינ באמת לא יודעת איך לעזור להם ובעיקר- לא יודעת איך לבשר לה את מה שזה אומר. היא לא לגרמי הבינה את הממצא. דניאלה.

לקריאה נוספת והעמקה

לדניאלה בקר טוב הגידול לא גדל כתוצאה מהקרנות. המהלך נראה לא שגרתי אפילו בהתייחס לגידול ממאיר כגליובלסטומה. לעיתים יש בצקת מוחית בתקופת ההקרנות ו-או מעט לאחר סיומן:על-כן הוא מטופל עי סטרואידים . סך הממצאים נראה עגום. אוטם=כשמו=אוטם-איזור שנהרס עי הפרעה באספקת הדם במקרה זה בגשר=חלק מגזע המח. ספק רב אם יש טעם בהתקנת SHUNT,מאידך- אין מה להפסיד.

31/12/2010 | 12:52 | מאת: דניאלה

ד"ר ולד, תודה שוב על התשובה המלמדת. האם יש טעם לפנות להתייעצות עם גורם נוסף? (למשל אתך, בבדיקה?) מה זה אומר שזה אינו מהלך שגרתי? האם יכול להיות שיש כאן מעורבות של משהו לא תקין שהם ביצעו? האם צריך/נכון להעביר את המשך הטיפול לבית חולים אחר? לרופא אחר? ולפי דבריך לא הקרינה עשתה את הגדלת הגידול, אז מדוע הרופאה כתבה את זה במכתב שלה .(שייתכן שההגדלה היא בעקבות הקרינה?) ושאלה אחרונה- ההידרצפלוס - גם הוא לפי מה שהבנתי, לא ממש תוצאה נורמלית או צפויה של המחלה. איך זה יכול היה להתפתח? תודה שוב דניאלה

מנהלי פורום נוירוכירורגיה