לחץ בראש - סאודוטומור צרברי ?

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

01/11/2018 | 12:34 | מאת: אולגה

שלום רב ד"ר ולד, אני בת 32 וסובלת ממגרנות מגיל צעיר מאד. לרוב אני נוטלת רילרט או אקמול פוקוס כדי להקל על הכאבים. בשבוע האחרון החל כאב ראש שלא חשתי לפני כן. הכאב מתבטא בלחץ תוך גולגולתי ואינו פוסק בעקבות נטילת משככי כאבים. התייעצתי עם נוירולוג מומחה (מכתב מצורף) ולאחר צילום רנטגן ן CT שללנו בעיות סינוסיטיס וגידולים (ראה תוצאות מצורפות). קיבלתי טיפול בסטרואידים PREDNISONE כדי לטפל בכאבים. לא עברתי ניקור מותני עד כה כדי לאבחן לאפשרות סאודוטומור צרברי. האם יכול להיות שמזה אני סובלת? מודה לך מאד על התייחסותך. בברכה, אולגה.

לקריאה נוספת והעמקה

ערב טוב אולגה, היכן בגולגולת את חשה בלחץ? הכאב רציף או בא וחולף לסירוגין? האם מתלווה בחילה? האם יש הפרעה מלווה בראייה ו-או בחדותה? האם את משתמשת בטבליות למניעת הריון? האם את משתמשת בויטמינים?אם כן באיזה? אתייחס. בברכה

01/11/2018 | 21:31 | מאת: אולגה

שלום ד"ר ולד, תודה רבה על התייחסותך המהירה. 1.הכאבים הם בכיפה העליונה של הראש, בצידי הראש, סביב המצח, עיניים ובגשר האף. 2. הלחץ קיים תמיד מזה שבוע, הכאב הוא חריף ומגיע בפתאומיות ולא דומה למגרנה. ביומיים האחרונים מטופלת בסטרואידים Prednisone וב NAXYN , מוקדם מידי לומר אם הסטרואידים + NAXYN עוזרים נגד הכאב. 3. בכאבים מאד חזקים, יש בחילה והקאות. 4. לא, בכלל לא. 5. משתמשת בגלולות מזה 14 שנה, ברצף עם הפסקות קצרות ב-2 לידות. 6. נוטלת ויטמין D במינון רגיל. מאד מודה לך על ההתייחסות.

לאולגה בוקר טוב, ההסתמנות איננה אופיינית לפסאודוטומור בברכה

מנהלי פורום נוירוכירורגיה