קרדילוק

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

02/01/2014 | 11:11 | מאת: שושנה

שלום. מה תפקיד של קרדילוק בטיפול בהפרעות קצב? לא בתסמינים אלא בבעיה בעצמה. קרדילוק יכול לווסת את הפרעות הקצב ולהביא אותן לנורמה? עברתי בדיקת קולונוסקופיה ושמעתי את פעימות הלב שלי. זה היה נורא מפחיד. הן ממש לא אחידות. אני מטופלת בקרדילוק ובאספירין. עברתי לפני שנה המון בדיקות עם כל מיני מכשירים בבית וגם ארגומטריה ואקו לב. הקרדיולוג שלי החליט שאין פרפור חדרים. מזה חששתי. בכל זאת קצב הלב שלי לא סדיר באופן מאד בולט. האם זה מסוכן ואיך קרדילוק ואספירין מגינים עלי?

לקריאה נוספת והעמקה

שושנה שלום, הקרדילוק הוא תרופה מקבוצת חוסמי בטא. תרופות אלה מאטות את קצב הלב ובעת פרפור פרוזדורים (ולא פרפור חדרים), למרות פעילות מהירה מאד של העליות, שומרות על דופק איטי יחסית של החדרים. חוסמי בטא אינן תרופות אנטי אריתמיות ספציפיות אך הן יכולות להפחית את שכיחות הארועים של פרפור פרוזדורים וגם של פעימות מוקדמות. אם את חשה אי סדירות של הדופק, ייתכן שאת חשה בפעימות מוקדמות. בדיקת הולטר תוכל לאפיין את סוג הפרעת הקצב, אם תופיע בעת הרישום. פרפור פרוזדורים מעלה את הסיכון לארועי מוח ולכן חשוב לאפיין את הפרעת הקצב ולהעריך את הסיכון לארוע מוח אל מול הסיכון לדמם ולקבוע את עוצמת הטיפול לדילול הדם. תודה על פנייתך לפורום

05/01/2014 | 08:53 | מאת: שושנה

שלום.נכון טעיתי פרפור פרוזדורים ולא חס וחלילה פרפור חדרים. תודה רבה על תשובתך המפורטת. הסיבה לביקור אצל קרדיולוג הינה סיפור משפחתי. אבא שלי נפטר מהתקף לב בגיל 68. מאוטם שריר הלב. סבל שנים רבות מטרשת עורקים ובשנה האחרונה לחייו היו לו כמה התקפי לב. אמא שלי נפטרה מהתקף לב בגיל 76. לא ידענו שיש לה בעיות לב עד הסוף.זו הסיבה שהלכתי לקרדיולוג, אני מאד מפחדת מהסיפור המשפחתי ולכן אני מקפידה על אורח חיים בריא. אינני אוכלת באופן מוחלט שום שומן מהחי. שומרת על משקל תקין. רמת סוכר לא ככ נמוכה. 108. אני אוהבת פירות. עשיתי המון בדיקות, הולטר לחץ דם ועוד מכשיר שאינני זוכרת את שמו היה איתי חודש ימים בבית. עשיתי אקו לב וארגומטריה. הבדיקות היו בסדר. ספק פרפור פרוזדורים אולי פעם אחת במשך חודש אחד. הקרדיולוג החליט לתת קרדילוק ואספירין. אני נוטלת סטטינים במינון נמוך כבר 30 שנים. אני סובלת גם מתת תריסיות ונוטלת יוטירוקס. אני בת 68. גובה 1.73. משקל 74 קג. אם יש משהו נוסף שיכול לעזור לי אשמח אם תוסיף אותו כאן. תודה ושבוע טוב.

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים