פיסורה כרונית שלא מתרפאת

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

07/05/2019 | 16:09 | מאת: ריקי

שלום אני סובלת מפיסורה כרונית כבר מעל 20 שנה לפני 7 שני עשיתי ניתוח לפיסורה וטחורים אך לא חתכו לי את הסוגר אלה הרופא גירד שם את הפיסורה כי אמר שהטונוס של השרירים חלש ואכן אחרי הניתוח היה לי שקט של 7 שנים עד לפני 3 חודשים (אגב אני לוקחת באופן קבוע נורמלקס פעמיים ביום לריכוך הצואה.)לפני 3 חודשים חזרה לי הפיסורה כתוצאה מריבוי יציאות וטיפת מאמץ מה שאני לא עושה הפיסורה לא מתרפאת גם בנוסף לנורמלקס שותה שמן פרפין 3 כפות יש עכשיו פחות כאבים אבל עדיין לא מרגישה שמתרפא ראוי לציין שעושה אמבטיות ישיבה וכן שומרת על תזונה עושה ספורט וכו ומורחת משחת אנטרולין ולא רואה שיפור אני מאוד פוחדת מניתוח שני שלא יגרם לי מצב של חוסר שליטה בצואה וגזים מה אתה ממליץ לי לעשות? עוד דבר יש לי 2-3 יציאות ביום האם זה תקין?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ריקי - ראשית אם יש לך ריבוי יציאות מדוע את נוטלת נורמלקס ושמן פארפין? הייתי מנסה להוריד מעט במינונים של תרופות אלו. שנית לגבי הפיסורה - מכיוון שבניתוח הראשון לא עברת חיתוך של השריר אזי אין סיבה ממשית לחשוש מאובדן שליטה אחרי ניתוח שני. זה מאוד נדיר. עדיין הניתוח הכי אפקטיבי לטיפול בפיסורה הינו חיתוך חלקי של השריר. אופציה נוספת אם את לא מעוניינת בניתוח זה הינה הזרקה של בוטוקס לשריר. זה עושה מעין שיתוק זמני למשך כחודשיים של השריר, בזמן זה הפיסורה אמורה להירפא בהדרגה.

08/05/2019 | 13:00 | מאת: ריקי

האם שכרגע יש פיסורה פעילה ניתן לעבור אצל פרוקטולוג בדיקה רקטלית או שכדאי שיסתכל רק מבחוץ? אני פוחדת מאוד שהרופא יכניס אצבע לבדוק ואז יהיו לי כאבים יותר חזקים ואף דימום בעבר שהיו בודקים רטלית זה מה שהיה קורה

בדכ כשיש פיסורה רגישה אנחנו לא בודקים פנימה אלא רק מסתכלים מבחוץ.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה