פורום סרטן השד

פורום זה סגור לשליחת הודעות חדשות.
מידי שנה מתגלות כ-4400 נשים עם סרטן שד (לפי נתוני משרד הבריאות). לפי הנתונים החדשים, אחת מכל שבע וחצי נשים חולה בסרטן שד, ורבע מהחולות הן נשים צעירות מתחת לגיל 50. הוכח כי אבחון מוקדם מציל חיים! ולכן חשוב החל מגיל 30 לבצע, מידי שנה, בדיקת מישוש אצל כירורג שד, ומגיל 50 מומלץ לבצע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים. על כל אישה מגיל 20 להכיר את השד ואת השינויים החלים בו.
19259 הודעות
14886 תשובות מומחה

מנהל פורום סרטן השד

24/05/2005 | 12:21 | מאת: ענבל

שלום רב נתקלתי בכאב מסוים בפיטמת שד ימין (כאב בנגיעה) כשלחצתי על הפיטמה ראיתי נוזל שקוף כמות מועטה ביותר!!! יש לציין שהחליפו לי גחולות ממיקרודיול למרסילון. מה זה אומר והאם יש קשר לתשובתכם אודה -אני בת 29 וחצי,ללא ילדים או הריונות אשמח לתשובתכם ענבל

25/05/2005 | 10:16 | מאת: צוות אחת מתשע

ענבל היקרה, הרופא המוסמך לבדיקת שד הוא כירורג שד, הוא יוכל לענות לך על כל השאלות. המלצתינו לפנות אליו לבדיקה, הבדיקה מומלצת לכל אחת מגילאי העשרים פעם בשנה. בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 21:48 | מאת: אביה

האם מישהי יכולה לידע אותי האם אחד הסימנים לסרטן השד מופיע ככאבים במיקומים שונים בשד ? תודה

25/05/2005 | 10:08 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום אביה, מאחר ואין לנו מידע על גילך וחסרים פרטים רבים, אנו ממליצות בכל מקרה לפנות לכירורג שד לבדיקה שיגרתית המומלצת אחת לשנה. בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 19:34 | מאת: עינת

שלום, לפני כ 4 שבועות עברתי נתוח כריתת שד, ועפ"י תוצאות המעבדה נאמר לי שהתרופה המתאימה לי היא טמוקסיפן, ואכן התחלתי לקחת אותה לפני ימים אחדים. עתה קראתי באתר על התרופות רימידקס וגם פמרה. רציתי לדעת מה ההבדל ביניהן?

24/05/2005 | 21:21 | מאת: דפנה

מצטרפת לשאלה... אמי, בת 59, עברה ניתוח להוצאת גידול לפני כחודשיים. הרופא המנתח רשם לה פמרה (משיטוט באינטרנט הבנתי שזוהי תרופה מיועדת לנשים בגיל הבלות). היום כשהגיעה להתייעצות בביה"ח בקשר להקרנות המליצה לה הרופאה על טמוקסיפן ( אשר נמצאת בסל התרופות ). היא אובדת עצות ( וכך כולנו ). איזו תרופה עדיפה?

24/05/2005 | 23:28 | מאת: עינת

בהמשך לשאלתי, ברצוני לציין שאני בת 61

25/05/2005 | 10:06 | מאת: צוות אחת מתשע

עינת שלום רב, קשהלענות לך ללא פרטים לגבי מחלתך .שתי התרופות הינן תרופות המנטרלות את השפעת האסטרוגן על תאי גידול. טמוקסיפן מפריעה לאסטרוגן להיקשר לגידול וארימידקס מפריעה לייצור אסטרוגן. ארימידקס יעילה רק אצל נשים ללא וסת. ארימידקס נמצאת בסל לסרטן שד גרורתי, אינה נמצאת בסל לסרטן שד מוקדם, הנסיון איתה בסרטן שד מוקדם יחסית מוגבל אם כי יש עדויות כי היא טובה מטמוקסיפן. בכל מקרה אנו ממליצות לך לפנות לרופא האונקולוג המטפל ולהעלות את כל שאלותייך, זוהי זכותך לדעת. בברכה, צוות אחת מתשע

25/05/2005 | 19:53 | מאת: מן

אם ארימידקס / פמרה כיום לא ניתן בסרטן שד מוקדם אלא רק אחרי 2-3 שנים טמוקסי, על מה הייה המאבק מול משרד הבריאות והממשלה, הרי הפרסומים אמרו שסוף סוף הוא הוכנס לסל, אבל צלפי תשובתכם פה ואחרים זה רק אחרי תקופה עם טמוקסי...(לנשים המתאימות כמובן) אז מה זה אומר?

21/07/2009 | 10:12 | מאת: עדי

שאלה לדר' מירב בן דוד האם פמרה גורמת לנשירת שיער ? האם הנשירה נמשכת לאורך כל הטיפול ? האם מתישהו מתחדשת הצמיחה ? תודה, עדי

23/01/2007 | 23:17 | מאת: סנדר [לשליחת דואל]

שלום רב, אני גבר בן 69,עברתי לפני 4.5 שנים נתוח של כריתת שד בשל infiltrating ductal carcinoma ומטופל,אחרי טפול כימוטרפי,בטמוקסיפן,שגורם לי לירידה דרסטית בטסטוסטרון.בעוד 4 חודשים,לפי הוראת האונקולוג,אני אמור להפסיק את הטפול בטמוקסיפן ולאחר הפסקה של חודש להתחיל טפול בפמרה למשך שנתיים וחצי. שאלתי היא כייצד משפיע הטפול בפמרה על גברים בנושא המניתי של חזרת המחלה ולאלו תופעות לוואי אני יכול לצפות,בפרט בטחום ההורמונלי ? תודה

25/03/2007 | 12:19 | מאת: סיגל

ברצוני למסור תרופה זו בשם פמרה שהיא אינה בסל התרופות פשוט אימי השתמשה וכרגע אין לה צורך ואם מישהי נזקקת לתרופה זו אשמח למסור ללא תשלום . סיגל 052-3440777

23/05/2005 | 18:38 | מאת: גלית

חזרתי עכשו מרופא שיניים. יש לי בעיה בשן שעברה טיפול שורש- דלקת. אין אפשרות אלא לעקור את השן. הרופא אמר לי שאם זה לא מפריע לי אני יכולה להמשיך כך עד שלא תהיה בררה ויאלצו לעקור אותה. השאלה שלי היא האם מצבי מחייב פתרון מידי לדלקת- לפני שנה עברתי כריתה והוצאת תשע בלוטות. בהמשך טיפול כימותרפי (cmf) ותודה לאל אני היום כחצי שנה אחרי הכל. אם איני סובלת באופן משמעותי מהדלקת, האם אני יכולה להישאר במצב זה או שהדלקת מסכנת אותי ויש לפתור את הבעיה באופן מידי? תודה ובריאות לכולם

25/05/2005 | 09:31 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום גלית, בכל מקרה דלקת לא רצויה , יש תרופות היכולות לעזור למניעת דלקת , או שיפור המצב. פני לרופא השיניים שלך או לחוות דעת נוספת לקבלת טיפול. בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 14:36 | מאת: אליוש

לאחר שגילו אצלי את סרטן השד עם שתי לימפות נגועות עשיתי ניתוח להסרת הגידול וכריתת בלוטות הלימפה. אני עכשיו בדילמה רצינית. האם כדאי לי לעבור כימותרפיה אם כל מה שכרוך בטיפולים או שכדאי לחפש אלטרנטיבות שונות כגון טיפולים הומופאתיים למינהם. אשמח לקבל תשובה ברורה כי כולי מבולבלת

23/05/2005 | 14:56 | מאת: צוות אחת מתשע

אליוש היקרה, הדרך המקובלת הוא טיפול כימותרפי . אנו ממליצות לך לקבוע פגישה עם האונקולוג המטפל לשיחה והסברים לגבי הטיפול , כאשר בתיקך נמצאים כל הממצאים והתשובות מהניתוח , ובדיקות אחרות. אל תהססי לשאול כל שאלה . באתר שלנו יש מידע רב, שיכול לעזור לך להבין ולקבל תמונה ברורה יותר. (בשוליים השמאליים של דף זה יש קישור לאתר). אנו לרשותך בכל עת. בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 15:18 | מאת: אליוש

הייתי כבר אצל אנקולוגית והיא כמובן מבחינתה רוצה להתחיל בטיפולים הכימותרפיים. כרגע המצב הוא שהיא טוענת שהסרטן לא אלים. הטיפולים כוללים סידרה של 8 טיפולים כאשר 4 הסטים הראשונים הן במינון גבוה יותר. הבעיה הכי רצינית שלי הי האם ללכת על טיפולים כימותרפיים או שבמצב שלי כדאי לשקול אלטרנטיבות אחרות. אשמח לקבל תשובה בהקדם כי אני אמורה להחליט אם להתחיל את הטיפולים.

25/05/2005 | 17:14 | מאת: לאליוש

לא נראה לי שיש לך ברירה אחרת אם בלוטות נגועות אני לא הייתי לוקחת צ'אנס בהצלחה

איריס תאריך: 21.5.2005 שעה: 18:09 בהודעה קודמת כתבתי שתרופות כימותרפיות נמצאות ברשימת החומרים המסרטנים, רציתי לתת גיבוי לדברים שלי מאחר ואולי המשפט הזה נשמע קצת "הזוי", אז אני מצרפת את רשימת החומרים המסרטנים מאתר משרד הבריאות, ברשימה של "מסרטנים וודאיים בבני אדם" נמצאות תרופות כימותרפיות במספר 11, 13 16, 17, 21 (מספר עשרים, אגב, זה החומר שבית חולים בירושלים התפרסם בכך שהוא פולט אותו מהארובות לסביבה, 23, 36 (טמוקסיפן המפורסמת), 38. http://www.health.gov.il/units/occup/cancer_meterial.htm ברשימה של "מסרטנים וודאיים בבע"ח וקרוב לוודאי מסרטנים בבני אדם" נמצאות התרופות אדריאמיצין, ציספלטין, גז חרדל, פרוקארבזין הידרוכלוריד. http://www.health.gov.il/units/occup/listb.doc ובכלל, ניתן להתרשם שיש המון תרופות ברשימות האלה (יש שם גם תרופה לפסוריאזיס שניתנת גם ככימותרפיה).

23/05/2005 | 06:35 | מאת: ריקי

שלום לך נכון הוא שהתרופות מסרטנות אולם כשיש סרטן בגוף זו הדרך הידועה כיום לנסות להדביר אותו והכל זה סיכוי מול סיכון, גם הכימו וגם ההקרנות וגם סתם צילום רנטגן וגם השמש וגם הפירות והירקות המרוססים שאנו אוכלים וגם כל מיני חומרים משמרים ולא מזמן מצאו שלחם קלוי יש בו חומרים מסרטנים הכוונה לחלק היותר שרוף כמו גם לבשר שעושים על האש גם הוא כלול ברשימה וזה לא ניגמר כפי שאתה רואה אגב לא מזמן מצאו שכל משפחת הSSRI של תרופות נוגדות דיכאון גם להן יש פוטנציאל סרטני וההורמונים שנשים לוקחות וכך הרשימה היא כמעט אינסופית לפחות בכימו הרע ובהקרנות המתישות יש משהו טוב לחלק מהאנשים זה עוזר להאריך חיים לאותו חלק שהסבירות לחזרה של הסרטן יותר גדולה בברכה ריקי

ומקצר את החיים של החולים האחרים פי 4 עיין ב http://www.cpcisrael.com/

22/05/2005 | 18:49 | מאת: תמיר

אשתי עברה ניתוח להוצאת גידול סרטני בגודל כ - 1 ס"מ מהשד ולאחר מכן 35 הקרנות. מכיון שאין לה רצפטורים להורמונים ועקב כך אין טעם שתקח טמוקסיפן,ברצוני לדעת האם יש תרופה אחרת שיכולה לעזור במניעת חזרת סרטן השד. בתודה על התיחסותכם

23/05/2005 | 06:43 | מאת: ריקי

היי אם אין לה מחזור שתיקח פמרה(לטרוזול) נכון שהפמרה מאושר לנשים שלקחו קודם טמוקסיפן אבל זה בהחלט טיפול מצוין גם לנשים שלא לקחו טמוקסיפן שווה להילחם על זה כל זאת בתנאי שהיא אישה בסביבות גיל ה50 ללא מחזור חודשי בדרך כלל גידולים ללא רצפטורים הם יותר אלימים וזה קו ראשון של ריפוי מוכח. מאחר והם פחות דומים לתאים רגילים ולכן לא לוותר לרופא תידרשו פמרה בברכה ריקי

23/05/2005 | 17:53 | מאת: תמיר

ריקי שלום, בתגובה להמלצתך לקחת פמרה - האם תרופה זו לא נכללת בקבוצת התרופות שניתנת למי שיש לה רצפטורים להורמונים כמו הטמוקסיפן (לאשה מעל גיל 50)? והאם המלצתך נובעת מידע אישי או שאת נמנית על הצוות הרפואי? בתודה

23/05/2005 | 17:54 | מאת: תמיר

ריקי שלום, בתגובה להמלצתך לקחת פמרה - האם תרופה זו לא נכללת בקבוצת התרופות שניתנת למי שיש לה רצפטורים להורמונים כמו הטמוקסיפן (לאשה מעל גיל 50)? והאם המלצתך נובעת מידע אישי או שאת נמנית על הצוות הרפואי? בתודה

23/05/2005 | 19:37 | מאת: ריקי

שלום לך ראשית לכל תבדוק פה בפורום במידע מצד ימין יש מידע בעברית על הפמרה כמו כן ניתן להיכנס ל GOOGLE ולקרוא מה שצריך לקרוא פמרה (Femara) לצערי כנראה שזה מתאים לנשים עם רצפטורים חיוביים בלבד לטרוזול (Letrozole) מה זה פמרה ולמי זה מיועד ? פמרה זו תרופה בה משתמשים לטיפול הורמונלי בסרטן שד מתקדם אצל נשים לאחר הפסקת המחזור החודשי. סרטן שד מתקדם הוא סרטן שד שהגיע לשלב III או IV , כלומר שלב בהתפתחות המחלה בו הסרטן התפשט מהגידול המקורי לחלקי גוף אחרים. הורמונים הם חומרים כימיים המופרשים לגוף על ידי הבלוטות האנדוקרינולוגיות ( לדוגמא : בלוטת התירואיד, האדרנלין והשחלות). החומר מועבר בגוף באמצעות מחזור הדם ומסייע בבקרה על פעילות תאים מסוימים בגוף ( למשל פרולקטין המיוצר בבלוטת יותרת המוח ואחראי ליצור החלב בשד לאחר לידה ). פמרה הוא הורמון סינתטי המיוצר במעבדה. ב- 1997 אישר ה- FDA (הרשות האמריקאית האחראית על אישור תרופות) לראשונה את הפמרה כטיפול קו שני לנשים שכבר טופלו בטמוקסיפן (טיפול קו שני מוגדר כטיפול שמוכנס לשימוש לאחר שהטיפול הקודם נכשל או חדל להיות אפקטיבי ) כלומר, השימוש בפמרה הותר רק עם הישנות המחלה, לאחר שהנשים כבר טופלו בטמוקסיפן. בינואר 2001 הרחיב ה- FDA את האישור הקודם והתיר להשתמש בפמרה גם כטיפול קו ראשון לסרטן שד מתקדם (טיפול קו ראשון מוגדר כטיפול שנמצא בעדיפות ראשונה במצב מסוים, למי שעדיין לא קיבלה טיפול אחר). במקרים של סרטן שד מתקדם הטיפול מיועד להאט את התקדמות המחלה, ולפיכך ניתן אישור להשתמש בפמרה במקום טמוקסיפן, ולא רק לאחר טיפול קודם בטמוקסיפן. החל מ 15 באפריל 2005 ניתנת תרופת הפמרה בישראל במסגרת סל הבריאות במקרים הבאים : 1. סרטן שד מתקדם לנשים בגיל המעבר וכן לנשים שהמחזור הופסק אצלם בצורה מלאכותית, אשר טופלו בעבר בתרופות אנטי אסטרוגניות. 2. טיפול משלים בסרטן שד בשלב מוקדם של המחלה בנשים לאחר הפסקת המחזור בעלות קוטלנים חיוביים שטופלו בטמוקסיפן למשך שנתיים וחצי לפחות, או שהטיפול בטמוקסיפן אצלן נכשל. משך הטיפול בתרופות מעכבות ארומאטז לא יעלה על שנתיים וחצי, למעט מקרים בהם הטיפול בטמוקסיפן נכשל, ובמקרה זה משך הטיפול לא יעלה על חמש שנים. כיצד פועלת התרופה ? היום ידוע שההורמון הנשי אסטרוגן משמש גורם מעודד להתפתחות סוגי סרטן שד מסוימים. אצל נשים הנמצאות לאחר הפסקת המחזור החודשי האסטרוגן מיוצר בעיקר כתוצאה מהמרת הורמונים אחרים לאסטרוגן (אנדרוגנים, הורמוני מין זכריים - androgenes). תהליך ההמרה נגרם על ידי אנזים המוכר בשם aromatase אשר ממוקם בכבד ובשכבות השומן של הגוף. השימוש בפמרה גורם להפסקת תהליך ההמרה של האנדרוגנים ועל ידי כך לירידת כמות האסטרוגן בגוף האישה.

24/05/2005 | 11:47 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

לתמיר שלום כיום ניתן למנוע את מחלת הסרטן בטיפול בשיטת הבריאות הטבעית בתזונה ואורח חיים בריא מנסיום מי שנת 1996 ועד היום חולים שחלו שלא הקפידו על מניעת המחלה חזרו למעגל החולים ולטיפולים הרגילים מאוד מומלץ על שינוי התזונה ואורח החיים בבריאות טבעית

24/05/2005 | 12:56 | מאת: ריקי

שלום דוד עד כמה שידוע לי בת משפחה מאוד קרובה שלך לקתה גם היא בסרטן השד על אף שאכלה מזון בריאות כל החיים איך אתה מסביר זאת לינדה מקרתני היתה דוגמה לאורח חיים בריא ומתה מסרטן השד ועוד כהנה וכהנה נכון שאומרים שהירקות יש בהם אנזימים טובים נוגדי סרטן ויש להקפיד על אכילה של לפחות תשע מנות ביום אבל מי שהמחלה נפלה עליו אתה חושב שילחם נגד הסרטן עם ברוקולי? וענה על השאלה של בת משפחתך הקרובה מה קורה עימה? בברכה ריקי

24/05/2005 | 12:45 | מאת: דר' נלי ברק

תמיר שלום, התשובה לשאלתך היא שלא קיים כל טיפול אחר למניעה במידה והרצפטורים להורמונים שלילים. עלי לדעת בנוסף מה גילה ומה מוצאה. דר' נלי ברק

25/05/2005 | 17:49 | מאת: תמיר

לד"ר נלי ברק שמחתי לקבל תשובה מוסמכת מרופאה. גילה של אשתי 64 ומוצאה אשכנזי. אשמח לשמוע אם יש לך משהו להוסיף על תשובתך הקודמת בנוגע ל- האם יש טיפול כלשהו למניעת חזרת המחלה למי שעברה הוצאת גוש סרטני מהשד (1 ס"מ) והקרנות -ואין לה רצפטורים חיוביים להורמונים. בתודה על תגובתך

25/05/2005 | 18:04 | מאת: תמיר

לריקי שלום, אני מציע לך לקרוא את תשובתה של ד"ר נלי ברק לשאלתי שפתחה את הדיון בנושא מניעת חזרת סרטן שד למי שאין לה רצפטורים להורמונים, ואז תביני שלא כדאי לתת עצות רפואיות למי שלא נמנית עם הצוות הרפואי. וקבלי זאת כבקורת בונה.

22/05/2005 | 17:24 | מאת: aaa

שלום רב, אני בת 27 כבר פעמיים עברתי ניתוח בשד להוצאת גוש שהוא פיברואדנומה עכשיו שוב הודגמו גושים באולטרסאונד האם יש טיפול אחר חוץ מניתוח ?- טיפול בלייזר

23/05/2005 | 15:44 | מאת: ד"ר תניר אלוויס

פיברואדנומות הן גידולים שפירים לכל דבר, ואין שום צורך להוציא אותן, לא בניתוח ולא בשום צורה אחרת , אלא אם כן הן גדלות או נראות לא בדיוק כמו פיברואדנומות, ואז כדאי קודם לבצע ביופסיה.

22/05/2005 | 16:34 | מאת: עובדים אלנו

עמוד השער » פורומים פורום טיפולים אלטרנטיביים בסרטן תרופות כימותרפיות ברשימת חומרים מסרטנים מחבר: איריס תאריך: 21.5.2005 שעה: 18:09 בהודעה קודמת כתבתי שתרופות כימותרפיות נמצאות ברשימת החומרים המסרטנים, רציתי לתת גיבוי לדברים שלי מאחר ואולי המשפט הזה נשמע קצת "הזוי", אז אני מצרפת את רשימת החומרים המסרטנים מאתר משרד הבריאות, ברשימה של "מסרטנים וודאיים בבני אדם" נמצאות תרופות כימותרפיות במספר 11, 13 16, 17, 21 (מספר עשרים, אגב, זה החומר שבית חולים בירושלים התפרסם בכך שהוא פולט אותו מהארובות לסביבה, 23, 36 (טמוקסיפן המפורסמת), 38. http://www.health.gov.il/units/occup/cancer_meterial.htm ברשימה של "מסרטנים וודאיים בבע"ח וקרוב לוודאי מסרטנים בבני אדם" נמצאות התרופות אדריאמיצין, ציספלטין, גז חרדל, פרוקארבזין הידרוכלוריד. http://www.health.gov.il/units/occup/listb.doc ובכלל, ניתן להתרשם שיש המון תרופות ברשימות האלה (יש שם גם תרופה לפסוריאזיס שניתנת גם ככימותרפיה). דיון / נושא שם מחבר תאריך תרופות כימותרפיות ברשימת חומרים מסרטנים איריס 21.5.2005 18:09 REהטבעית 22.5.2005 12:54 טופס שליחת הודעה מחבר: (ניתן לבחור בשם בדוי) אימייל: (לתשומת לבך: כתובת האימייל תוצג באתר) נושא: הודעה: אבקש לקבל התראה באימייל כאשר מתקבלות תגובות להודעתי זו. אבקש להצטרף לרשימת התפוצה של האתר ולקבל את ניוזלטר דוקטורס השבועי. מכתב פתיחה שלמה גוברמן - גובי תנאי שימוש עמוד השער תנאי שימוש באתר אודות אתר דוקטורס צרו עמנו קשר פרסום ושיתופי פעולה Powered by COMRAX 1999-2005© קומרקס® בע"מ. כל הזכויות שמורות. ©1999-2005 COMRAX® Ltd. All rights reserved. מודעה מודעה

22/05/2005 | 22:06 | מאת: מן

אשתי לפני שקבלה האדריאמיצין חתמה ( כנראה כמו כל אחת), על טופס הסכמה ובו פורטו כל מרעי הבישין הכרוכים בקבלת חומר זה (שציבעו אדום משום מה, צבע שאינו מעורר מחשבוצ חיוביות), אז מה נעשה, נשאיר אותה כך לחסדי התאים והתהליכים הנעלמים של מחלה מתוחכמת זו, או נשתמש במה שהרפואה הקונבנציונאלית מציעה לנו, בכל אופן בואו לא נתעלם מהעובדה שנשים רבות מקבלות הטיפולים ומחלימות, לעיתים רבות הטיפול ניתן כטיפול מונע,אז טוב, אז מה עושים , גם אם זה מקטין את סיכויי הפגע הרע הזה לחזור במעט אחוזים גם זה משהוא, בואו לא נשכח שכאשר מגלים לאשה את הסרטן, הוא כבר אצלה מקנן, וליך תידע איפוא, מתי, הרי אומרים" לסרטן חיים משלו" , אז בואו לא נפסול כ"כ מהר , עדיין לא ברורות לי האלטרנטיבות המעשיות, ועדיין לפחות אנו יודעים כאשר לוקחים תרופה קונבנציונאלית מה היא מכילה כי זה כתוב, ודואגים לרשום את כל הנזקים האפשריים, בלא קונבנציונאליים לא ידוע מה הם מכילים, אגב זה מזכיר לי ששמעתי שגם הטמוקסיפן ידידנו הוותיק, יכול להמריץ גידולים . נראה לי קצת בנאלי כל העיניין מאחר ועדיין לא גילו תחליפים ראויים לכימו. ושנהייה בריאים.

22/05/2005 | 23:53 | מאת: למן

אוי מן מן אתה כל כך קשקשן כל נושא שעולה כאן מיד קופץ הדעתן

22/05/2005 | 10:43 | מאת: רינה

שלום רב ! אני בת 28 ומזה מספר ימים אני חשה בכאבים בשד הימני. לאור הדיבורים הרבים בזמן האחרון על סרטן השד התחלתי לחשוד שמא אני צריכה להיבדק. שאלתי - אילו בדיקות עלי לבצע ולאיזה רופא עלי לפנות (משפחה, גניקולוג או מומחה אחר).

22/05/2005 | 12:17 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום רינה, אנו ממליצות שתיפני לכירורג שד - הוא הרופא המתמחה בבדיקות שד. אם יהיה צורך הוא יפנה אותך לבדיקות נוספות. בברכה, צוות אחת מתשע

21/05/2005 | 10:42 | מאת: מן

האם ההרצפטין מתאים רק לנשים עם ביטוי יתר של הר-2, או גם לאחרול שנוטלות טמוקסי/ ארימידקס?

21/05/2005 | 13:20 | מאת: צוות אחת מתשע

למן שלום רב, ההרצפטין אכן יעיל רק אצל חולות שיש להן ביטוי יתר של הקולטן החלבוני her2 כפי שתוכל לקרוא בהסבר שלשהלן המובא מתוך הפרק על ההרצפטין באתר של עמותת "אחת מתשע" : "מה זה הרצפטין ? ההרצפטין פועל באופן ממוקד וספציפי על תאי הגידול ובכך מייצג גישה חדשנית לטיפול בסרטן השד שמטרתה לתקוף את התאים הממאירים מבלי לפגוע בשאר רקמות הגוף. מדובר בנוגדן המתקשר לקולטן (רצפטור) חלבון שמצוי על מעטפת תאי הסרטן ומונע את התרבותם. בהרצפטין משתמשים לטיפול בחולות סרטן שד גרורתי שהגידול שלהן נמצא חיובי לקולטן של החלבון 2 – HER . הגן HER2 \neu אחראי על קידוד קולטן (רצפטור) ספציפי שהוא חלבון המצוי בכל תא ומשפיע על קצב התחלקותו. הבעיה מתעוררת כאשר קיים "ביטוי יתר" (overexpression) שלו, כלומר הפעלת החלבון גורמת להפרת האיזון התאי והתא מתנהג כתא סרטני ומתחלק ללא בקרה. זו תופעה מוכרת אצל כשליש מחולות סרטן השד הגרורתי. "ביטוי יתר" של ה- HER-2 גורם לגידול מואץ ולהתפשטות מהירה ביותר של התאים הסרטניים. ההרצפטין הוא הטיפול הראשון בעל השפעה יעילה על הקולטן החלבוני HER-2 ובכך מונע את האצת הגידול הסרטני. מדובר בתרופה מדור חדש שחושפת את הבסיס הגנטי של הגידול הסרטני ופועלת נגדו. המפתח לפיתוח ההרצפטין, היה ההיכרות עם הקולטן החלבוני HER-2 ופעולתו. ב- 1986 התגלה לראשונה הקשר בין התפשטות מהירה של תאי סרטן השד וסרטן השחלות לבין הייצור המוגבר של גורם קולטן הגידול 2HER , ועשר שנים לאחר מכן כבר השתתפו כ- 900 נשים בשלב III של הניסויים הקליניים בתרופה. כיצד פועל ההרצפטין ? ההרצפטין שמתחבר לתאים מצליח לחסום את הכפלת הקולטן החלבוני HER-2 ובכך להאט את קצב התפשטות הגרורה הסרטנית ולבטל את תופעת "ביטוי היתר". לעתים, מסוגל ההרצפטין לגרום אף להיעלמות הגידול. " לאחרונה פרסמה חברת ג'ננטק אשר פתחה את ההרצפטין על תוצאות מעודדות של מחקר שנערך לגבי טיפול בחולות סרטן שד מוקדם באמצעות ההרצפטין שהתגלה כיעיל כמניעת הישנות המחלה. גם כאן מדובר רק על נשים עם ביטוי יתר של her2 . הידיעה פורסמה במדור "מה חדש" באתר של "אחת מתשע" : "הרצפטין התגלה כיעיל במניעת הישנות סרטן השד מקור: Reuters Health Information, 26.4.2005 חברת ג'נטק, יצרנית התרופה הרצפטין, פרסמה הודעה לפיה התרופה הרצפטין שיפרה את תוחלת החיים אצל נשים שחלו בסרטן שד מוקדם ונותחו. מכון הסרטן הלאומי של ארה"ב מסר שתוצאות מבטיחות אלו הביאו אותו לקרוא להפסקה מוקדמת של שני ניסויים שהשוו בין מתן הרצפטין בנוסף לטיפול כימותרפי לעומת מתן כימותרפיה בלבד אצל נשים שעברו ניתוח להסרת גידול מקומי בשד. לדברי מכון הסרטן, אצל מטופלות שקיבלו הרצפטין בנוסף לטיפול כימותרפי, הישנות המחלה היתה קטנה ב-52% לעומת מטופלות שקיבלו כימותרפיה בלבד. עד כה שימשה הרצפטין כתרופה לחולות סרטן שד גרורתי, שהגידולים שלהן חיוביים ל-HER-2. בהסתמך על התוצאות המבטיחות שהושגו, מתכוונת חברת ג'נטק לפתוח בדיונים עם הרשויות האמריקאיות לגבי אישור התוויה נוספת להרצפטין."

21/05/2005 | 00:52 | מאת: ציון

אבקש מדע דחוף על מקורות מימון לתרופה הרצפטין. אגודות או כל מקום אחר שיכול לתרום למימון התרופה.כמו כן איפה ניתן להשיגה ומה העלות הכספית.

22/05/2005 | 09:51 | מאת: צוות אחת מתשע

לציון שלום, את ההרצפטין ניתן לרכוש מחברת התרופות "רוש פרמצבטיקה (ישראל)". עלות התרופה כ- 12,000 לחודש. כדאי לברר את העלות המדויקת, בהתאם למינון, בחברת התרופות. הטלפון של החברה הוא: 03-9203333 ואפשר להתייעץ איתם לגבי סיוע כספי. בהצלחה, צוות אחת מתשע

11/12/2007 | 20:57 | מאת: אבי

צוות אחת מתשע שלום רב, אני סטודנט לביו טכנולוגיה ועלי לעשות עבודת מחקר מקיפה על התרופה הרצפטין אודה לכם אם תעזרו לי בחומר או בהפנייה לחומר על התרופה מעבר למה שכתוב באתר של הרצפטין. תודה רבה!!

19/05/2005 | 22:06 | מאת: לורן

לסבתי ואמי היה סרטן השד. סבתי נפטרה. אמי החלימה ב"ה אנו 3 בנות בבית אני הבכורה, ואחיותי כעת קטנות, ונראה שמוקדם מכדי להטריד אותם אבל אני בגיל 22 כמעט כל יום חושבת על שאולי גם אנו נחלה כל יום באמבטיה אני מבצעת בדיקה לעצמי. אנא מה אני יעשה.

20/05/2005 | 06:53 | מאת: צוות אחת מתשע

לורן היקרה, את מעידה על עצמך שהפחד שלך בעצם מיתרגם למודעות - וזה מצויין. בגלל ההסטוריה המשפחתית את ואחיותיך נמצאות אולי בקבוצת סיכון גבוה יותר אבל זה בשום אופן לא אומר שאכן אתן אמורות לחלות. עליכן (וכרגע מדובר רק בך) להיות על המשמר ולהקפיד על שגרת בדיקות - פעם בחודש בדיקה עצמית (וחשוב לדעת לבצעה נכון !), ולפחות פעם בשנה בדיקה ידנית של כירורג\ית מומחה לשד. על נושא הבדיקה העצמית הידנית את יכולה לקרוא במדור "בריאות השד" באתר של עמותת "אחת מתשע" בכתובת www.onein9.org.il בגיל כל כך צעיר לא מבצעים ממוגרפיה, אבל במידה והרופא מחליט שיש צורך בכך מבצעים סריקה בעזרת אולטראסאונד או MRI . כאשר אחיותיך תגענה לגיל 20 מומלץ שגם הן תאמצנה לעצמן את שגרת הבדיקות הזו. בשלב כלשהו תוכלו לשקול לבצע בדיקות גנטיות כדי לדעת אם משפחתך נושאת את הגנים הפגומים המוכרים כאחד הגורמים לסרטן השד. זו אינה החלטה קלה ואנו ממליצות לקרוא על הנושא (יש פרקים העוסקים בכך באתר של "אחת מתשע" בכתובת כנ"ל) ולהתייעץ.

19/05/2005 | 21:37 | מאת: אני

מה אומרים לילדה שרוצה אח קטן (כי לכולם כבר יש) ??? שצריך לחכות? לא יודעת מה לומר לה...

19/05/2005 | 21:49 | מאת: שירה

צריל להסביר היום הילדים מאד בוגרים ויהיה בסדר אני בטוחה שהיא תבין בריאות

20/05/2005 | 08:59 | מאת: צוות אחת מתשע

אני היקרה, זו התמודדות לא קלה, אם כי ילדים מקבלים את המציאות אם מסבירים להם (לפי גילם ומידת הבנתם) וממחישים להם את התקוה לעתיד. תוכלי לחלוק את לבטיך עם מתנדבות ה"קו החם" של עמותת "אחת מתשע", כולן נשים שחלו והחלימו, ויוכלו להקשיב לך ולנסות לתרום מנסיונן. מס' הטלפון: 1-800-363-400 כמו כן, העמותה מפעילה קבוצות תמיכה לנשים צעירות. בהצלחה, צוות אחת מתשע

19/05/2005 | 19:48 | מאת: סרמא

אני בת 25, מניקה מלא (כבר 8 חודשים). בשבועיים האחרונים יש לי כאבים בשד שמאל עם הקרנה לבית השחי. (גם לאחר יניקה ואין גודש). יש בפנים "גוש" אבל גם בצד ימין יש "גוש" האצבעות ביד שמאל גם "נרדמות" לפעמים. זה יכול להצביע על בעיה? אני צריכה ללכת לבדוק? למי לפנות?

19/05/2005 | 20:49 | מאת: צוות אחת מתשע

לסרמא שלום, הסימפטומים שאת מתארת אינם מעידים בהכרח על בעיה, אבל מדוע לדאוג ולחשוש ? אנו מאד ממליצות לך להיבדק על ידי כירורג מומחה שד - הפעם, וגם כחלק משגרת מעקב קבוע בהמשך. בכל קופת חולים יש רופאים מומחים כאלו, וגם באתר של "אחת מתשע" ( www.onein9.org.il ) יש רשימה חלקית של רופאים בהם תוכלי להיוועץ (במדור מידע\למי לפנות). באיחולי בריאות טובה

19/05/2005 | 22:23 | מאת: סרמא

קבעתי תור לרופא נשים, זה בסדר? האם יכול להיות שזה נובע מגושי חלב? יכול להיות סרטן בהנקה?

19/05/2005 | 18:38 | מאת: סנדרה

אני מודה מקרב לב על התיחסותכן נשים נהדרות אני מאחלת לכן ולי בריאות ואריכות ימים עם חיוך על הפנים תמיד

19/05/2005 | 19:28 | מאת: aannaa

היי

19/05/2005 | 21:34 | מאת: מן

סנדרה יקרה, יש סיפור מיתולוגי שנערה בשם פנדורה קיבלה תיבה וציוו עליה לשמור אותה סגורה. מסקרנותה פתחה את התיבה וכל הצרות יצאו לעולם, מחלות רעות וקשות ועוד, אבל בסוף יצאה לה פייה קטנה ויפה מהתיבה, ופנדורה שאלה אותה, מי את. הפיה ענתה : אני התקווה. פיית התקווה תמיד קיימת בחיינו, תתחברי לתקווה , ותעזרי בעיצות הטובות שקבלת כאן, וזכרי שכולנו, גם הבריאים נתלים באותה פייה שנקראת תקווה. הרבה בריאות מן

19/05/2005 | 16:01 | מאת: רונית

לפני כשש שנים ,אמי חלתה בסרטן השד ,עברה כריתה חלקית של השד וכן טיפול כימותרפיה והקרנות ,שבסופן החלימה ,במהלך כל אותן שנים נטלה אימי תרופות וערכה ביקורות תקופתיות. לצערי הרב ,בבדיקה האחרונה התגלה גוש סרטני באותו שד. מאחר ובאופיה אימי "לא רוצה להדאיג" היא לא מפרטת את כל ממצאי הבדיקה ולי נותר רק לנחש ולקוות . שאלותי הן : מה הסיכון הכרוך בהישנות המחלה ,האם גילוי מוקדם של המחלה יכול לעזור ועד כמה ? מה הטיפול הכרוך בכך ,האם היא תעבור שוב טיפולי כימותרפיה או שמה הקרנות יספיקו ? האם הישנות המחלה מראה על התפשטות גרורות בגוף ? והאם יש סיכוי "לצאת" מהמחלה סופית ? אני אודה על תשובתכן המהירה והאמיתית ,אני רוצה להיות בנקודה בה הכל יהיה גלוי ומובן ואודה לכן באם תאפשרו לי זאת ע"י מידע . לתשובתכן המהירה מודה.

19/05/2005 | 17:24 | מאת: צוות אחת מתשע

רונית היקרה, לצערנו מבלי שיהיו יותר פרטים על השלב הקודם של המחלה, התרופות שקבלה אמך, והאפיון של הגידול החדש, קשה מאד לענות על שאלותיך. הישנות המחלה אין משמעותה בהכרח התפשטות גרורות, ובמידה והגילוי היה בשלב מוקדם סיכויי הריפוי גבוהים יותר. בשש השנים האחרונות חלו התפתחויות רבות בטיפול בסרטן השד ויש לקוות שניתן יהיה להתמודד עם הישנות המחלה בצורה יעילה.

19/05/2005 | 14:03 | מאת: MMM

היכן אני יכולה למצוא צמידים או סרטים ורודים המסמנים תרומה למלחמה בסרטן השד?

19/05/2005 | 14:47 | מאת: צוות אחת מתשע

פני לאגודה למלחמה בסרטן. בזמנו הם מכרו ערכות של ארבעה צמידים בצבעים שונים, כולל ורוד, באמצעות הסופרפארם.

19/05/2005 | 13:35 | מאת: שמחה

שלום, זו הפעם השלישית שאני כותבת, גם ב- 8.5. וב-13.5. ולא התיחסתם. בבקשה , היום כבר ה-19.5 יהיה לי מזל לקבל תשובה? אני בת 44, עברתי שתי לידות רגילות, אין שום הסטוריה משפחתית של סרטן, אובחנתי כאחת שיש לה מבנה שד פיברוציסטי. במשך השנים מצאו לי כמה ציסטות קטנות-שנעלמו מעצמן. אחת מהן הוציאו בניתוח-הכל בסדר. עכשיו יש לי כמה ציסטות ממש זעירות שלא נעלמות כבר קרוב לשנתיים, חוץ מלפעמים שהן מכאיבות, אין שום דבר אחר. שאלותי הן: האם תאים של ציסטה יכולים להשתנות? אם כן איך ולמה? מה זה בדיוק מבנה שד פיברוציסטי? האם תוכל להסביר או לשלוח לי חומר. זה לא מסוכן שהציסטות בשד הרבה זמן? סליחה אם השאלות טיפשיות, אך אני מודאגת. תענה לי מהר בבקשה , חיכיתי מספיק. תודה

19/05/2005 | 14:53 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום רב שמחה, צר לנו על כעסך, אך כפי שענינו לך כבר ב- 13.5 לא ראינו את שאלתך עד לרגע זה ואי לכך לא היה לנו מה להעביר ליועץ בפורום. אנחנו עושות זאת עכשיו בתקווה שתקלי תשובה מוקדם ככל שניתן.

05/06/2005 | 18:37 | מאת: ד"ר תניר אלוויס

שלום לך שמחה, ציסטות הן כיסים של נוזלים ששכיחים מאוד בשדיים של נשים בגיל הפריון, והן חסרות כל משמעות (פרט למקרים בהן הן גדלות וכואבות). אין בהן כל סכנה, והן לא יכולות להפוך לשום דבר אחר (כל זה בהנחה שמדובר בציסטות פשוטות שנראו באולטרסאונד). מבנה פיברוציסטי זה פשוט סוג של מבנה של השד, שהוא קצת פיברוטי ועם ציסטות זעירות, ופרט לזה שזה יכול להיות שד מגורגר ורגיש - גם לזה אין משמעות. חשוב להמשיך להיות במעקב מסודר ולבצע בדיקות הדמיה תקופתיות, אבל לפי מה שאת מתארת לא נשמע לי שיש כרגע מקום לדאגה.

19/05/2005 | 12:59 | מאת: אורית

שלום, לדודה היקרה שלי גילו סרטן השד, אמרו לה שהמצב הוא הרע במיעוטו. היא עברה 3 ניתוחים וצריכה לעבור טיפולים כימיותרפים. למה כימיותרפים אם מצבה טוב יחסית?! מדובר על אשה שעברה את גיל 50 ועברה צינטור בעבר באם קיים חשש נוסף בעקבות הצנטור שהטיפול הכימי יהיה קשה יותר וחלילה לא תעמוד בו? מהם סיכוי ההחלמה? וכמובן איך עוזרים/מעודדים?תודה שאתם קיימים!!

19/05/2005 | 14:46 | מאת: צוות אחת מתשע

אכן שאלות רבות, אבל זה רק טבעי שהשאלות מציפות כאשר הנושא כה כבד. על השאלות הנושאות אופי רפואי קשה מאד לענות כאשר הן כה כלליות ומבלי לדעת מעט יותר על אופי הגידל, סוג הניתוחים, הסטוריה רפואית וכו'. אנו מציעות לך קודם כל לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל ללמוד את הנושא, ואם מותר לנו להמליץ - הרי באתר שלנו, עמותת "אחת מתשע" ( www.onein9.org.il תוכלי למצוא מידע רב בעברית פשוטה ומובנת, וסביר להניח שחלק גדול משאלותיך תקבלנה תשובה. את מוזמנת גם לשוחח עם מתנדבות הקו החם שלנו שישמחו לעזור ( 1-800-363-400

21/05/2005 | 23:41 | מאת: מחלימה

אורית כמובן שאיני רופאה ואני מגיבה בלי קשר לנתונים הרפואיים אלא באופן כללי - כימותרפיה לא ניתנת רק במצבים חמורים אלא פעמים רבות בגילוי הסרטן גם בשלבים ראשוניים, הן לטיפול בגידול המקומי בשד - אצלי למשל הכימותרפיה מאוד הקטינה את הגידול - והן למניעת התפשטות והתפתחות במקומות אחרים בגוף, למקרה שתא מיקרוסקופי כלשהו הצליח להסתנן החוצה מן השד. נסי לראות את הכימותרפיה באופן חיובי - פתרון שטוב שהוא ישנו, ושאפשר להיעזר בו ובמידה רבה להסתמך עליו. זה יעזור לעבור את הקושי שבתקופת הטיפולים

19/05/2005 | 12:23 | מאת: נעמה

היי בנות. לפני כ-4 שנים גילו אצלי סרטן השד. אני בת 35, רווקה. כתוצאה מהמחלה החלטתי לעזוב את העבודה ולהתמקד בהחלמה. היום, כשברצוני לחזור למעגל העבודה מופיע "חור" בקורות החיים שלי. מצד אחד קשה לי לשקר למעסיקים פונטציילים לגבי המחלה ומצד שני אני חושבת שעצם הגילוי לגבי המחלה יכול להוות מכשול בקבלת עבודה, כיוון שמעסיק אולי יעדיף עובדת בריאה עם כל ההשלכות של זה . כיום אני בריאה ומקווה להמשיך להיות כך. אבל אני בדילמה קשה .... מה ואיך לתרצץ את הזמן הזה שלא עבדתי? האם למישהי יש איזה שהיא עיצה ? תודה מראש , נעמה

19/05/2005 | 12:58 | מאת: רפ

הי נעמה מכירה את הביטוי "האמת היא השקר הטוב ביותר"? זו דעתי. אם את מסבירה בעל פה בראיון עבודה מה קרה ושהכל מאחורייך, המראיין אמור להבין זאת ואם לא - אז אולי עדיף בכלל לא לעבוד אצל אדם כזה שאלה הערכים שלו. וזה אני אומרת לך מניסיון לאחר תקופות מסוימות שלא עבדתי (אמנם קצרות יותר משלך, ובלי קשר לסרטן - זה היה עוד לפני) ואח"כ התראיינתי. אנשים לא רק שהבינו אותי אלא אף התרשמו מהכנות שלי. לגבי קורות החיים הכתובים - מציעה לא לכתוב על המחלה, פשוט כי זה לדעתי נושא לשיחה ולא להעלות על הכתוב, אלא אחת מהשתיים: או להשאיר ריק, פשוט לסיים בג'וב האחרון בו עבדת, או לכתוב בשנים האחרונות משהו כמו לימודים, או איזו פעילות אחרת - וקצת ל"נפח" את משך הזמן שלה. הרי כולם עושים שיפוצים בקורות חיים שלהם..... ונגיד שהיית נמצאת 4 שנים בחו"ל וחוזרת, זה היה "בסדר" יותר מהחלמה מהסרטן?? ובאופן כללי אני הגעתי למסקנה שהבעיה העיקרית ביחסים בין מי שמחלים מסרטן לבין מי שבריא, זה שהבריאים לא שמים את עצמם במקומנו. לו רק ינסו לדמיין את עצמם במצב הזה.....מה הם היו רוצים שיקרה ואיך יתייחסו אליהם, או אל קרוביהם. וכאמור - בוסית או בוס שלא מסוגלים להיות אנושיים בקטע הזה, אולי לא יהיו אנושיים גם בהבטים אחרים. ודבר אחרון תזכרי - את לא מבקשת טובות!! את רוצה לעבוד, והם מחפשים עובדת , ואת רשאית לבחון אותם בדיוק כמו שהם יבחנו אותך. טיפים מעשיים אולי תוכלי למצוא גם באתרים ופורומים של מחפשי עבודה, לדעתי יש ב- YNET פורום פעיל, שווה לבדוק ולשאול שם. מאחלת לך המון בהצלחה ותעדכני כאן אם יבוא לך..........

19/05/2005 | 14:08 | מאת: MMM

שלום לך... כמי שעברה את המחלה נמצאת היום במצב בריאותי תקין לחלוטין... אינני מבינה את ההחלטה שלך לעזוב את העבודה... אני המשכתי להיות מועסקת ואף קיבלתי תמיכה גדולה מאוד ממקום העבודה שלי והיום אף קיבלתי קידום ואני ממשיכה בעבודתי ככל אחת אחרת. לשאלתך.... היום, בשל המודעות הרבה לנושא והפירסומים הרבים ידוע לכל שבמידה ועברת את המחלה את נחשבת לאדם לבריא ככל אדם אחר. כדאי שתצייני זאת במידה ואת נשאלת לגבי התקופה שבה לא הועסקת. מאחלת לך בהצלחה ואשמח לענות על שאלות נוספות שלך במידה ותבקשי לשאול....

19/05/2005 | 22:13 | מאת: מן

עצתי אלייך לא לספר בקורות החיים שלך על מחלתך, מותר "לשפץ" ולשדרג קו"ח, נפחי את התקופות בהן עבדת, צמצמי את התקופה בא לא עבדת, בנימוק, לימודים, התפתחותאישית, הכשרה,התייעצי עם יועצים לנושא זה (ויש הרבה). עצתי אלייך נובעת מהמציאות התעסוקתית האכזרית הקיימת אצלינו היום, ולא ארחיב, וגם אם קשה לשמוע, לא כדאי שתצייני בקו"ח נושא זה ואף לא בראיון. במידה ותועסקי רק לאחר תקופת היכרות עם מעסיקייך אם הם אנושיים ניתן לחשוף אתזה, השוק הפרטי אכזר וקשה. הרבה בריאות.

19/05/2005 | 23:13 | מאת: מן

מעציב שבחברה שאמורה להיות מתוקנת, עולה שאלה כזו , מה לאמר בראיון ומה לכתוב בקורות החיים, לא מספיקה לנשים בלתי מועסקות, ההתמודדות הקשה בשוק העבודה הפרטי הקשה ביותר, עליהן גם להתמודד עם מחלה זו.

19/05/2005 | 12:18 | מאת: עלמה

שלום ותודה על ההתייחסות להלן פירוט : מדובר בבדיקת CT במסגרתה נסרק אזור בית החזה, חלל הבטן ואגן. אני אחרי טיפול CA והקרנות. מטופלת בטמוקסיפן וזולדקס. הממצא בריאות (קשרית ) מלווה אותי מתחילת אבחון המחלה לפני כשנתיים ללא כל שינוי. מאידך, לא אובחנתי כחולה גרורתית. מבקשת לדעת איך ניתן להתייחס לממצא כזה? האם יש קשר למחלה או תתכן אפשרות אחרת.

19/05/2005 | 12:48 | מאת: צוות אחת מתשע

תודה. נעביר את פנייתך ליועץ אונקולוג ונקווה לתשובה מהירה.

29/10/2005 | 00:55 | מאת: עלמה

בנות, מה בדבר תשובה לפנייתי מלפני מס' חודשים?.. השאלה עדיין רלבנטית מאד. אשמח להתיחסות.

19/05/2005 | 11:15 | מאת: בדוי

שלום.. אני בת 25 ... בחודש האאחרון , אני חשה בכאבים מתחת לשדי השמאלי...הכאבים כמו דקירות סכיןץץץאני מפחדת מאוד... בבקשה עיזרו לי... תודה

19/05/2005 | 11:31 | מאת: צוות אחת מתשע

גולשת יקרה, כדאי שתדעי שלחצים כאבים בשד בתקופות שונות של החודש הן תופעות מוכרות אצל נשים בגילך ואינן סיבה לבהלה. יחד עם זאת, לא כדאי להתעלם להתכנס בתוך החרדות. זה לא יעביר את הכאב, ואולי אף יגביר אותו. הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות זה לקבוע תור לכירורג\ית מומחה לשד במסגרת קופת החולים בה את מבוטחת ולהיבדק על ידו\ידה. סביר להניח שהרופא\ה ירגיע אותך ותחסכי לעצמך רגעי חרדה רבים. דרך אגב, ביקור שנתי אצל כירורג שד בצירוף בדיקת שד עצמית מדי חודש מהווים שגרת בדיקות מומלצת לנשים צעירות הרוצות להיות צרכניות בריאות נבונות ולקחת לידיהן את האחריות לבריאותן. בהצלחה

18/05/2005 | 23:07 | מאת: ציפי

לאחר שנותחתי להסרת גידול ונמצאו גם שני בלוטות נגועות אני מטופלת בטיפול כימותרפי מסוג CAF . האם תוספת הרספטין יכולה לעזור לי? אני אמורה לקבל 6 טיפולים עד עכשו קבלתי שנים. יש לציין שאני אמורה לעבור ניתוח נוסף להסרת גידול שבאמר לי שהוא טרום סרטני ואחרי זה עלי לעבור הקרנות.

23/05/2005 | 08:03 | מאת: דר' דוד גפן

לציפי שלום- הרספטין פעיל רק בקרב נשים סרטן שד שיש ביטוי יתר של HER2 שבודקים ברכמת ביופסיה או ניתוח. בערך 25% מחולות סרטן שד יש ביטוי יתר. יש לברר עם האונקולוג שלך תשובת ביטוי הרספטין שלך. הרספטין בשימוש במחלה גרורתית ובשימוש לטיפול מססיע רק במסגרת מחקר קליני . בוקר טוב.

18/05/2005 | 21:04 | מאת: אושרת

שלום למומחים: אני נמצאת בתהליך של הפריה חוץ גופית. בתאריך 22/4/05 קיבלתי זירקת דקפפטיל 30.75 מ"ג. באותו היום שקיבלתי את הזריקה התחילו אצלי כאבים חזקים בחזה שמאל מלווה בכאבים בזרוע שמאל. הכאבים פחתו. ושוב פעם חזרו בשבוע האחרון. ישנם כאבים גם בכתף ובחלק האחורי של הכתף ובבית השחי. בחזה ימין ישנה הפרשה לבנה. ובחזה שמאל הפרשה בהירה. ביום שישי אני אמורה להתחיל בשלב של זריקות גונל F ומאוד דחוף לי לדעת במה מדובר . בתודה מראש אושרת.

18/05/2005 | 21:39 | מאת: צוות אחת מתשע

לאושרת היקרה, אנו מציעות לך לפנות לפורום המתמחה בנושא הפריה חוץ גופית באתר דוקטורס: http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/246 בהצלחה, צוות אחת מתשע

18/05/2005 | 19:53 | מאת: סנדרה מילוא

עברתי לפני שנתיים כריתת שד בעקבות ממצא ממאיר של 0.5 סמ גילוי מוקדם.לא עברתי טיפולים כימוטראפים או הקרנות אני מטופלת בטמוקסיפן כדור ליום וזריקת זולדקס פעם בחודש.האם יש נזק עתידי לתרופות אילו אני בחרד ה עצומה שאני חיה על זמן שאול עם עבר רפואי כזה עד איזה גיל אוכל לחיות אגב אני בת45 תודה מראש על תשובה.

18/05/2005 | 20:00 | מאת: צוות אחת מתשע

סנדרה היקרה, על פי תיאורך נראה כי הגידול שהתגלה אצלך היה בשלב ראשוני ומשום כך לא היה צורך בכימותרפיה ו\או בהקרנות. אלה חדשות מצוינות ומעודדות. התרופות שאת מקבלת היום מיועדות להיות טיפול מונע, וגם אותן תקבלי לפרק זמן מוגבל, על פי המלצת האונקולוג\ית המטפל\ת בך במעקב שוטף. תוכלי לקרוא בהרחבה של הטמוקסיפן ועל הזולדקס, וכלל תופעות לוואי אפשריות שלהן, בפרקים העוסקים בתרופות אלו באתר של "אחת מתשע" במדור מידע\מידע רפואי. כתובת האתר : www.onein9.org.il

18/05/2005 | 21:20 | מאת: לסנדרה

אני , צעירה ממך ביותר מעשר שנים, ועוד רבות אחרות, צעירות ממך מקבלות את אותו הטיפול בדיוק, ועברו גם הקרנות וכימו . לדעתי אין סיבה להיות בדאגה מתמדת פשוט כי כדאי לנצל את הזמן לפעילות שנעימה לך ולא לדאגות. תחליטי שפשוט אין זמן לדאגות כי צריך להנות מהדברים הטובים שבחיים .

19/05/2005 | 16:52 | מאת: ורד

19.5.05 סנדרה שלום. האם עברת כריתת שד מלאה? אני שואלת כי כבר לא נהוג לעשות זאת, בוודאי שלא כאשר הממצא קטן בגודלו. גם אני מטופלת בטמוקסיפן ויש הרבה תופעות לוואי, אבל להיות בחרדה מתופעות לוואי עתידיות אין טעם, מכיון שהכדור חיוני. החרדה היא טבעית, גם אני ובודאי גם אחרות חיות בהרגשה של זמן שאול. בכדי להמשיך ולחיות חיים טובים עליך "להתיידד" עם החרדות, לא להדחיק את המחשבות, ובמקביל לעשות רק דברים שאהובים עליך ומסבים לך עונג ואושר. גם אנשים בריאים חוששים מהלא ידוע ומה יהיה, אבל אף אחד לא יודע מה יהיה עתידו. גם אני עברתי ניתוחים, כימותרפיה והקרנות , וגם לי יש חרדות, אבל חייבים להתמודד, כי בעצם אין טעם לחשוב ולחשוב, וחבל לבזבז זמן על כך. ורד

18/05/2005 | 15:15 | מאת: שרית

שלום רב, לאחרונה שמעתי שקיים קשר בין מריחת דיאודורנט בבית השחי לבין סרטן השד. כנראה שאחד מהרכיבים שבדאודורנט גורמים לזה. האם זה נכון ? האם יש סוגי דאודורנטים עדיפים? אנא ענו במהירות.. הקיץ בפתח.. תודה

18/05/2005 | 19:13 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

הסיכון במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה. הסיכון במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה חלק א` הגבר או האישה המודרניים, מתחילים את יומם בצחצוח שיניהם במשחת שיניים, ברחיצת גופם בסבון, או ירחצו שערם בשמפו, כאשר הגבר ישתמש במשחת גילוח ומי פנים לאחר הגילוח ויתכן ויזדקק לדאודורנט, האישה תשתמש בקרם לחות או בטלק לצבוע את לחיה בגוון אדמדם, בעפרון לצבוע את גבות עיניה, תאפר את עיניה ותצבע את שפתיה בשפתון, תמרח דאודורנט ותתיז בושם על גופה. הגברים והנשים המשתמשים במוצרים אלה, אינם מעלים כלל על דעתם, כי בבוקר יום רגיל, חשפו את גופם ל- 9 סוגי כימיקלים גורמי סרטון לבני אדם. אך לא רק אוכלוסייה בוגרת צורכת, מוצרים אלה. אמהות המאמצות את תינוקם לגופן ולוחשות לו באהבה, אינם מעלות על דעתן, כי בעת שהן מטפלות בתינוקם במוצרי הטואלטיקה הן יכולות לפגוע, בו לעיתים עד סכנה לחייו. על פי המשרד לאיכות הסביבה בארה"ב , שאריות של 400 כימיקלים רעילים, שמקורם במוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה, או מהמזון נמצאו בדם וברקמות השומן של האנשים. כימיקלים אלה יכולים לגרום לתופעות לוואי אקוטיות כמו עיניים צורבות, כאבי ראש, עייפות, סחרחורת, פריחות בעור, דלקות בדרכי הנשימה. הסיכון להיפגע ממוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה הוא רב יותר, בשל השימוש הממושך, בכל ימי חיינו החל מיום הולדתנו. מוצרים טואלטיקה אלה כוללים למעלה מ- 100 רכיבים מסרטנים וכ- 15 רכיבים הורמונליים המשבשים את המערכת ההורמונלית הנשית. המכון הלאומי לבטיחות בבריאות ותעסוקה בארה"ב Osha מצא כי 884 כימיקלים מתוך 2983 כימיקלים הנמצאים בשימוש בתעשיית הקוסמטיקה מוכרים כחומרים רעילים. 148 מתוכם יכולים לגרום לסרטן. 218 יכולים לגרום לסיבוכי פריון, 314 יכולים לגרום למוטציות ביולוגיות. ה- FDA מצא, כי בחברות קוסמטיקה רבות לא נעשו בדיקות בטיחות ואילו שבצעו הבדיקות מסרבים לעדכן את ה- FDA לתוצאות הבדיקות. החומרים המסרטנים במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה על פי ארגון הבריאות העולמי ה- Irac ורשויות הבריאות בארה"ב: החומרים הבאים נמצאו מסרטנים בבני אדם: Phenylenediamines Saccharin Mineral oil Petrolatum Fd&c Blue no 1 ב- 20 מוצרים. Fd&c Yellow no 5 Fd&c Yellow no 6 d&c Red no 3 Fragrance Talk חומרים הבאים נמצאו חשודים כגורמי סרטון בבני אדם: Polyvinylpyrrolidone Sodium lauryl sulpate Sodium laurate sulfate Methylisothiazolinone Methylchloroisothiazolinone Kathon GC Alcohol Lanolin &or lanolin compounds Butylated hydrox-yanisole BHA Fluoride Carageenan Oxybenzone Benzophnon3 Titanium dioxide Denatured alcohol בחומרים הבאים חבויים רכיבים בשלוש קטיגוריות היכולים לגרום לסרטן: קטגוריה A רכיבים היכולים ליצור ניטרוזמינים: Cocamide Dea Stearamide Dea Lauramide Dea Triethanolamine- TEA diol-nitropropan 1.3-2 bromo 2 Padimate-o קטגוריה B רכיבים היכולים להזדהם מחומרים מסרטנים. Peg ingredients Eth ingredients Oxynol ingredients Polyethylene Polyethylene glycol Polysorbate 60 Polysorbate 80 קטגוריה C רכיבים המשחררים חומרים שיתכן ויגרמו לסרטן בבני אדם, או יהפכו לחומרים מסרטנים. Formaldhyd Bnpd Urea Imidazolidinyl urea Diazolidinyl urea DMDM hydantonin Quatemium-15 הסיכון במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה. הסיכון במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה חלק ב` המחקר במלזיה על מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה בעקבות עליה חמורה במספר חולי הסרטן במלזיה, בשיעור 500 אחוזים בשנים 1970 עד שנת 1996 בוצע מחקר שנעשה על ידי ארגון הצרכנים במלזיה שכלל 120 מוצרי קוסמטיקה שרובם מוכרים גם בציבור בישראל ונמצאים בשימוש בארצות המערב זה שנים. ממצאי בבדיקות המעבדה גילו לפחות 60 חומרים הידועים כמסרטנים או חשודים כמסרטנים. מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה חודרים לגוף האדם בדרך כלל דרך העור ודרכי הנשימה. חומרים מסרטנים, יכולים לגרום לסרטן, לא רק כאשר אוכלים מהם, לעיתים, יכולת הספיגה דרך העור רבה יותר מאשר המעיים. הגדרת החומרים המסרטנים במחקר זה עומדת בכל הקריטריונים שנקבעו על ידי ה- IRAC, NTP, OSHA. המחקר מצא במוצרי הקוסמטיקה הכימיקלים המסרטנים הבאים: בנזן, טלק, שמן מינרלי, פחם זפת מכילים סיבי אזבסט. ארבעת הכימיקלים האלה, הנם ארבעה מתוך שבעים הכימיקלים המוגדרים בקבוצה 1, כחומרים הידועים כמסרטנים לבני אדם על ידי ארגון הבריאות העולמי והרשות לחקר הסרטן ה- IRAC. במחקר אותרו 23 מוצרים המכילים שמן מינרלי, הקיימים בתרחיפי תינוקות וקרמים לשזוף וכלה בצבעי צלליות לעיניים ומעצבי שיער. ב- 5 מוצרים אותר Petrolatum המוגדר כג`ל שמן מינרלי, המכיל רכיבים מזיקים כמו שמן מינרלי. המרכיב זפת פחם Coal Tar הופיע ב- 71 מוצרים שנבדקו והוא קיים בשפתונים, צבעי צלליות לעיניים קרם לפנים ובשמים. מתוך 71 מוצרים שנבדקו 66 הכילו אחד או 4 הצבעים הסינתטיים הבאים: Fd&c Blue no 1 ב- 20 מוצרים. Fd&c Yellow no 5 Fd&c Yellow no 6 d&c Red no 3 חלק מהצבעים המלאכותיים נמצאים ב- Coal Tar מכילים מתכות כבדות, כמו ארסניק, עופרת שהנם מסרטנים. הבדיקות שנעשו במחקר זה בדקו אך 4 צבעים. אם היו נבדקים כל הצבעים הסינתטיים, מספר המוצרים מסוג Coal Tar היה מתבטא במאות מוצרים. במחקר נמצא כי סוגי הקוסמטיקה הבאים מכילים חומרים מסרטנים כדלהלן: צלליות לעיניים – יכול להכיל עד 22 סוגי רכיבים מסרטנים. שפתון ונוזל לניקוי פנים יכולים להכיל 21 סוגי רכיבים מסרטנים בכל מוצר. שמפו וצבעי שיער יכולים להכיל 20 סוגי רכיבים מסרטנים בכל מוצר. נוזל פנים וקרם יכולים להכיל 17 סוגי רכיבים מסרטנים בכל מוצר. סבון לתינוקות יכול להכיל עד 16 סוגי רכיבים מסרטנים בכל מוצר. שפתונים יכולים להכיל 14 סוגי רכיבים מסרטנים בכל מוצר. מסיכה לפנים יכולה להכיל 12 חומרים מסרטנים בכל מוצר. קצף גילוח או קרם גילוח יכולים להכיל 11 חומרים מסרטנים בכל מוצר. תכשירים מסלקי מיקאפ לעיניים ולפנים יכולים להכיל עד 11 חומרים מסרטנים. משחות שיניים, ג`ל לשיער יכולים להכיל לפחות 8 חומרים מסרטנים. תרחיץ גוף, דיאודורנטים ומונעי הזעה יכולים להכיל עד 7 חומרים מסרטנים. סבונים / אפטר שיב / טלק הזעה, יכולים להכיל עד 4 חומרים מסרטנים. עפרון לגבות יכולים להכיל עד 3 חומרים מסרטנים, כן מסקרה, תכשירים נוגדי הזעה, יכולים להכיל עד 2 חומרים מסרטנים. תכשירים לשטיפת פה, יכול להכיל עד1 חומר מסרטן. תרחיץ גוף לתינוק, לק לציפורניים יכולים להכיל 6 חומרים מסרטנים. המדהים הוא כי החברות שנבדקו הם החברות המובילות בעולם בתחום הטואלטיקה והקוסמטיקה כמו: Johnson ,Wella ,Estee Lauter ,Loreal, Chanell ,Gillete דוגמאות לכימיקלים רעילים והשפעתם על בריאות המשתמשים: Diathanolamine ,DEA בחומר זה משתמשים כחומר לחות, במוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה כמו בשמפו, בצבעי שיער וקונדישניורים, קרמים וסבונים, גורמי קצף, סבונים לשטיפת כלים. Diathanolamine או בקצור DEA, הוא חומר סרטני פוטנטי היכול לגרום לסרטן הכבד ולסרטן הכליות. החשיפה לחומר זה היא דרך העור. חשיפה דרך שתייה בכמות 20 גרם, מספיקה כדי להרוג אדם. לכן חשיפה ממושכת לחומר זה בעיקר לתינוקות וילדים צעירים מסוכנת.. משרדי הבריאות באירופה הוציאו משמוש את ה- Dea כבר בשנת 1980. Nitrosodiethqnolamine n dela על פי ארגון הבריאות הלאומי ה- dea מתרכב עם חומרי שימור וניטרטים הקיימים במוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה וכך נוצר ניטרוזמין מסרטן נוסף, ששמו Nitrosodiethqnolamine n dela, לחומר זה תכונה המאפשרת לו להיספג במהירות בעור. ה- FDA הזהיר עוד בשנת 1979, כי 40 אחוזים מכלל מוצרי הקוסמטיקה מזוהמים ב- Ndela ואף פנה לתעשיות הקוסמטיקה בקריאה לסלק את החומר המסרטן הזה ממוצרי הקוסמטיקה. מיותר לציין כי תעשיית הקוסמטיקה לא מיהרה ליישם את פנית ה- FDA. על פי הערכת ה- FDA אך 40 אחוזים מתוך 2000-2500 יצרני הקוסמטיקה, נרשמו כדין כיצרנים. בשני מחקרים שנעשו 12 שנים לאחר פנית ה- FDA, נמצא כי 27 מתוך 29 המוצרים שנבדקו, נמצאו מזוהמים בריכוז גבוה של Ndela. מתברר כי אין כל סיבה הגיונית, פרט לזלזול בחיי אדם, להשתמש ב- Dea , שכן קיימים חומרים טבעיים ובטוחים שאינם יקרים, והם מהווים תחליף נאות ל- Dea בתעשיית הקוסמטיקה והטואלטיקה. פאטאלטים Phthaltes במרכז לשליטה ולמניעת מחלות בארה"ב דווח באוקטובר 2000 כי בשתן גברים ונשים בגיל הפוריות, אותרו חומרים המכונים פאטאלטיםPhthaltes. במחקרים בחיות מעבדה נמצא כי חומרים הקיימים במוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה גורמים לספירת זרע נמוכה לקשיים בכניסה להריון ומומי לידה. צבעים במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה צבעים כמו: Blue 1 ,Green 3 D&C Red 33, Yellow 6, FD&C - yellow 5, נמצאים במוצרי רחצה ומוצרי קוסמטיקה. נמצא כי חומרים אלה מסרטנים, גם כאשר השתמשו בהם על העור בלבד ולא רק כאשר צרכו אותם בשתייה. סכרין רכיב סינתטי המופק מ- Coal Tar זהו ממתיק מלאכותי שגרם במחקרים בחיות מעבדה לסרטן שלפוחית השתן. כמו כן נמצא בשתי משחות שיניים שנבדקו. סכרין מקדם גם סרטן בחומרים קרצינוגניים אחרים. פרגננסFragrance נמצא ב- 68 מוצרים החל מתרחיף וסבוני אמבטיה וכלה בקרם פנים דיאודורנטים, משחות גילוח, שמפו, קונדישיונרים. הנמצא במוצרי הקוסמטיקה מופק מ- 600 או יותר סוגי כימיקלים. Fragrance המונח כימקלים קרצינוגנים מפרגננס יכולים להספק דרך העור. 95 אחוזים מהכימיקלים האלה מופקים מנפט. חלק מהחומרים יכולים לכלול רכיבי בנזין הקיימים בנפט. טלק טלק מכיל רכיבים מסרטנים, סיבי אזבסט, ואחד מהסיבות המובילות לסרטן השחלות, נגרם על ידי שימוש בטלק בוגינה, זאת כדי להסתיר ריחות. סרטן השחלות הוא סרטן מס` 4 בנשים אמריקאיות ו- 60 אחוזים מהנשים הנפגעות מסרטן השחלות מתות, תוך 5 שנים מרגע גילוי המחלה. גם בתינוקות נעשה שימוש נרחב בטלק באזורי המין. במחקר נמצא הטלק ב- 12 מוצרים שנבדקו. סיבי האסבסט יכולים לחדור גם לדרכי הנשימה כאשר שמים "מק אפ". פרופלין גליקול נוזל ללא צבע המשמש כממיס וחומר לחות, הגורם לעור תחושת לחות ורכות, ששימושיו הם: נוזל לבלמים הידראוליים בכלי רכב, מונע קיפאון בנוזל הקירור ברכב, בשימוש בצבעים וציפויים, משמש כמבריק לרצפה, דטרגנטים בכביסה, בטבק וכן קוסמטיקה, משחות שיניים שמפו, דיאודורנטים, מזון לבעלי חיים ושימושים רבים נוספים. Propyleyne Glycol יכול לגרום לדלקת עור ממגע, נזק לכליות ולכבד, יכול לגרום להפרעות במערכת העיכול, בחילות, כאבי ראש, פגיעה במערכת העצבים המרכזית ודיכאון. פורמלדהיד ב- 34 מוצרים נמצא פורמלדהיד או מוצרים אלה יכולים לשחרר פורמלדהיד. פורמלדהיד הנו חומר מסרטן ופוגע במערכת העצבים. זהו אחד מ- 57 הכימיקלים שהוגדרו על ידי ארגון הבריאות העולמית ה- IRAC, כשייך לקבוצה A2, ככל הנראה יגרום לסרטן בבני אדם. סודיום ליוריל סולפאט וסודיום ליורט סולפאט סודיום ליוריל סולפט, נמצא בשימוש תעשייתי בתרכיזים לשטיפת רצפות, דטרגנטים לשטיפת מנועים וגופי מכוניות. סודיום ליוריל סולפאט וסודיום ליורט סולפאט נמצאו במסגרת המחקר, ב- 17 מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה. מחקרים יפנים מצאו כי סודיום ליוריל סולפאט פוגע בשורשי השיער וגורם לקרחות, הוא חודר ללב, לכבד, לריאות, לעיניים ולמוח בעקבות חדירתו לעור. כימיקל זה גם פוגע במערכת החיסון. זהו חומר מוטוגני, ז.א. שלכימיקל זה יש יכולת לגרום למוטציה ובכך להגביר הסיכון לסרטן. כמו כן הוא יכול להתרכב עם כימיקלים אחרים וליצור ניטרטים הידועים כגורמי סרטון. חומר זה נימצא כמעט בכל משחות השיניים, בשמפו, בקצף לאמבטיה, לאחר ספיגתו בעור, הוא נמצא בעור 5 ימים. על משחות השיניים מכילי סודיום ליוריל סולפאט נכתב, כי יש להשגיח על ילדים מתחת לגיל 6 המצחצחים שיניהם במשחה ולקבל אשור רופא לשימוש בילדים בגיל שנתיים. כאשר נוצר ניטרט משמפו או מקצף אמבטיה כדוגמה, הוא יכול להיכנס לזרם הדם. דר` David Fine מעריך כי אדם המשתמש במוצרי קוסמטיקה מכילי נטרוזמין, מחדיר לגופו 50 עד 100 מק"ג של ניטרוזמינים. לעומת זאת אדם הצורך בשר, סופג אך 1 מק"ג ניטרוזמין. דטרגנטים במוצרים כמו מיצבי שיער, שמפו, חומרי ניקוי, קרמים, סבונים, נמצאו רכיבים דטרגנטיים כמו ,Ethoxylated alcohol, lauraths, polysorbates חומרים אלה מזוהמים ב- 1.4 dioxal אשר נספג בעור. הדיאוקסל הוא חומר מסרטן שעובדת יכולתו לגרום לסרטן נקבעה במחקרים רבים, כולל מחקר שנעשה על ידי המכון הלאומי לסרטן בארה"ב. אזורי הגוף העיקריים שנפגעו בסרטן, היו בדרכי הנשימה והכבד. הסיכון במוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה והסיכון כתוצאה מהשימוש בהם - משחות שיניים מכילות פלואוריד. הפלואוריד רעיל יותר מעופרת ואך מעט פחות רעיל מארסניק. מקור הפלואוריד בתעשיית הדשנים הכימיים , משמש רעל עכברים, וכן חומר הדברה נגד חרקים. הפלואוריד הוא רעל המצטבר בגוף אפילו הכמויות שמשתמשים בו בכמויות נמוכות. ה- FDA מתייחס לפלואוריד כ "Unapproved new drug". במילים אחרות, הפלואוריד לא הוכח כיעיל לטיפול בבעיות בריאות ולא הוכחה בטיחותו בשימוש כלשהו. אדם המשתמש במשחת שיניים סופג למערכת העיכול 0.3-0.4 מ"ג של פלואוריד. משמעות הדבר כי אדם המשתמש במשחת שיניים פעמיים ביום, סופג לגופו את 100 אחוזי הרמה היומית הנדרשת של פלואוריד. כמות זו אינה כוללת את תכולת הפלואוריד במים, במזון, או בנטילת סודיום פלואוריד למניעת עששת. פלואוריד הוא חומר מסרטן. פלואוריד יכול להגביר הסיכון לאוסטאוסרקומה. הפלואוריד מוגדר על ידי ה-NTP National Toxicology Program- כחומר שככול הנראה גורם לסרטן בבני אדם. ילדים מתחת לגיל 7 בולעים כ- 50 אחוזים ממשחת השיניים כאשר הם מברישים את שיניהם. במחקר שנערך במלזיה נמצאו במשחות השיניים עוד 5 חומרים בעלי פוטנציאל סרטני, כמו סכרין, FD&bluno 1,PEG ingredient , Sodium lauryl sulfhat, Ttanium dioxide משחות שיזוף משחות שיזוף אמורות להגן עלינו בפני קרינה אולטרא סגולית שמקורה בשמש ויכולות לגרום לסרטן העור. האירוניה היא כי משחות השיזוף דווקא יכולות להגביר את הסיכון לסרטן העור. מרבית משחות השיזוף מכילות בנזונפנון Benzephnone או אחד מהרכיבים של חומר זה, כמו Benzephnone-3 אוOxybenzone . רכיבים אלה הם בעלי יכולת חמצון רבה מאוד לאדם. כימיקל זה מגביר גם את הרס הקולגן של העור. שימוש במשחות שיזוף מצמצם בצורה דרמטית את יצור הויטמין D שהוא נוגד חמצון חזק. במחקרים נמצא כי סרטן מלנומה או העור מתפתח יותר בין גברים ונשים שמשתמשים באופן קבוע במשחות השיזוף. השימוש במשחות השיזוף, מקנה תחושת ביטחון מזויפת לאנשים המשתמשים בהם. הסיבה לקביעה הזו נובעת מהעובדה כי מרבית משחות השיזוף נגד קרינת UVA מגינות בשיעור 10 אחוזים משיעור קרינת ה- UVA שמקורה בגלים הארוכים. הקרינה המסוכנת יותר, היא קרינת UBV שמקורה בגלים הקצרים והיא אחראית יותר לסרטן העור ולמלנומה. משחות המכילות Skin protection factor מעל 15 מגינות מפני קרינת UVA UVB. בשמים אוהבים החושבים על מתנה יאה לבני זוגם, צריכים לחשוב פעמיים לפני מתן בקבוק בושם המכיל כימיקלים רעילים. 84 אחוזים מרכיבי הבשמים, מעולם לא נבדקו אם הם רעילים לאדם. בבדיקה שנעשתה על מספר סוגי בשמים ידועים, על ידי מעבדה המתמחה בזיהוי רכיבי בשמים, נמצאו 41 רכיבים בהם חומרים רעילים לעור, לנשימה, למערכת העצבים, למערכת הפריון וחומרים אחרים הידועים כמסרטנים. מי פה ודאודורנטים מי פה מכילים 25 אחוז אלכוהול. אלכוהול מתנהג כממיס בפה. בכך גורם לרקמות להיות חשופים יותר לחומרים קרצינוגניים. נשים וגברים שהשתמשו במי פה נטו משמעותית יותר לחלות בסרטן הפה, מאשר אנשים שלא השתמשו במי פה. National Cancer Institute 22.4.91 Wall Street Journal 23.4.91 pg, b1 חלק ממי שטיפת הפה והדאודורנטים מכילים Dichlorobenzene 1.4. שהינו חומר מסרטן. צבעי שיער מומחים מעריכים כי סרטן הלימפומה מסוג הודגקין ונון הודגקין וכן מולטיפל מילומה נגרמים בשל שימוש ממושך אצל נשים בצבעי שיער. צבעי שיער, שחור וחום, מכילים חומר המכונה פחם זפת אוCoal tar , הידוע כחומר מסרטן בחיות מעבדה. במחקר במלזיה אותר הכימיקלPhenylendediamines ב- 3 מוצרים, כולל בצבעי שיער. על פי מחקר שפורסם בארגון הצרכנים האמריקאים, בצבעי שיער נמצאו 20 סוגי כימיקלים בעלי פוטנציאל לסרטן בבני אדם. הגוף בארגון הבריאות הלאומי החוקר את הקשר בין כימיקלים וסרטן ה- IRAC , אומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אם הוכח שכימיקל כלשהו גרם לסרטן בחיות מעבדה במחקר קליני, יש להתייחס לכימיקל הזה כאילו יגרום לסרטן בבני אדם. חשיפת תינוקות למוצרי קוסמטיקה קיימים מחקרים רבים המאשרים כי ילדים צעירים חשופים לכימיקלים מסרטנים יותר מאשר מבוגרים. לדוגמה, עכבר מבוגר אינו נפגע על ידי אפלטוקסין הגורם לסרטן הכבד. לעומת זאת עכבר צעיר יפגע בודאות של 100 אחוזים מסרטן הכבד, לאחר נטילת אפלטוקסין. החומר המסרטן ויניל כלוריד משפיע על עכברים קטנים פי 40 לפגיעה מסרטן כבד לעומת עכברים מבוגרים וכן הלאה. כ- 30 מחקרים בארה"ב ובעולם כולו מצאו כי הסיבה לפגיעת סרטן בילדים, נבעה מחשיפה של האמהות לחומרים מסרטנים במקום עבודתם. אחד הסיבות לכך שילדים נפגעים יותר נובעת מהעובדה כי תאי הגוף בילדים מתחלקים מהר יותר מאנשים מבוגרים. DDT במשחה לעור תינוקות ? מוצרי קוסמטיקה רבים מכילים חומר ששמו לנולין. בלנולין משתמשים ביד נדיבה כדי למרוח את עור התינוק. ה-DDT שהינו חומר מסרטן, נמצא בחלק ממוצרי הקוסמטיקה המכילים לנולין. על פי מחקר שנעשה, 49 אחוזים מ ה-DDT נספג דרך עור. בדיקת תכולת הרכיבים בדיקת התכולה של רכיבים במוצרי קוסמטיקה יכולה להיות מתסכלת, כיון שרכיבים שונים מופיעים בשמות שונים, לדוגמה: Mineral oil - Paraffin Paraffin oil Paraffinnum liqudum Formaldehyde - Quaternium-15 , DMDM hydantoin , MDM hydantoin, Methanal ה- FDA אחראי האקדמיה הלאומית לבטיחות הבריאות והתעסוקה בארה"ב דיווחה, כי תעשיית הבשמים משתמשת בכ- 3000 רכיבים שבעיקרם סינתטיים, מתוכם נמצאו 900 רכיבים רעילים. נכון להיום אין חוק המחייב את יצרני הטואלטיקה והקוסמטיקה לציין מהם הרכיבים הקיימים במוצרים אלה. כאשר גופים ציבוריים פנו ל- FDA בבקשה להוציא הנחיות לפרוט הרכיבים במוצרי הקוסמטיקה והטואלטיקה, ה-FDA נענה בשלילה, בטענה אבסורדית, כאילו ישנם נושאים להם עדיפות רבה יותר. ה FDA מחייב לציין על תווית המוצר מספר מצומצם של רכיבים, מתוך אלפים קיימים. הרשימה כוללת עד 20 רכיבים בלבד, לעיתים קרובות בראשי תיבות, שאינה אומרת לצרכנים דבר. ה- FDA מסרב לכלול הערות אזהרה, על רכיבים מסוכנים. מתברר בפעם המי יודע כמה, כי משרדי הבריאות בעולם המערבי רואים במניעת מחלות, גורם שיש לטפל בו בעדיפות נמוכה. רמת החשיפה המותרת לחומרים המסרטנים לא קימת רמת חשיפה לרכיב מסרטן שהיא בטוחה. כל חשיפה בכל רמה שהיא, יכולה להתחיל תהליך סרטני או לקדם תהליך סרטני אחר שהתחיל כבר. מדוע הציבור איננו מודע למתרחש תהליכי הסרטון על ידי רכיבים מסרטנים, ידועים כבר שנים רבות בעולם הרפואה. הציבור אינו מודע למתרחש, כין שהמידע קיים בספרות המחקרית, שהציבור אינו נחשף אליו. משרד הבריאות בישראל שמתפקידו להגן על הציבור בפני תחלואה מועל בתפקידו בכך שאינו מעדכן את הציבור למידע החמור המתפרסם במחקרים. הערכות הן, כי המידע שהתפרסם במסמך זה יובא לידיעת הציבור פורמלית, בעוד שנים רבות, בדומה למה שקרה עם תעשיית הסיגריות. אך לאחר 20 שנים מרגע פרסום הסיכון לעישון על ידי רשויות הבריאות בארה"ב, נחקקו בעולם חוקים המגבילים את העישון. הקואליציה למניעת סרטן בישראל מיסודו של פרופסור סמואל אפשטיין הגוף האקדמי המוביל בעולם הנלחם על זכותו של הציבור, להכיר ולדעת מהם הגורמים המובילים לסרטן וכיצד להיזהר מגורמים אלה, נוסד על ידי פרופסור סמואל אפשטיין ונקרא "הקואליציה למניעת סרטן". פרופסור סמואל אפשטיין הוא דיקן הפקולטה לרפואה תעסוקתית באוניברסיטת אילינוי בשיקגו. פרסם 260 מאמרים ו- 10 ספרים בנושאי מניעה סרטן וגורמי הסרטן, פרופסור סמואל אפשטיין מהווה סמכות מוכרת בינלאומית בנושאי גורמי הסרטן ומניעת הסרטן, מומחיותו בתחום של חומרים קרצינוגניים תעשיתיים, חומרים קרצינוגניים באוויר במים ובמקומות העבודה וכן חומרים קרצינוגניים במזון, בטואלטיקה וקוסמטיקה, מוצרים לתחזוקת הבית, חומרי הדברה, ותרופות מסרטנות. פרופסור סמואל אפשטיין הוא המומחה המוביל בעולם בנושאי הסיכון לסרטן ממוצרים פטרוכימיים ותזונה. הוא יועץ לסנט האמריקאי ומשתתף בהכנת חוקי הקונגרס בנושאי בטיחות תעסוקתית. הוא חבר מפתח ברשות להגנת הסביבה בארה"ב ה- EPA, וגופים נוספים העוסקים בתעסוקה סביבתית. פרופסור סמואל אפשטיין הוא המבקר המוביל בארה"ב את גופי הממסד הרפואי העוסקים בחקר הסרטן: The American Cancer Society, National Cancer &institute על כך שהם חוקרים את הסרטן בלי להתחשב בגורמי הסרטן, למרות הידע המחקרי הרב שהצטבר בעשור הקודם. כמו כן הממסד הרפואי אינו נוקט בכל פעולה כדי למנוע סרטן, למרות המידע המחקרי הקיים. אפשטיין הקים את הקואליציה העולמית למניעת הסרטן כדי לענות על הצורך שנוצר, עקב התעלמותו של הממסד מהדרישה ההגיונית הבסיסית למנוע סרטן. שלא יספרו לכם שהסרטן היא מחלה תורשתית בבריאות טבעית והעבירו את החומר לכול אדם השומר נפשו בלחלות בסרטן

18/05/2005 | 19:52 | מאת: צוות אחת מתשע

שרית היקרה, מדי מספר חודשים מופצות ידיעות, בעיקר באינטרנט, הקושרות את הדיאודורנט לסרטן שד. על פי דברי יועצי הפורום אין מחקרים שיכולים להוביל למסקנות חד משמעיות בנושא. נושא זה נדון בפורום אין ספור פעמים ואנו מציעות לך להיעזר במנגנון החיפוש שלו ולמצוא את כל מה שנכתב על כך בעבר.

26/05/2005 | 19:34 | מאת: ורד

26.5.05 צוות נכבד! האם לא צריך לשנות את השם מ"אחת מתשע"? שהרי ידוע שזה כבר לא תקף ולמרות שהידיעה לא נעימה תמיד עדיפה האמת, והאמת היא שזה כבר לא אחת משמונה ואולי אף אחת משבע! בענין הדאודורנט - גם אם אין מחקרים חד משמעיים הרי בוודאי שתמיד עדיף להשתמש בדאודורנט נטול כימיקלים, עדיף לנשים בריאות ובוודאי שלנשים שחלו וחולות בסרטן השד. ורד

19/05/2005 | 16:56 | מאת: ורד

19.5.05 אני ממליצה על דאודורנט של חברת "רוק" שגם אני משתמשת בו. זה הדואודורנט היחיד שאינו מכיל בושם, אלומיניום ואלכוהול, והוא מומלץ. לאחר שהתגלה אצלי סרטן השד התבקשתי ע"י הרופאים להשתמש רק בדאודורנט טבעי ואכן כך עשיתי. את הדאודורנט אפשר למצוא בסופר-פארם. גם לנשים בריאות עדיף להשתמש בדאודורנט טבעי ובוודאי לנו, החולות בסרטן השד ואלו שהחלימו ממנו.

20/05/2005 | 10:08 | מאת: שרית

תודה לך ורד, אכן אני אקנה אותו. אני מאחלת לך רפואה שלמה ותמיד תרגישי טוב שבת שלום :)

18/05/2005 | 15:08 | מאת: זיוה

לאור מה שכתבתם במדור מה חדש, על הקשר בין הקוהוש השחור וכימותרפיה, האם טמוקסיפן - תרופה שאני לוקחת , לאחר ניתוח להוצאת גוש סרטני , נחשבת כתרופה כימותרפית? ואם כן, האם שילוב שלה עם התרופה (תוסף) רמיפמין,המורכבת מקוהוש שחור אותה אני לוקחת כדי להתגבר על תופעות גיל המעבר, יש לה פעולה דומה למה שתואר בידיעה - על הקשר בין קוהוש שחור לכימותרפיה. תודה מראש על התשובה

18/05/2005 | 21:05 | מאת: צוות אחת מתשע

לזיוה היקרה, טמוקסיפן היא תרופה הורמונלית ולא כימותרפית. בכל מקרה שאלתך הועברה ליועץ הפורום. בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 08:10 | מאת: דר' דוד גפן

לזיוה שלום- טמוקסיפן הוא לא כימותרפיה. יש מנגנון פעולה שונה. אני לא מקיר מחקרים שבדקו קשר בן קוהוש השחור וטמוקסיפן לכן לא ידוע לי השפעה על הפעולה של טמוקסיפן. בוקר טוב. .

23/05/2005 | 13:49 | מאת: פרופ' משה שבתאי

שלום רב. כאמור, טמוקסיפן אינו טיפול כימי וככל הידוע אין כל מניעה לשימוש בקוהוש שחור יחד עם תרופה זו

18/05/2005 | 14:28 | מאת: עלמה

שלום, בבדיקת CT נראה קשרית בריאה. האם בהכרח הממצא מעיד על התפשטות הסרטן/ גרורה או שיש הסבר אחר לקיומה ? תודה.

18/05/2005 | 21:35 | מאת: צוות אחת מתשע

לעלמה היקרה, כדי שנוכל לנסות לעזור, נא הסבירי בצורה ברורה יותר את שאלתך ומה נסרק בבדיקה. בתודה צוות אחת מתשע

07/05/2007 | 11:23 | מאת: סיגל

שלום, מזה מספר חודשים שאני סובלת מכאבים בצוואר מצד שמאל קצת למעלה. לאחר ביצוע US נמצאה קשרית. אני רוצה לדעת מה פירוש המונח קישרית בכלל. תודה מראש, סיגל

07/05/2007 | 11:27 | מאת: סיגל

היי, אני רוצה לדעת באופן כללי מהי קשרית ? מה שנמצא אצלי זוהי קשרית בגודל 0.09 סיגל

07/05/2007 | 11:27 | מאת: סיגל

היי, אני רוצה לדעת באופן כללי מהי קשרית ? מה שנמצא אצלי זוהי קשרית בגודל 0.09 סיגל

18/05/2005 | 08:15 | מאת: ירדן

שלום! אימי( ז"ל) , כל כך מוזר לכתוב ז"ל , אבל לצערי זו המציאות...לאמא התגלה גוש סרטני בשד ב1991 נותחה ומאז היא במעקב אונקולוגי , עד לפני חצי שנה שספירת הדם השתנתה שוב והתגלה לה גידול באיזור הכבד , היא עברה לצערי טיפולים ניסוניים אבל המצב רק החמיר ומרגע הגילוי תוך4 חודשים נפתרה. מאז אני ביצעתי מס' פעמים ממוגראפיה היות ואני בסיכון , שכחתי לציין שאני בת 36 ויש לי 2 ילדים . היום עם על העצב וכל המועקה על הסוף הטראגי של אימי ואפשר לומר החוסר התמודדות עם האובדן היחסית פתאומיאני פוחדת לחזור לבצע ממוגרפיה , יש לי תור לכירורג שד ביום ה' הקרוב , היות ואני מרגישה שינוי במבנה בשג וכאבים באזור בית השחי . אשמח לשוחח עם משהו על האובדן , כי קשה לי מאוד . תודה ירדן 0545352496

18/05/2005 | 09:34 | מאת: מיכל כהן

18/05/2005 | 10:02 | מאת: מיכל כהן

ירדן שלום רב, מתוך דבריך הכואבים אני שומעת הרבה מאוד כאב ופחד. התמודדות עם מוות של אדם קרוב כל כך אינה קלה כלל. מוות של אדם קרוב פוגע בתחושת היציבות והבטחון ומערער את תחושת שיווי המשקל. אין ספק שמותה של אמך משנה את כל המציאות עבורך. הפחדים עליהם את מדברת הם מאוד מובנים ולגיטימיים. נכון כי נראה שהפחד שלך ללכת להבדק אינו נורמאלי אולם הוא בהחלט כזה. חשוב שתזכרי שלכל אחד יש דרכים משלו להתמודד עם אובדן שתלויות באופי הקשר עם הנפטר, באופי האדם עצמו וביכולתו להתמודד עם משברים. אני שומעת מתוך דבריך קריאה לעזרה ובקשה לחלוק עם אחרים את הקשיים בהתמודדות עם מותה של אמך. אני מזמינה אותך לפנות אלינו, לשתף, לחלוק ולהתמך. יחד עם זאת הייתי מציעה לך לשקול גם עזרה מקצועית. אשר לכירורג אליו את מוזמנת השבוע, אני בהחלט יכולה להבין את החשש הגדול שלך, אולם חשוב שתזכרי שאין הכרח שאם אמא חלתה שגם את תחלי. למען שלוות נפשך ובריאותך כן חשוב שתעשי את הבדיקה. אנחנו נמצאות כאן עבורך ומוכנות ללוות אותך בתקופה הקשה שאת עוברת בברכה, מיכל כהן, רכזת קו חם עמותת אחת מתשע

18/05/2005 | 12:37 | מאת: ריקי

שלום לך את פוחדת מהגנטיקה ואולם רוב רובם של מקרי סרטן השד אינו גנטי אם לעוד כמה בנות משפחה היה סרטן השד היה רצוי להיות במעקב. אחרת זה פשוט תופס באופן מקרי נשים פה ושם רוב הסיכויים שהכל בסדר אצלך את אישה צעירה ומבחינה הורמונלית יש פעילות שמשפיעה לעיתים על מרקם השד. למען הסר דאגה לכי לרופא אין לך מה לדאוג בברכה ריקי

איך את יודעת שרוב הסרטנים לא גנטיים, הרי הבדיקות שעושים היום לנשאיות מזהות רק 2-3 מתוך 300 גנים.

18/05/2005 | 21:40 | מאת: רפ

ירדן הפחד שלך נראה לי מובן וטבעי - גם עולות לך תחושות קשות בעקבות האובדן שאת חשה וגם הבדיקה הצפויה מעלה חשש. מכיוון שקשה להיפתר מפחדים - לפעמים מרגישים שהם עצמאיים מחוץ לשליטתנו - אני מציעה לך לקחת את הפחד וללכת יחד איתו לרופא. וגם לרופא אפשר להגיד שפוחדים, וכן מומלץ לא ללכת לבד, מאוד עוזר שמישהו מחכה איתך בתור ופוגש אותך בחוץ לאחר הפגישה או נכנס יחד איתך אם את מרגישה בנוח לכך. בכל מקרה אל תתני לפחד ולכאב לגרום לך להחליט לא להיבדק אצל רופא, שיהיה לך בהצלחה

17/05/2005 | 20:01 | מאת: לולי

לפני כשנה גיליתי גוש בשד שלאחר סיטי שד וביופסיה אצל כירורג שד התברר שהגוש מובילי ואינו סרטני...לאחר חצי שנה התבקשתי ע"י הגיניקולוג שלי לגשת לבדיקה שגרתית במרפאת שד על מנת לבדוק ששום דבר לא השתנה שאלתי היא מה עושים במרפאת השד? מהי הבדיקה שמתבצעת שם? (בת 23)

17/05/2005 | 21:15 | מאת: ל בת 23

במרפאת שד יבצע הכירורג בדיקה ידנית ובמידת הצורך ישלח אותך לאולטרה סאונד או ממוגרפיה. אל לך להבהל.

19/05/2005 | 16:38 | מאת: ד"ר אבירם ניסן

לולי שלום, במרפאת השד בודקים את השד, הרופא מבצע בדיקה ידנית ומפנה אותך לבדיקות נוספות במידת הצורך. בברכה, ד"ר אבי ניסן

17/05/2005 | 13:44 | מאת: נתי

מצד אחד אני מאחלת לה החלמה מהירה -מכל הלב מאידך אני לא יודעת אם המילה שמחה היא המילה הנכונה, אבל אולי בזכות הפופלריות שלה התודעה לנשים צעירות ויפות ורווקות שחלו בסרטן השד תגדל... ואת זאת אני אומרת מתוך הכאב האישי שלי והתחושה שבה אני שרויה - רווקה צעירה ונאה שסרטן השד היכה בה בגיל צעיר וגרם לה פגם אסטתי ונפשי עמוק . ושוב החלמה מהירה לקלי .

זה הכרחי שהנשים יהיו יפות? רק אז זה מצער? זה מכאיב רק למי שיפה ורק לה גורם פגם אסתטי? נו, באמת....... אבל כמובן מצטרפת לאיחולי ההחלמה לזמרת, ולהבנה שזה יכול לקדם מודעות לנושא, ומאחלת גם לך החלמה פיזית ונפשית מההלם והכאב הנוראיים.

אולי לא הבנת נכון את דברי , אבל כן לרווקה צעירה בעולם תחרותי שכזה גם היופי קובע וסרטן השד פוגע גם בו. ובהחלט לא רק אז זה מצער!!!!!! הדגש בדברי היה על נושא המודעות של סרטן השד בקרב נשים צעירות ורווקות ... מאחלת לך הרבה בריאות נתי

17/05/2005 | 10:06 | מאת: די

למומחים שלום, הנני בת 52, לאחר גילוי גוש שפיר בעבר והוצאתו (1997), נוטלת "אלטרנה+" לגיל המעבר ומבצעת ממגורפיה פעם בשנה. אתמול בעת המקלחת ביצעתי בדיקה שגרתית לסרטן השד וכאשר לחצתי על הפטה הימנית יצאה הפרשה חלבית. על מה זה יכול להעיד? אילו בדיקות עלי לבצע?

18/05/2005 | 01:30 | מאת: ד"ר אבירם ניסן

ד' שלום, עליך לפנות לכירורג לצורך בדיקת שד ולהביא עמך את צילומי הממוגרפיה שברשותך. על פי התרשמותו הוא יבצע בדיקות נוספות. בברכה, ד"ר אבי ניסן

17/05/2005 | 09:28 | מאת: דליה

בקר טוב הקיץ התחיל ואתו כאבי הפרקים. אני יודעת שזה נגזר מהטקסול ומהטמוקסיפן, אבל הכאב כבר הופך להיות בלתי נסבל. האם יש משהו שאפשר לעשות? תודה

18/05/2005 | 11:33 | מאת: אשמח לקבל תשובה מרופא ומהבנות

18/05/2005 | 12:32 | מאת: צוות אחת מתשע

לדליה שלום, שאלתך הועברה אתמול לאחד מיועצי הפורום, והוא ודאי ישיב לך בקרוב. בינתים תוכלי לקרוא על תופעות הלואי של תרופות אלו ועל ההתמודדות איתן באתר עמותת אחת מתשע www.onein9.org.il בפרק: מידע/ מידע רפואי/ טיפולים כימותרפים/ טקסול, וכן בפרק: מידע / מידע רפואי/ טיפולים הורמונלים/ טמוקסיפן. בברכה, צוות אחת מתשע

18/05/2005 | 12:32 | מאת: צוות אחת מתשע

לדליה שלום, שאלתך הועברה אתמול לאחד מיועצי הפורום, והוא ודאי ישיב לך בקרוב. בינתים תוכלי לקרוא על תופעות הלואי של תרופות אלו ועל ההתמודדות איתן באתר עמותת אחת מתשע www.onein9.org.il בפרק: מידע/ מידע רפואי/ טיפולים כימותרפים/ טקסול, וכן בפרק: מידע / מידע רפואי/ טיפולים הורמונלים/ טמוקסיפן. בברכה, צוות אחת מתשע

19/05/2005 | 08:37 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

לדליה נסי חליטת צמחי אינדיגו חומר לעיון "חליטת אינדו" עץ הצומח באמריקה הדרומית והמרכזית לשימוש האינדיאנים פעילות רפואית: משתמשים בתערובת בחלקים של העץ . עיקר מרכבי התערובת הינם תרכובת קווינון ובהם לפאצ'ול ובתה לפאצ'ון המהווים לכשעצמם חומרים רעילים ביותר . כן מכיל תערובות האינדו: ויטמין B-1 ויטמין B-2 ויטמין B-3 ויטמין C בתה קרוטין , אלומיניום , סידן , ברזל , מגנזיום , מנגן , אשלגן , זרחן , סלניום , נתרן , סיליקון , בדיל , כרום , אבץ , קובלט , אפר , פחמימות , שומן , חלבון , סיבים, חומצות קריזופנית ובתה סיטוסטרול . עיקר השימוש בתערובת האינדו הוא למתן תמיכה תזונתית למערכת החיסונית בגופנו. שימוש בכמויות גדולות השפעה מדכאת על המערכות –החיסוניות, בעוד שכמיות קטנות ומדודות מחזקות אותה תושבי המקום האינדיאנים השתמשו בחליטת האינדו לטיפול ברשימה ארוכה של מחלות : מלריה אנמיה דלקת המעי הגס בעיות במערכת הנשימה התקררות חום שפעת זיהומים פטרייתיים עגבת דלקות פרקים שיגרון פטרת קנדידה שעול בעיות במחזור הדם נפיחויות הרעלת הכשה דלת הערמונית ומחלת הסרטן . פעילויות תערובת האינדו שנוסו והוכחו : השפעה משלשלת: שימוש קבוע גורם לפעילות תנועת סדירה ,ללא כול תופעות נילוות. השפעה אנטי –סרטנית: לתערובת האינדו תכונות מדכאות היווצרות גידולים, שילובו בטיפולים מקובלים עשוי להועיל מאוד. תערובת האינדו המדרבן את יצור תאי הדם האדומים במוח העצם . פעולה המשפרת את פונקצית העברת החמצאן בדם לכול תאי הגוף דבר הקוטל את תאי הסרטן . השפעה אנטי- אוקסידנטית: ניסויים שנעשו במעבדה הראו בלימה מוחלטת של ראדיקלים חופשיים ולויקוטרינים דלקתיים . דבר זה מצביעה על אפשרות השימוש בתערובת האינדו , לטיפול בסרטן העור ובהסגת תופעות הזדקנות . משכך כאבים: שימוש בתערובת האינדו מקטין משמעותית כאבים הנלווים למחלות סרטן שונות , במיוחד סרטן הערמונית סרטן הכבד וסרטן השד, כמו גם כאבי פרקים קוטל חיידקים ופרזיטים תערובת האינדו בולם וקוטל חיידקים ,וירוסים ומספר סוגי פרזיטים. יחודו בטיפול במלריה . אנטי פטרייתי: תערובת האינדו מוצג תכופות,כמטפל יעיל ביותר בפטרת קנדידה כתוצאה מזיהום שמרי. אנטי דלקתי: תערובת האינדו הודגם בטיפול בדלקות צוואר הרחם ובדלקות הנרתיק . תכונתו זו מסבירה גם את כוחו ,בשיכוך כאבים וסימפטומים אחרים של דלקת פרקים וטרשת נפוצה. תכונות מועילות של תערובת האינדו : משתן מרגיע נוגד גודש מפחית לחץ דם שימוש בתערובת האינדו ניתן להשתמש באינדו בתקופת שפעת והיתקררויות או כאשר קיימת סכנת זיהום . לגימת שני ספלי חליטה ביום בוקר ובערב תעשה את המלאכה בזמן דלקות יש לצרוך עד 3 ספלים ביום . אזהרות: בתערובת האינדו רעילה והשימוש בא עלולות להיות תופעות לוואי כמו בחילה ,הקאות ,דימומים ,שילשולים, וסחרחורות . שילוב ויטמין K בטיפול , יפחית את סכנת הדימומים השימוש אסור לחלוטין על נשים הרות , מיניקות ועל המשתמשים במדללי –דם . על העומדים לפני ניתוח להפסיק את השימוש בו, מחשש לדימומים.

22/05/2005 | 18:57 | מאת: דר' דוד גפן

לדליה שלום- אפשר לנשות תרופות נגד דלקת בפרקים- קבוצת NSAID- יש להתיעץ עם הרופא משפחה. ערב טוב

17/05/2005 | 08:16 | מאת: דבורה

שלום לכם שבוע שעבר הוזמנתי לסידרה של הקרנות עקב גרורה בעמוד השידרה. ( סרטן השד ). התקשרתי לאחת מתשע וענתה לי מתנדבת מאוד נחמדה העונה לשם מימי. לאחר סידרה של שאלות אף הבטיחה שתחזור אלי. אני מקוה שהיא מרגישה טוב והכל בסדר.... אולם עד היום לא קיבלתי אפילו טלפון אחד. אני ביקשתי לקבל תמיכה . התחלתי עם ההקרנות. הרגשתי הגופנית קשה. רציתי לקבל תגובות מנשים במידה ועברו הקרנות בעבוד השידרה.

17/05/2005 | 09:34 | מאת: מיכל כהן

דבורה שלום, ראשית כל אני מודה לך על פנייתך אלינו. כיוון שלעיתים קיים פער בין תורנות אחת לשנייה וכיוון שהמתנדבת רצתה לחזור אליך באופן אישי חל עיכוב קל. יחד עם זאת אני שומעת את הקושי בו את מצויה ולכן מתנדבת אחרת תפנה אליך בהקדם האפשרי. אני מזמינה אותך לפנות אלינו בכל עת ומקווה שנוכל להיות לך לעזר ולמשענת בימים הקשים שאת עוברת בברכה, מיכל כהן, רכזת מתנדבות עמותת אחת מתשע

17/05/2005 | 10:26 | מאת: דבורה

תודה רבה על תשובתך.

17/05/2005 | 16:51 | מאת: לדבורה

דבורה שלום גם לי יש גרורות בעצמות אשמח לשוחח איתך ניסתי להעביר לך מייל אישי אבל המייל שנתת חוזר כתבי לי ל- [email protected]

16/05/2005 | 22:52 | מאת: רפ

ערב טוב, האתר של אחת מתשע זז נורא נורא לאט, ממש קשה לקרוא בפורום. שאר האתרים ברשת עולים כרגיל - ייתכן וישנה תקלה אצלכם? או שזה רק אצלי בכל מקרה לתשומת ליבכם

17/05/2005 | 00:05 | מאת: יוסי

ניתן ליראות את הפורום הזה דרך אתר דוקטורס http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/146/xPG/203/xFT/148620/xFP/148620 בהצלחה יוסי

17/05/2005 | 06:56 | מאת: צוות אחת מתשע

הפורום של "אחת מתשע" קשור טכנית לאתר של דוקטור'ס, וכאשר יש עומס של גולשים באתר דוקטור'ס הדבר משפיע על הקצב של העברת הדפים בפורום - בשני האתרים. בשעות מסוימות של היממה יש אכן עומסים כאלו ואז "התעבורה" כבדה וצריך להתאזר בסבלנות. אין כל בעיה בקצב של שאר חלקי האתר עצמו של עמותת "אחת מתשע" המופעל בנפרד.

16/05/2005 | 20:09 | מאת: ציפי

מצאתי בחיפה חנות נהדרת לבגדי ים בשם "גליק". בתוך שעה התאימו לי בגד ים עם כיס לפרוטזה. קיבלתי יחס חם ואדיב. ממש חוויה. משום מה הם לא מופיעים ברשימת חנויות בגדי הים של האתר. יש להם סניפים בכל הארץ. מומלץ!

16/05/2005 | 22:09 | מאת: צוות אחת מתשע

נשמח לקבל את מלוא הפרטים על החנות : כתובת, טלפון, איש קשר וכו', ונעדכן את הטבלה בהתאם לטובת כולן. את יכולה להעביר את המידע לכתובת : [email protected] תודה

16/05/2005 | 19:03 | מאת: ליליה

לרופאים שלום האם יכול להיות שטמוקסיפן פוגע בזיכרון? תודה ליליה

17/05/2005 | 08:21 | מאת: יעל

שלום רב, מצטרפת לשאלה של ליליה בנושא טמוקסיפן וזיכרון. אני שתמיד זכרתי הכל ב-100% התחלתי לשכוח שמות. בתודה, יעל.

22/05/2005 | 18:55 | מאת: דר' דוד גפן

ליליה שלום- יכול להיות שטמוקסיפן משפיע על הזיכרון- אבל קשה להפריד השפעה של טמוקסיפן בין השפעה של הפסקת מחזור, כימותרפיה, הרדמה מניתוח וכולו. בסורוקה אנחנו עושים מחקר על הנושא. ערב טוב.

16/05/2005 | 19:03 | מאת: שרלי

שלום למומחים אני שה שלוש שנים אחרי סרטן השד לא גרורתי ולא גנטי.לפני חודשיים גילו אצל הבן שלי לימפומה מסוג הודצקין. רציתי לשאול מה יכול להיות פה האם יכול להיות איזה סוג של גנטיקה? אני כבר משתגעת ןלא יודעת מה לעשות? בבקשה תעזרו לי האם יכול להיות גם מקרה ?

16/05/2005 | 19:40 | מאת: צוות אחת מתשע

שרלי היקרה, כל נושא גורמי הסיכון לסרטן, ולסרטן שד במיוחד, אינו חד משמעי וברור. צריך גם להבחין בין גורמים משפחתיים לבין גורמים תורשתיים, ואנו ממליצות לך לקרוא את הפרק על גורמי סיכון שבאתר "אחת מתשע" בכתובת : http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=risks.doc בשלב הנוכחי נראה לנו שהדבר החשוב ביותר כרגע הוא לטפל בבנך בצורה הטובה ביותר, לתת לו את מלוא התמיכה והעידוד, וגם - ולא פחות חשוב - לשמור על עצמך כדי שיהיה לך כוחות גם בשבילו. לכשתירגענה הרוחות יהיה זמן לנסות לבדוק את הנושא יותר לעומק, אם כי - כפי שכבר נאמר - מאד ייתכן שלא תהיה מסקנה חד משמעית. בהצלחה והרבה בריאות לך ולבן

16/05/2005 | 11:00 | מאת: שרוני

אני בחורה בת 35 יש לנו עבר של סרטן השד במשפחה כך שזה הופך אותי לרמת סיכון גבוה שאלתי היא גילתי גוש בשד ימין כ7 ס"מ מהפיטמה (בשעה 12) הרופא כירוג שד שלח אותי לUS שד והכן יש שם גוש בגודל של 1,17 על 0.65 הרופא קרא לזה אטרומה יש לציין שלא הסכימו לערוך לי בדיקת ממוגרפיה בטענה כי לא יהיה ניתן לראות כלום בגלל הגיל אז ככה 1.מה זה אטרומה 2.האם יש סיכוי כי גוש אטרומה יכול להפך לסרטני 3.והאם כדאי להוריד את זה ולהיות בראש שקט 4. האם יש דבר כזה סגנון של עור המייצר אטרומה (כי יש גם אחד באזור הבטן )

16/05/2005 | 14:08 | מאת: פרופ' משה שבתאי

1. אטרומה הינה נגע עורי היכול להופיע בכל מקום, גם על עור השד. אין מדובר במחלה של השד ועל כן אין כל מקום לביצוע ממוגרפיה. 2. אפשר להסיר אטרומה אם היא מזוהמת, מפריעה אסטטית או גדלה. 3. כל האמור נכון כמובן אם האבחנה נכונה.

05/06/2006 | 13:26 | מאת: מוני

גילו אצל בני בן ה 24 אטרומה בגב (atheroma back) בניתוח כירורגיה פלסטית הסירו אותו בהרדמה מקומית לפני כשנתיים וחצי ב 11/2004 וכעשיו גיליתי שהוא שוב גדל לגודלו המקורי קוטר של כ 1.5 ס"מ. מה אתה מציע ? האם זה יכול להיות גידול סרטני ? מה אתה מציע ? אודה לך מקרב לב על תשובתך המהירה. מוני

16/05/2005 | 06:32 | מאת: דורית1

הסתבר לי שלקחתי כדור נוסף , בטעות. האם זה מסוכן? מה צריך לעשות במקרה כזה?

16/05/2005 | 22:14 | מאת: פרופ' אילן כהן

לא קורה שום דבר.

16/05/2005 | 22:14 | מאת: פרופסור אילן כהן

לא קורה שום דבר.

15/05/2005 | 19:16 | מאת: תוהה

ב-5.5.05 עברתי ביופסיה. עדין אין תשובה.(יש לזכור שהיו שני וויקנדים, יום הזכרון ויום העצמאות באמצע) מה אני יכולה לעשות כדי לזרז את קבלת התשובה? האם זה נכון, שבמידה וזה גידול סרטני כבר הייתי שומעת? הגידול התגלה במומוגרפיה ואולטרסאונד, גודלו 3 ס"מ. תודה על התשובה. תוהה

15/05/2005 | 20:49 | מאת: צוות אחת מתשע

לתוהה שלום, תוצאות הביופסיה מתקבלות לאחר כשבוע עד עשרה ימים, אם הבדיקה בוצעה במרפאת שד ריכוזית. ההמתנה לתוצאות הביופסיה יכולה להיות כרוכה במתח. זכרי שכ-80% מהגידולים הם שפירים. בכל מקרה, אם את מודאגת אנא פני לרופא המטפל על מנת לבדוק אם ניתן לזרז את התשובה. בהצלחה, צוות אחת מתשע

18/05/2005 | 00:03 | מאת: תוהה

תודה על התגובה.

15/05/2005 | 18:20 | מאת: דורית1

הייתה לי תקלה במחשב והכל נמחק. האם מישהי יכולה לעזור לי במתן כתובת הפורום המקביל של סרטן השד? תודה מראש והרבה בריאות לכולנו

15/05/2005 | 18:38 | מאת: לדורית

ניתוחי שד - http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2307-12421,00.html סרטן שד - קבוצת תמיכה http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2230-12331,00.html סרטן שד http://forums.nrg.co.il/index.php?act=forum&do=forum&forum=120

15/05/2005 | 16:46 | מאת: יהודית

הי רות! אם כל הכבוד לכל התזונאים למיניהם מה יותר פשוט מלשתות מיץ ירקות טריים כל יום, ואפילו מס פעמים ביום .ומיץ תפוזים ,אשכוליות לימון. ושאר פירות,שיש לנו בארץ בשפע גם יותר בריא וגם יותר זול חזקי ואמצי יהודית.

17/05/2005 | 12:47 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

זה הבסיס לתזונה נכונה של כול חולה וחולה ובמיוחד חולי הסרטן מיצים של פרות וירקות ותוספי זרעים שלהם היכול להגביר את מחסומי הדם בגוף כול אדם ולאבי להחלמה וריפוי והגברת המערכת החיסונית של כול אחד כדי להילחם בגידולים הסרטניים בגוף בבריאות טבעית

17/05/2005 | 22:42 | מאת: מן

רגע, רגע, הפירות והירקות והמיצים בארצינו שטופת השמש, והזיהום (בואו תריחו את כביש הקריות ליד בתי זיקוק בחיפה),אינם בדיוק נקיים.., ויש בהם כידוע תרסיסים, הורמונים, וחומרים אחרים שונים ומשונים, אם כך ניגש לירקות ופירות מין הטבע, אבל מה לעשות , ראו את המחירים שלהם בדוכן הסופרמרקט, ולא לכולם יש כסף ומשכורת קבועה לרכוש ירקות ופירות מהטבע...... הרבה בריאות .

17/05/2005 | 22:48 | מאת: מן

למה אתם מתכוונים כאשר אתם כותבים תוספות ויטמינים, האם זה כולל נשים בטיפול כימוטרפי, למיטב זכרוני ממה שפורסם באתר זה,נושא תיגבור הגוף בויטמינים בעת כימו שנוי במחלוקת!!!, יש רופאים השוללים זאת,ויש המחייבים במידת הזהירות ,אז איך אפשר לבוא עם המלצה חד משמעית כזו, מבלי לבדוק , למי היא מכוונת, מתי , איך , מה, מה הסיכונים?

18/05/2005 | 06:56 | מאת: מרים

מן היקר, ראה את מה שכתבתי בתגובה להערה קודמת שלך - ההמלצה תקפה גם כאן.

15/05/2005 | 14:30 | מאת: כרמית

אימי חולת סרטן השד כבר 7 שנים,חלתה בגיל 50. בת דודתי, מצד האמא גם כן חולת סרטן שד,היא בת 37. דודה של אימי,הבת שלה, גם כן חולת סרטן שד ,חלתה בגיל 50 אחות של אבא שלי נפטרה מסרטן השד. עצוב מאוד . כולם מסביבי חולים. אני בת 30, אם לתאומים (חמסה חמסה שום בצל) מה אני יכולה לעשות כדי למנוע? האם כריתת השדיים יכולה למנוע? וגם כריתה של השחלות? אני אעשה הכל... אני יודעת, כמובן שגם מעקב...אבל מה לגבי כריתה ? אני רואה איך אמא שלי מתמודדת, אני נדהמת כל פעם מחדש כמה כח יכול להיות לאדם. חיזקו ואימצו כולכן ..... אל תרפו .

15/05/2005 | 14:54 | מאת: xxx

היי קודם כל לכי לעשות בדיקה גנטית ובמידה והתשובה חיובית תמשיכי הלאה. אבל את חייבת להיות במעקב כירוג ואולטרא סאונד בכל מקרה. בהצלחה

15/05/2005 | 15:17 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

לכרמית שלום הסרטן היא לא מחלה תורשתית . כיום ניתן למנוע אותה ולהחלים ממנה בכול מצב ......... תזונה נכונה ואורח חיים בריא על פי תוכנית טיפולית אישית הוא המפתח למניעה ממחלת הסרטןן אין שום מקום לחשוב על תורשה במחלת הסרטן נסי ללמוד את התזונה ואת אורח החיים של אלו שחלו והקפידי לא לעשות כמותם סימי לב לנושא של שדות אלקטרו מגנטיים ופלפונים הדיגיטליים שהם אחד הגורמים למחלות הסרטן באזרחי המדינה בברכת בריאות טבעית

15/05/2005 | 15:42 | מאת: צוות אחת מתשע

כרמית היקרה, ההסטוריה המשפחתית אותה את מתארת משייכת אותך ככל הנראה לקבוצת סיכון לחלות בסרטן. גם אם מבצעים בדיקה גנטית ( ואת יכולה לקרוא על הנושא בפרקים על "סרטן שד תורשתי" ו"בדיקות גנטיות" במדור "מידע\מידע רפואי" ו"מידע\למי ניתן לפנות" באתר עמותת "אחת מתשע" - www.onein9.org.), קיימת האפשרות שמתקבלות תוצאות לא החלטיות, ותמיד נשארת השאלה של "מה עושים עם התוצאות?". הצעד החשוב ביותר שאת יכולה לעשות, ומיד, הוא לאמץ לעצמך שגרת בדיקות מעקב קבועה : בדיקה עצמית מדי חודש, בדיקה קלינית אצל כירורג מומחה שד, ובהתאם להמלצותיו - אולטראסאונד או MRI . לנשים בגילך לא מומלץ לעשות ממוגרפיה. יש נשים הבוחרות לבצע כריתה מניעתית של השדיים, מה שאכן מפחית את הסיכון אבל לא מבטל אותו לחלוטין, ובאותו זמן מהווה צעד הרה משמעות והשלכות על חייך בעתיד. באיחולי בריאות טובה

15/05/2005 | 15:43 | מאת: צוות אחת מתשע

כרמית היקרה, ההסטוריה המשפחתית אותה את מתארת משייכת אותך ככל הנראה לקבוצת סיכון לחלות בסרטן. גם אם מבצעים בדיקה גנטית ( ואת יכולה לקרוא על הנושא בפרקים על "סרטן שד תורשתי" ו"בדיקות גנטיות" במדור "מידע\מידע רפואי" ו"מידע\למי ניתן לפנות" באתר עמותת "אחת מתשע" - www.onein9.org.), קיימת האפשרות שמתקבלות תוצאות לא החלטיות, ותמיד נשארת השאלה של "מה עושים עם התוצאות?". הצעד החשוב ביותר שאת יכולה לעשות, ומיד, הוא לאמץ לעצמך שגרת בדיקות מעקב קבועה : בדיקה עצמית מדי חודש, בדיקה קלינית אצל כירורג מומחה שד, ובהתאם להמלצותיו - אולטראסאונד או MRI . לנשים בגילך לא מומלץ לעשות ממוגרפיה. יש נשים הבוחרות לבצע כריתה מניעתית של השדיים, מה שאכן מפחית את הסיכון אבל לא מבטל אותו לחלוטין, ובאותו זמן מהווה צעד הרה משמעות והשלכות על חייך בעתיד. באיחולי בריאות טובה

לכרמית ולצוות הבריאות הטבעית, קראתי בתדהמה ואפילו בכעס את ההטעיה שלכם. הקביעה שלכם שסרטן השד אינו קשור בתורשה הוא קשקוש לשמו, הטעיה ובניגוד למה שכתב צוות אחת לתשע, משהו שממש יכול לגרום לנזק. הרי ידועות היום שתי מוטציות הקשורות בנטיה מוגברת לחלות בסרטן השד והשחלות, שהנשאיות של גן זה, הן בסיכון של 60-80 אחוזים לחלות בסרטן שד ו-20-40 אחוז לחלות בסרטן השחלות. נשאיות אלה, חייבות להיות במעקב הדוק מאוד כל חייהן. מוטציות אלה מסבירות למיטב ידיעתי כ-10% מהמקרים של סרטן שד מתחת לגיל 40, דהיינו בגיל צעיר מאוד. יחד עם זאת קיימים מקרים רבים של תחלואה במשפחה של כמה דורות, שלא נתגלתה המוטציה, אך המחלה עוברת מדור לדור, ייתכן שהמוטציות לא נתגלו, בכל מקרה וודאי ווודאי שקיים קשר תורשתי בסרטן השד, ולא רק בזה כמובן, אך כיוון שבכך עוסק הפורום לכן התייחסתי רק לזה. נכון שכ-70 אחוז מהמקרים לא קשורים לתורשה או למוטציה בגנים braca1/2 , אבל מכאן ועד לכתוב מידע כל כך לא נכון, מחייב התייחסות חד משמעית של רופא הפורום, או להסיר את ההודעה הזאת. לכן כרמית, רצוי שתעשי את המעקב המתבקש , התייעצי עם כירורג שד, במקרה הצורך אם יומלץ לך תעשי את הבדיקה הגנטית, ואנא ממך, אל תתיחסי לשטויות שכותבים אנשים. בריאות שלמה.

15/05/2005 | 23:51 | מאת: מן

אני לא מאחל לכם לעבור את מה שעוברים חברי פורום זה, אבל אמירתכם גובלת בחוצפה וחוסר אחריות,חובבנות ,זילות,ובושה. מי אני הקטנטן לעומת ידענים שכמותכם שאמר לכם שיש בסרטן מרכיבים תורשתיים,אבל מאחר וכנראה כתיבתכם הינה מגמתית מאיזושהיא סיבה מין הראוי לפנות להנהלת הפורום שתהייה מולכם תשובה של איש מקצוע. נא שמרו את התאוריות שלכם לעצמכם כי אתם גורמים נזק למי שקורא את דיבריכם.

16/05/2005 | 22:04 | מאת: מן

ראיתי שתגובתי לדליה ודוד נמחקה,למה?, יש לנו מקום להביע קצת רגש בתגובתינו לזוג כותבים אילו. ולכן אנצל את במת הפורום ואפנה לדליה ודוד בשאלת תם: אם חלילה וחס , ואני מאחל לכם בריאות שלמה מעומק הלב, אבל חלילה, הייתם נתקלים במקרה של קרובה אליכם אישית שאמה חלתה בסרטן שד, האם לא הייתם ממליצים לה להיבדק במסגרת הגילוי המוקדם, מעבר לתזונה נכונה , ולהתרחק מפלאפונים?, האם גם לקרובת דם שלכם הייתם נותנים עיצה כז? אשמח לפולמוס עימכם, ונא לא למחוק את הודעתי המנוסחת במיטב הנימוס, למרטות שאני די כועסים (בהמעטה כמובן). דלייה ודוד אתם מוזמנים לענות.

16/05/2005 | 22:18 | מאת: מן

מאחר וגירתם את חוש הפולמוס שלי מספר שאלות לי אליכם. איך הגעתם למסקנה שסרטן כתוצאנ מסביבה זה רק פלאפונים, מה עם זיהום אוויר נוראי( חיפה מובילה)?,מה עם עישון פאסיבי, מה עם זה שלא לכולם יש כסף לקנות פירות וירקות מהטבע,מה עם רדעקאחים חופשיים?. אני לא מבין למה אתם מתכוונים כאשר אתם כותבים: "נסי ללמוד את אורח החיים של אלו שחלו", אשתי למשל הקפידה על תזונה נכונה, כושר גופני, מקום עבודתה קבוע ללא זעזועים מזה שנים, לא נגעה בסיגרייה, וארשה לאמר לכם בכינות שהזוגיות שלנו הייתה תמיד טובה, אלא מה, רק עובדה קטנה שאמה חלתה גם היא בסרטן. לעומת זאת כולנו מכירים מעשנות,מפוטרות, גרושות , ונשואות בנישואין כושלים, שעברו פשיטת רגל, והרי הן בריאות ושלמות.מעניין מה עם אוחר חייהם של פליטי ופליטות השואה, על פי תאוריות אילו כל המגזר הזה היה צריך לחלות. אז נשמח לשמוע מכם מהו אותו אורח חיים מסתורי שאתם ממליצים עליו. (כמובן שתשאירו אותנו במדינתנו, ואל תמליצו לנו ליסוע להודו, ולנירוואנה,). אני מחכה לתשובה.

14/05/2005 | 14:34 | מאת: א.נונימית

לאחרונה נתקלתי בידיעה על פרסום תוצאות ביניים חלקיות של מחקר HERA (הרצפטין כטיפול אדג'ובנטי בסרטן שד מוקדם): http://www.pharmalive.com/News/index.cfm?articleid=234095&categoryid=40 רציתי לשמוע גם את פרשנות אחד הרופאים על הנושא, ואם ידוע לכם האם יש גם תוצאות סטטיסטיות (בלינק המצורף לא מצויינים מספרים).

15/05/2005 | 09:43 | מאת: צוות אחת מתשע

שלום לך, שאלתך הועברה לאחד מיועצי הפורום. בינתים תוכלי למצוא מידע על התוצאות הסטטיסטיות של שני הניסויים האמריקנים שנערכו במקביל באותו נושא, ומוזכרים בכתבה שצירפת. http://www.nci.nih.gov/newscenter/pressreleases/HerceptinCombination2005 בברכה, צוות אחת מתשע

23/05/2005 | 08:17 | מאת: דר' דוד גפן

לאילום שם שלום: התוצאות הראשונות של מחקרים כולל ה מחקר HERA, בא ששיתפו מספר מרכזים בישראל מראה שיש יתרון לקבוצות שקיבלו הרספטין מבחינת הסרדות ללא מחלה. טרם קיבלתי מידע בכתב יותר מדויק אבל המחקרים ממשיכים ובטח בהמשך יהיו יותר פרטים. בוקר טוב.

14/05/2005 | 13:26 | מאת: חני

שלום, ברצוני לדעת מה היקף המחלה באופן כללי בארץ ובעולם, בקרב נשים וגברים? תודה מראש,

15/05/2005 | 09:30 | מאת: צוות אחת מתשע

לחני שלום, נתונים לגבי שכיחות המחלה בארץ תוכלי למצוא באתר עמותת אחת מתשע www.onein9.org.il בפרק: מידע/ מידע רפואי/ סרטן השד מהו/ גורמי סיכון לסרטן השד. נתונים לגבי השכיחות בארה"ב ובעולם מובאים בקישורים הבאים: http://www.imaginis.com/breasthealth/statistics.asp#1 http://www.cancer.org/docroot/CRI/content/CRI_2_2_1X_How_many_people_get_breast_cancer_5.asp?sitearea= בברכה, צוות אחת מתשע

15/05/2005 | 11:11 | מאת: מרים

נתונים תוכלי למצוא גם בדוחו"ת של רישום הסרטן הלאומי באתר משרד הבריאות http://www.health.gov.il/pages/default.asp?maincat=22&catid=196&pageid=1581

14/05/2005 | 11:51 | מאת: אני

שלום אני בת 22 והשבוע גיליתי גוש בשד ואת האמת הוא קצת כואב , אני חייבת לציין שאני לפני וסת אני לא יודעת אם זה קשור מה אתן מציעות ללכת לבדיקה או לחכות לכמה ימים אחר יהוסת לראות אם זה נעלם... אני ממש חוששת ומאז שגיליתי את זה אני לא ישנה בלילותת... ועוד דבר קטן למי אני צריכה לפנות לבדיקה כזאת ? האם רופא המשפחה מספיק? תודה רבה!!

14/05/2005 | 13:03 | מאת: היא ל אני

גשי לכירורג שד להיבדק, אם כי על פניו נראה שזה קשור בהורמונים ובמחזור במיוחד בגלל שזה גם כואב. בהצלחה ורק בריאות!

14/05/2005 | 13:05 | מאת: צוות אחת מתשע

נראה כי את בעצמך נותנת את התשובה לשאלתך. במקום לדאוג ולא לישון בלילה האם לא מוטב להיבדק אצל הרופא ? מירב הסיכויים שהרופא לא ימצא דבר ותוכלי לקבל תשובה מוסמכת שאין סיבה לדאגה. מומלץ ללכת לכירורג מומחה לשד, ובקופת החולים בה את מבוטחת בודאי יש רופאה או רופאה כאלה. רשימת רופאים חלקית תוכלי למצוא באתר עמותת "אחת מתשע" בכתובת www.onein9.org.il , במדור "מידע\ למי כדאי לפנות ?". בכלל, היה רצוי שתאמצי את שיגרת הבדיקות המומלצת לאישה בגילך - בדיקה עצמית אחת לחודש ובדיקה אצל רופא מומחה לשד אחת לשנתיים. בהצלחה.

14/05/2005 | 11:19 | מאת: שחר

לאחרונה שמעתי על מחקר שגילו שיש אנשים שיכולים לעשן כמה שהם רוצים ולא יקרה להם כלום ויש כאלו שלא והכל תלוי באינזם אחד שאמור ל"נקות" את הריאות ויש כאלו שיש להם את זה ויש כאלו שלא...ואני לא יודע אם זה הפורום המתאים אבל לא מצאתי שום פורום אחר לגבי סרטן...אשמח לקבל תשובה והאם יש איכשהו לבדוק האם אפשר לגלות את זה כי הבנתי שיש איזשהי בדיקה...

14/05/2005 | 13:00 | מאת: צוות אחת מתשע

זה אכן אינו הפורום המתאים. מכיוון שמדובר כנראה במחקר חדש אולי כדאי לך לנסות את פורום המידענות הרפואית שבאתר דוקטור'ס ולבקש את עזרת מנהלי הפורום לאתר את המחקר.

13/05/2005 | 18:53 | מאת: שמחה

שלום,כתבתי לכם שאלה בתאריך 10.5 בנושא של ציסטות בשד. השאלה נכנסה לפורום וירדה לאחר כמה שעות. מה קרה שהורדתם את השאלה? האם אוכל לקבל תשובה לשאלתי בבקשה?

13/05/2005 | 19:19 | מאת: צוות אחת מתשע

שמחה היקרה, לא ברור לנו מה קרה מכיוון שאנחנו לא ראינו את שאלתך ובודאי גם לא מחקנו אותה. אנא שלחי אותה שנית ונעביר אותה ליועץ המתאים. עימך הסליחה.