הסוד של האתלט בולט : שובר שיאי עולם. כל אחד יכול

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

שלום - מי שעוקב אחרי אליפות העולם באתלטיקה שנערכת בימים אלה , ומי שעקב אחרי התחרויות באולימפיאדת בייג'ין האחרונה, לא יכול שלא להתלהב משבירת שיאי העולם ובסיטונאות , במיקצה ריצת ה- 100 מטר של האתלט אוסיין בולט מג'מייקה ההישגים שלו לא רק שהם שוברים שיאי עולם אלא גם מנתצים בבוז את כל החישובים המדעיים שהמדענים צפו למאה ה- 21 לגבי קצב שבירת שיאי העולם בריצה ל- 100 מטר. לגבי ענין שבירת שיאי העולם : לידיעה שעד שבולט עלה על מסלול התחרות באולימפיאדת ביג''ין בשנה שעברה ,השיא העולמי לריצת 100 מטר עמד על 9.72 שניות כאשר אוסיין בולט קבע שיא חדש 9.69 שניות. עברה שנה ועכשיו באליפות העולם אוסיין בולט שבר את השיא של עצמו שעומד עכשיו על : 9.58 שניות . כל זאת כשחישובים מדעיים לגבי צפי שבירת שיא ב- 2009 היה : 9.70 שניות; ורק לקראת 2050 היה אמור להישבר שיא של ..... 9.60 שניות פלוס..... על פי חישובי המדענים. מדע או לא מדע ? בולט האגדי מייצר הישגים . אין לו זמן להמתין כל כך הרבה שנים . ואכן הוא הראה לעולם כולו שעכשיו ב- 2009 הוא יכול להגיע ל – 9.58 שניות ..... הרבה יותר טוב ממה שהמדע צפה ל - 2050 . מה סודו של בולט ? מעבר להיותו אתלט מוכשר עם גנים משובחים ומוטיבציה גבוהה , אוסיין בולט נראה למרות כל ההתרגשות על מסלול הריצה הרבה יותר מנינוח . באופן טבעי ועם הרבה הבנה לגודל המעמד, טבעי ובהחלט סביר שהמתחרים יתרגשו , שפת גוף תעיד על סטגנציות . אך - אוסיין בולט, האתלט מג'מייקה -מוותר על האפשרות הזו . הוא מעדיף דווקא ברגעים הקריטיים של הקריירה הספורטיבית שלו , להיות הרבה יותר מנינוח . אוסיין בולט מעדיף להשתעשע מול מצלמות העיתונאים והקהל כאילו אין תחרות עוד רגע . באולימפיאדת בייג'ין אף הצהיר כי יותר משהוא בא להתחרות הוא בא להנות מהתחרות והמעמד. ובכן - זה סודו של אוסיין בולט שלא רק שמנתץ בסיטונאות כל העת שיאי עולם ; אלא גם קורא תיגר על תיאוריית המדענים "ועל הדרך" שובר בבוז את התיאוריות והחישוביים המדעיים שלהם לגבי צפי שבירת שיאי עולם בהתאם ליכולתו של האדם. להזכירכם שמה שהם צפו ל -2050 הוא הראה לעולם כולו שניתן להגיע לתוצאה הרבה יותר טובה בריצת 100 מטר כבר עכשיו ב- 2009 . בולט כנראה למד על סוג אנרגיות חוסמות כמו התרגשות לדוגמה ולכן אולי אחד מהסמלים המסחריים של הופעתו היא אנטיתיזה להתרגשות ומקובעות . ואכן, אוסיין בולט מנצל כל רגע להשתעשעות קומית משהו לעיני הקהל דווקא ברגעים הקרייטים שלפני התחרויות החשובות ביותר : אליפות העולם ואולימפיאדה. הוא מותיר את הפריבליגה להתרגש ועל הדרך מעט להיחסם ליריביו על המסלול. בולט לעומת זאת משחורר לחלוטין . נזכור מה הוא אמר באולמיפאדת בייג'ין :"הגעתי לכאן יותר בכדי להנות מהתחרות מאשר להיתחרות." מזכיר לי התנהלות של נהר. שמימיו קופאים - ולכן הזרימה בו נעצרת (מקביל לסיטגנציה ומקובעות). לעומת זאת כאשר המים מפשירים , תהיה זרימה בנהר רכה ומהירה נטולת מאמץ. צ'י קונג במיטבו ! בברכה - גרשון קום

לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2009 | 15:45 | מאת: פ.ס.

הי גרשון נגעתה בנקודה שתופסת גם את פסיכולוגי הספורט מכל העולם ההתנהלות ההתנהגותית שלו עוד תלמד רבות בינתיים יש גם דעות נוספות אחת אומרת שההתנהגות שלו היא מנגנון הגנה למתח שלפני התחרות דעה אחרת אומרת שזה מין סוג של התגרות פסיכולוגית במתחרים שלו. ההסבר שלך הגיוני ואפשרי ומקובל גם כן גרשון הבנתי שאתה בחמישי בוינגייט אז קפוץ לקפה נדבר צ'או פ.ס.

20/08/2009 | 14:01 | מאת: אוליק

מה שצריך להבין שמאחורי בולט וספורטאי צמרת אחרים עומדת מערכת מקצועית ומשומנת שתומכת בהם מכל תחום אפשרי. קודמי למעלה דיבר על פסיכולג ספורט שתומך בהם ועל פי המשפטים שבולט משחרר בראיונות איתו אז אני מבין שהוא קיבל חינוך מעמיק להישגיות . ללא קשר לפורום כאן אבל ספורטאי צמרת מבלים הרבה בשיעורי פילטאיס או יוגה או צ'י גונג לשיחרור לחצים ומחסומים מנטליים.

שלום - תודה על הארות והתוספות. סוף שבוע נעים - גרשון קום

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה