חוליות עמוד שדרה

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

19/02/2009 | 09:37 | מאת: סאני

קראתי את המאמר שלך שמסביר את הקשר בין השיטה הטיפולית שלך להפעלת המפרקים בשלד הגוף.ברצוני לדעת עד כמה השיטה הזו עובדת ממוקד על חוליות עמוד השדרה או שההשפעה היא השפעה כללית ללא מיקוד כלשהו על קבוצת המפרקים.

לקריאה נוספת והעמקה
20/02/2009 | 14:55 | מאת: פנינה מתוק

השפעת התנועה בזרימתה הרכה תורמת לתחושת שחרור בכל איברי הגוף ובעמוד השדרה, אולם ישנם תרגילים מתואמים לשחרור ולהרפית מערכת העצבים שמקיפה את חוליות חוט השדרה בהתאם לרגישות.לצי קונג טיפולי יש מגוון רב של תרגילים בשכיבה שמועילים לגמישות הגב.

שלום סאני - בתירגול נכון שלי צ'י קונג כפי שהסברתי כאן כבר בפורום, מתבצעים ניואנסים תנועתיים מעבר לתנועות הידיים שהן בסופו של דבר החלק השולי של התירגול. קיימות מספר מטרות לניואנסים התנועתיים ובין השאר הן מכוונות להנעת מיפרק הגוף בהרמוניה מלאה תוך כדי ביצוע התרגיל כאילו היו חרוזים בשרשרת המונעים תוך כדי משיכת השרשרת לאורך ציר תנועה. בהתייחסות ספציפית לעמוד השדרה אציין את ההשפעות העיקריות של תירגול צ'י קונג נכון על עמוד השדרה (מתוך תשובה שלי כאן שנשאלה בעבר) 1. הנעת הנוזל הסנובייאליי : ניתן לראות את חוליות עמוד השדרה כמפרק הקיים בין שני זיזי החוליה הפונים כלפי מעלה לבין שני זיזי החוליה הפונים כלפי מטה .המפרק מאפשר את התנועתיות כאשר אחד ממרכיבי המפרק הוא הנוזל הסנובייאליי ( Synovial ) שתפקידו להקטין את החיכוך בין שני חלקי המפרק . תרגילי צ'י קונג מסוימים ממריצים את תנועת הנוזל כך שנוצרת סיכה יעילה יותר. 2. שרירי הגב העמוקים תומכים באופן מאסיבי בשני צירים בחוליות עמוד השדרה ובכך מבטיחים את קיומו של הפיתול הקל והטבעי של עמוד השדרה שנחוץ למניעת זעזועים שהחוליות עלולות לספוג .(התמיכה מתבצעת בעיקר במגע השרירים העמוקים עם שני זיזי החוליה : Spinous Process ו - Transverse process ) . אימון יעודי בצ'י קונג עשוי לחזק את שרירי הגב העמוקים ובכך לייעל את תפקידם בתמיכת עמוד השדרה . (צ'י קונג במהותו אם מתורגל בצורה נכונה אמור להשפיע על מערכות פנימיות). 3. מתחים נפשיים עלולים לגרום להופעת כאבים בעיקר בגב התחתון .לעיתים כאבים אלה מיוחסים לחוליות המותן . תרגול צ'י קונג הוא מניע צ'י ולכן מקל על מתחים ,ואם התרגול הוא טיפולי וממוקד לבעיית התרת מתחים נפשיים הרי שהתוצאה מובטחת והסימפטום המתבטא בכאבי גב , יפחת . 4. לכל תרגיל צ'י קונג יש היבט ייני (Yin) והיבט יאנגי (Yang) הבא לידי ביטוי גם באופן מנח גוף המתרגל. במנח גוף בחלק הייני, בין השאר, האגן אמור להיות מופנה מעט לאחור תוך כדי פעולת ההתכנסות פנימה . הטיית האגן לאחור אמורה לשחרר במידה אפקטיבית ולו רק לרגע קט מהלחץ הטבעי המופעל על החוליות התחתונות של עמוד השדרה בשעה שאנו עומדים או יושבים. בברכה - גרשון קום

25/02/2009 | 07:44 | מאת: ריבי ואיציק דגן

לכבוד מנהל הפורום גרשון קום: בעלי בן 53 סובל מכאבי גב תחתון בכמעט שנה אחרונה . הוא עשה סדרה ארוכה של בדיקות ולא נמצא כל מימצא עדיין ובקיצור הרופאים לא יודעים להצביע על בעיה מסויימת . בינתיים רק ממליצים לו לעשות ספורט ללא מאמץ . האם לדעתך יש אפשרות שהוא ילמד את השיטת ספורט הזו ציקונג במטרה להקלה בכאבי הגב שלו היות ועל פי מה שאתה מסביר כאן אז נראה שיש מה לנסות .

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה