שאלה

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

18/02/2009 | 11:50 | מאת: אסתי

אימי (76)מאובחנת באבחון מקצועי על ידי רופא גריאטרי כחולת אלצהיימר בשלבים ראשונים .יש לה בעיית התמצאות במרחב ומתקשרת עם הסביבה בצורה רגילה.האם טיפול תנועתי יוכל לסייע לה בהתמצאות במרחב ובהקלה במחלה ?

לקריאה נוספת והעמקה
20/02/2009 | 15:02 | מאת: פנינה מתוק

תנועה רכה במעברים ימינה ושמאלה ובמעגליות תאפשר קליטה מרחבית של המציאות ותחזק את הריכוז וההתמקדות. מאחלת בריאות שלמה. אני חושבת שגם עיסויים יעזרו .

20/02/2009 | 18:59 | מאת: פנינה מתוק

אסתי, בהמשך לתשובתי חשבתי על שיטת קיניסולוגיה ישומית{מוח אחד} ויש תרגיל נפלא שאני ממליצה עליו .מטרת התרגיל להפעיל את שתי האונות והשפעתן על תפקוד צד ימין ושמאל וחיזוק המרכז.הניחי את האצבע המורה של יד ימין על האצבע המורה של יד שמאל. הניעי את הידיים לפנים , קרוב אל האף והרחיקי כמה שיותר קדימה. שימי לב על מבט העיניים ועם כל תנועה שאפי ונישפי.עשי זאת כ-9 פ'.הפחי את הנחת האצבע .אותה הצלבה העבירי מצד ימין לכוון צידך השמאלי ולסירוגין אל הצד הימיני של גופך. חשוב שהתנועה תהייה איטית ולהשתמש בנשימה ככלי לחיזוק ולמיקוד.שוב הפחי את הנחת האצבע. בהקשר לעיסויים, רצוי לעסות את החוליות הצואריות ולמתוח בעדינות את הגולגולת כלפי מעלה, כך לאפשר לצ'י ודם לנוע ביתר קלות אל המוח.[המתיחה העדינה מאפשרת שחרור צ'י תקוע בארמון הרוח ] אני יודעת ששינוי בתזונה ,בפרט אכילת מזון מחזק שורשים, טוב למניעת התפתחות המחלה.אני מאחלת לך מציאת פתרונות יעילים.שבת שלום ומנוחה פנימית.

שלום אסתי - לצער כולנו עדיין לא נמצאה תרופה למחלה או משהו לעכב את התפתחותה. בכל מיקרה , לא ממליץ לשקוע בייאוש ואי -עשייה למען החולה . לגבי צ'י קונג : אם בשלב זה אין פגיעה ביכולת הקוגנטיבית אז בהחלט מומלץ להניע את הגוף והנפש בפעילות מעניינת ותורמת כדוגמאת צ'י קונג . לצאת קצת מהבית לפעילות קבוצתית של צ'י קונג - בליווי אדם מוכר , תומך וסמכותי. זה עשוי רק לשפר את איכות חייו של החולה . אגב, ניתן לתרגל בבית תרגילים שנילמדו ותורגלו במסגרת הקבוצתית ; כך שזו עשויה להיות פעילות יומיומית תורמת - בבית או בגינה, בפארק בחוץ , בין פגישה קבוצתית אחת לשניה. בברכה - גרשון קום

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה