צ?י קונג - המלצה

דיון מתוך פורום  צ'י קונג - טיפול בתנועה

05/10/2008 | 15:42 | מאת: tal

חברים שלום, ברצוני להירשם לקורס מורי צ?י קונג. לאחרונה ניתקלתי בקורס כזה במכללת ווינגייט, ואשמח לקבל המלצות ממישהו שכבר עשה שם את הקורס או לחלופין לקבל המלצות על קורס דומה במקום אחר. צירפתי לינק שתוכלו לבדוק: http://alternative-school.co.il/?category_id=29&p=991 תודה מראש !

לקריאה נוספת והעמקה
05/10/2008 | 18:53 | מאת: אחת שבדקה

חיפשתי מקום ללמוד שיאצו וצ'י קונג טיפולי להסמכה כמטפלת בשיאצו ותעודה נפרדת כמטפלת בצ'י קונג . המקומות היחידים שניתן לשלב את זה ובכלל ללמוד צ'י קונג טיפולי או רפואי להסמכה זה בוינגייט או במכללת ברושים ממה שידוע לי . בשני המקומות לומדים צ'י קונג טיפולי או רפואי כמו שזה מכונה אבל הגישות בשני המקומות בצ'י קונג שונות , הגישה לתלמידים שונה . בוינגייט כל שנה יש סדנא של יומיים בטבע . בוינגייט שומרים גם על קשרים עם הבוגרים . במכללת ברושים הלימודים יותר טכניים . לדעתי הכי טוב לך שתבקר ותתרשם משני המקומות כדי שתוכל לקבל החלטה .

06/10/2008 | 09:53 | מאת: ספורטאי

וינגייט ! למדתי שם צ'י קונג הלימודים מתקיימים במסגרת מכללת וינגייט כך שאתה תהנה ממעטפת שרותים ומתקנים מכובדת לעוסקים בתנועה , אווירה ספורטיבית . ריכזו לך את כל הלימודים ביום בשבוע . אמנם יום ארוך אבל יעיל מאד וכמו שנכתב למעלה יחס חם וליווי מקצועי מהסגל גם לאחר סיום הלימודים .

06/10/2008 | 13:19 | מאת: ש.

אני לא מכיר מקומות אחרים אבל אבל את המגמה בוינגייט אני מכיר ויכול להמליץ בחום גם בגלל תוכנית הלימודים גם בגלל העומד בראשם סיני הראל שמשקיע את כל מירצו ויכולתו לקדם את הציקונג מומלץ בחום.

06/10/2008 | 20:24 | מאת: רידמניסט

אני לא יודע מה השנה אבל בשנה שעברה היה צ'י קונג טיפולי גם במכללת רידמן. לא ידוע לי אם זה היה להסמכה או סתם קורס בשביל הכיף כתוספת .

10/10/2008 | 00:41 | מאת: אמיר ניסן

למכללת רידמן יש שבעה שלוחות. המסלול בתל אביב שונה מהשלוחות האחרות. זהו מסלול של שלוש שנים ומיועד לתלמידי ובוגרי רפואה הסינית. מסלול זה נועד לתת למטפלים כלי לעבוד על עצמם וכן כלי טיפולי נוסף על הדיקור, צמחים, טווינה ותזונה. התזונה והצ'י קונג ושינוי אורך החיים הם החלקים בהם המטופל פעיל בתהליך ההחלמה שלו ויש להם חשיבות לתווח הארוך וכן במניעת חזרת הבעיה. הדיקור, הצמחים והטווינה עובדים בשלב האקוטי יותר והתוצאה שלהם לעיתים קרובות מהירה יותר. אני חושב ששילוב כל הכלים של הרפואה הסינית הוא היעיל ביותר. לדוגמה מטופל שסובל מהתקף של פריצת דיסק: הדיקור והטווינה יהיו יעילים בהורדת עוצמת הכאב, שחרור השרירים והגדלת המירווח בין החוליות ובכך הורדת הלחץ מהעצב השדרתי. תרגילי הצ'י קונג יהיו יעילים בהגדלת תווח התנועה, שיפור היציבה, חיזוק הגב ומניעת ההתקף הבא. אגב דיסק שפרץ לעולם לא חוזר לקדמותו אך אפשר לחיות עם פריצת דיסק ללא כאב כל עוד אין לחץ או דלקת בעצב. אפשר לקרוא על התוכניתית באתר של מכללת רידמן. לבוגרים יש אפשרות להמשיך ללמוד גם מעבר לשלוש שנים אני אישית לא חושב שאפשר להכשיר מורה לצ'י קונג בשנה או שנתיים או שלוש אך אפשר לתת למטפלים כלי נוסף כדי לשפר את יכולת הטיפול שלהם וכן דרך מרתקת לעבודה עצמית.. צ'י קונג לדעתי הוא הרבה מעבר לתרגיל זה או אחר זהו אימון שדורש עבודה יום יומית לאורך שנים כדי להגיע לעומק ורק אחרי שהמורה עבר חלק משמעותי בדרך הוא יוכל להעביר את העומק לאנשים אחרים. לדעתי הסדר הנכון הוא קודם להיות תלמיד ולתרגל ולחקור את הצ' קונג ולאחר מיכן ללמוד איך ללמד אחרים. אמיר ניסן www.qikong.co.il

שלום - יפה לראות כאן את נציגות המכללות הרציניות : מכללת וינגייט , מכללת ברושים ומכללת רידמן . מה קורה עם האחרות ???????????? ........... בכל מיקרה צריך להבין ולדעת שעשרות גולשים מעיינים בהודעות כאן מידי יום ובהחלט יש משקל שיווקי למה שנכתב כאן. אני, כמרכז את הפורום מחוייב לנייטרליות. אוכל רק להסב את תשומת לבכם לכך שבהמלצות כאן יש אמירות מגומגמות משהו ויש אמירות עם אופי יותר החלטי שהן מגיעות ממקום מסויים . כך או כך ממליץ להתאמן וללמוד צ'י קונג לכולם ובעיקר לאלה שהם כבר עוסקים בדיסצפלינה טיפולית מתחום הרפואה האלטרנטיבית והקונבנציונאלית. במחזורים קודמים בוינגייט במגמת הצ'י קונג למדו מספר פסיכולוגים עם תואר שלישי ו פסכיאטר; לצד מטפלים מתחום הרפואה האלטרנטיבית - וזאת מתוך הבנה והכרות עם העוצמה הטמונה בצ'י קונג. שנה טובה - גרשון קום

21/04/2009 | 22:58 | מאת: אסף קמחי

הי טל, למדתי בקורס שמכללת ווינגייט מציעה. במשך שנתיים, הגעתי ליום מרוכז בו יכולתי לקבל את המידע הבסיסי ברפואה סינית וגם ללמוד מגוון רחב מאוד של תנועות וסדרות צ'י קונג. האווירה בשיעורים מאוד נעימה והתלמידים מקסימים. הסגנון הנלמד על ידי סיני שם דגש רב יותר על תנועה מאשר על מדיטציות למשל, וממה שהבנתי שם גם דגש רב יותר על תנועה מאשר על רפואה סינית, לעומת ברושים עם נירה רבינוביץ, שם הדגש הוא הפוך. לסיכום, מאוד מומלץ, מהנה ומלמד. אסף. www.chikung.co.il

מנהל פורום צ'י קונג - טיפול בתנועה